Ens bedste ven {{forumTopicSubject}}
Jeg ved ikke rigtig hvad meningen med dette indlæg er, men er VIRKELIG glad, og så alligevel sidder der stadig noget og stikker.
Sagen er den at efter 6 måneder uden min bedste ven - Dixie, har jeg været nede ved ejer og bedt om en slags 'tilgivelse' selvom jeg ikke mener jeg har gjort noget forkert. Men har savnet hende så utrolig meget, har haft ondt helt indei- lyder underligt, men det har jeg virkelig!
I sommers sidste år fik jeg lige pludselig at vide at der var en anden der var begyndt at bruge Dixie. Jeg havde dengang brugt 4 år på at gøre Dixie til den hun var, en velopdragen unghest der af sin alder var utrolig moden men samtidig havde sådan en charme og var så ung i sit hoved. Der var nu lige pludselig en anden der satte sin unge op hesten, tvang hesten i holdning og kørte hende i små cirkler. Det gjorde ondt i hjertet, og snakkede med ejer om at jeg helst så at de ikke brugte hende, men selvom både min mor og jeg blev lovet at de ikke vil 'tage' Dixie fra mig, valgte de ikke at gøre mere ved dette, og med min stædighed valgte jeg egentlig at sige nej tak til at komme der, eller jeg tog mine ting og gik.
Har så siden fortrudt og så alligevel ikke, men vidste at hende damen ikke brugte Dixie (jeg bor så jeg kan kigge ud på marken) så jeg fortrød og har nu været nede igen.
Det er et ægtepar der har hende, manden 'elsker' mig og var virkelig glad for jeg kom tilbage, men damen hader mig og sagde hvis hende damen og ungen kom og vil have en tur så skulle de have en tur - og så gik hun ind.
Jeg er så lettet på en måde, da jeg ved at det er manden der står for dyrene, men så frusteret eftersom jeg ved damen hader mig..
Men nu skal jeg endelig ud til min bedste ven igen uden at snige mig derud, jeg kan tage hende med ud på ture som vi plejede og jeg glæder mig bare så meget!
overvejer at lærer Dixie unoder når nogle vil ride hende - how to do!
ved jeg er ondsindet, men det gør så ondt inde i hjertet, slet ikke til at bærer..
aug 2007
Følger: 24 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 447
Men dejligt ikke at skulle savne din bedste ven mere, det er aldrig sjovt
mar 2008
Følger: 43 Følgere: 47 Heste: 7 Emner: 563 Svar: 1.588
Jeg skulle da hun blev født have skrevet de ting ned de lovede mig, men så meget tillid til folk så vælger man selvfølgelig ikke at gøre det - nu ved jeg hvordan ægtefolk har det med ægtepagter
aug 2007
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
Du må acceptere at tingene er som de er. Hvis du ikke kan det, må du undvære. Du skal i hvert fald ikke lære hesten unoder, det kan man ikke være bekendt.
aug 2007
mar 2008
Derudover gør jeg intet godt for hende mht til tilridningen da jeg ikke længere har til hensigt at tilkøre hende - så der får hende damen og ungen ingen hjælp, som jo var deres mening
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
Det er ikke din hest, ergo er det ikke dig der bestemmer over den.
apr 2012
Følger: 101 Følgere: 68 Emner: 49 Svar: 745
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
mar 2008
Hvis det er fordi du tror jeg ikke har andre venner og er et asocialt mennesket, ja så passer det ikke
aug 2007
Følger: 56 Følgere: 72 Heste: 1 Emner: 80 Svar: 1.317
Havde jeg lært ham unoder den gang, havde de stadig siddet fast. Hvis ejerne derudover finder ud af at du lærer den 'unoder' skal du ikke regne med at få nogen tilgivelse af nogen form. Det er ikke okay at lære andres heste den type ting, det er en bitter sandhed man bare må bide i sig. Selvom tanken i sig selv kan virke logisk nok, når man har set sig tilpas bitter på de andre ryttere. Om du vil tilbage, eller ej, er vel op til dig at bedømme, men synes ikke at du skulle tage tilbage, og lære hesten ting du senere vil fortyde. Og komme til at byde bittert for det - for jeg kan garantere at de ikke vil lade det ligge. Det ville jeg ikke, hvis andre lærte min pony den type ting.
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
Min mand er min bedste ven, min partner in crime, min soulmate , min stodder, min ægtefælle, min husbond, min elskede, min sexede hottie, ham den irriterende, den trælse den kedelige, den sjove den trælse, den evige drengerøv...
Men mine heste (ja dem alle sammen) er MIN BEDSTE VEN... For det er til ham jeg visker de ting i ørerne som min mand ik gider høre, behøver høre eller må høre....
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Det er ikke din hest, så Du bliver nødt til at indordne dig de regler pg betingelser der er.. Ellers må du lade hver med at omgåes hesten hvis du ikke kan dette.
Undskyld, men et eller andet sted tænker jeg bare "bliv voksen"...
Ens bedste ven