{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

"At sælge ens bedste ven..." {{forumTopicSubject}}

^ det kan man da ikke?
- sådan har jeg altid tænkt.
Men nu tænker jeg anderledes.
Jeg står og overvejer at sælge min hest, og det er noget jeg læææænge har overvejet.
Men enkelte har sagt til mig, at de ikke kan forstå jeg kan bare så meget som tænke på at sælge hende, npr jeg siger jeg elsker hende af hele mit hjerte. For det gør jeg skam. Men så er det bare jeg siger, at jeg faktisk elsker hende så meget, at jeg VED det vil gavne hende bedst at blive solgt til et sted, hvor hun vil kunne få udnyttet sit potentiale.

Lyder det fuldstændigt absurd at sige, at man elsker sin hest så meget, at man vælger at sælge den??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "At sælge ens bedste ven..."
  • #2   30. aug 2008 du kan jo bare udlåne hende? så er det jo stadig din smiley

• #4   30. aug 2008 * >GalopGrisen & blondinen TIKA CUP VINDER* > !
    ^ Præcis ! smiley

Mosekone : Kan godt se det med at man ikke kan vide helt præcist hvem der køber, men jeg vil under salget (hun er IKKE til salg endnu) give mig selv retten til at vælge folk fra, hvis jeg ikke føler de kan give hende det hun fortjener smiley

• #5   30. aug 2008
    Emma+Harmudi vi passer bare sammen! B : Vil ikke udlåne hende.
    Hvis de ender med at gøre hende syg, skadet eller lign., kan de forlange at vi skal betale hendes dyrlæge ved at sige de ikke vil have mere med hende at gøre xp

• #7   30. aug 2008 Hm, nej jeg synes ikke det lyder forkert det du siger.

Jeg ved godt hvad du mener, jeg har ikke selv prøvet det før, men det er det samme hvis man bliver for stor. Altså, bare de får et godt sted at bo - så kan de blive en andens nye bedsteven. Og blive elsket lige så meget af en anden. Og andre kan få glæde af dem.

Så jeg synes ikke det er forkert det du mener. (:
    Og selvfølgelig vil man da græde, når det sker!

Jeg ville i hvert fald. Har heldigvis ikke prøvet det før.

• #8   30. aug 2008 Det er jo ikke alle der har muligheden for at bedholde deres heste/ ponyer. natalina skal også sælges engang, men det er kun fordi hun elsker at arbejde og bliver så ked af det hvis hun står stille.
    man har jo også retten til at vælgen mellem køber:)

• #11   30. aug 2008 Mosekonen :

Det er da egoistisk at tænke sådan, Selvfølgelig er der mange forskellige folk rundt omkring, og ikke alle behandlen deres dyr lkige godt, Men så må man jo "sotere" blandt potentielle købere, og hvem ved måske får den det mindst lige så godtved en anden. Aflivning er godt nok det sidste jeg ville vælge for min hest,

• #12   30. aug 2008 Hmm nu er Pampas så gammel, at jeg kunne på ingen måde drømme om at sælge ham. Kommer jeg på nogen måde i en situation, hvor jeg ikke har mulighed for at have ham, så bliver han aflivet. Jeg kan på ingen måde retfærdiggøre, et salg af en gammel hest.

• #13   30. aug 2008 nej da, har prøvet præcis det samme. Det er hårdt for en selv, men hvis man tænker mere på hesten end en selv så kan man godt.
    hvis man ved at de nye ejere kan give den et bedre liv end man selv kan.

• #14   30. aug 2008
    Man sælger sku da ikke sin Ven !!!

jeg har en gammel en gammel ponny som jeg har haf haft hele livet

jeg kan ikke ride på hende kan ikke bruge hende for andet en at slå min grasplæne ned vad hun gør skide godt i øvigt . en gang i mellem gå hun da også ind i stuen og lige se om vi har det godt nå hun alså har banket på min dør flere gange inde vi åbner smil
    kunne sikker ha haft en ande børne familje til at hundse rundt på hende men nej .. tros hun er 80 høj sælger jeg eller låner hende ikke ud til nogen og det har nok forlænget hendes liv tro jeg at hun ej har blevet kastet rundt men haft en fast plas i mit liv og hjem at det bare funker for hende

Det er måske meget egoistisk men nu er hun 42 år og trives best her så uanset hvor meget en ville givet for hende eller mente at de kunne give hende et godt hestehjem ja,- så kommert hun ej ander stæde en her !!

Det er i øvigt min Tulle pige som ses under min profil .. smil

• #15   30. aug 2008 Jeg har solgt min bedste ven;( det er virkelig hårdt når man tænker tilbage på alle de gode minder, men heldigvis har jeg stadig fuld kontakt til ejeren.. men det er bare ikke det samme men jeg kan godt forstå at du siger du elsker din hest så meget at du vil sælge den. Sådan var jeg nød til at tænke og når man ved den har det godt og den bliver elsket så kan man da sagtens sige det xD

• #16   30. aug 2008 når man ejer en hest, bliver det meget hurtigt til "ens bedste ven"
    det er helt naturligt, og sådan har jeg det også selv.

Men kærlighed, ansvar og omsorg for dyret hænger jo sammen.
    Når man er den ansvarlige for dyrets ve og vel, har man pligt til altid at gøre hvad der er bedst for dyret. Også selvom det ikke er det bedste for en selv. Og af kærlighed til dyret, træffer man de rette valg.

eksempelvis:
    du kan ikke ride hesten mere pga sygdom. hesten trives ikke som græsslåmaskine. selvom det er din bedste ven, og du vil savne dyret frygteligt, er det bedst for dyret at blive solgt, og komme ud til et sted, hvor den kan blive brugt og komme til at trives.

et andet eksempel. hesten er ikke egnet som almindelig ridehest. kan kun gå som selskab. Du vil have en ridehest. du vælger at lade hesten aflive, da du ved, at da er der ingen der kan misbruge hesten, og ride den på trods af hvad der blev aftalt ved salget. Det er kærlighed til dyret, at du er ansvarlig nok til at lade dyret få fred. da er du sikker på at dyret får det godt.

der er mange eksempler.
    Tænk på hvad der er bedst for dyret. det er det eneste rigtige smiley

har fuld forståelse for, at du vælger at sælge en hest, som ikke trives optimalt hos dig, mod at den kommer et sted hen hvor den vil trives rigtig godt.
    Det havde jeg også gjort.

• #17   30. aug 2008 Hvis Wariant af en eller anden grund ikke skulle gå hen og blive ridehest ville jeg beholde hende, men det er også fordi JEG VED at jeg aldrig vil finde en hest der passer Så utrolig godt til mig som hun gør..

Hun ligner mig så meget fordi jeg har haft hende fra hun var 5 måneder gammel .. Bliver af og til rigtig "forelsket" i andre heste der er tilsalg, men kun kortvarigt og slet ikke så meget og så dybt inde som med wariant ..
    Desuden har jeg i næsten tre år haft hende uden at kunne ride hende, så ville sagten kunne ha hende for altid uden at ride hende. Desuden så egner Wariant sig også som græsklipper, så det ville heller ikke vøre et problem for hende.

Ville dog aldrig aflive hende hvis hun havde det godt og var trilfreds med at leve, bare fordi jeg ik ville kunne have hende (hvis det kom så langt ud ) så ville jeg bare lede længe nok til at finde det rigtige sted... eller finde den perfekte passer til hende - så hun stadig var min.

• #18   30. aug 2008 Men det er så sandt som det er sagt, det Marie-Louise skriver... med kærligheden til hesten og "ens bedste ven" følger der omsorg og ansvar med i samlet pakke ..

og det er helt naturligt det som du tænker ^^^^^^^^^^^^^^^^.

• #20   30. aug 2008 Når man holder virkelig meget af en person/et dyr, må man sætte den anden part højere end sig selv...

• #21   30. aug 2008 tja, det jo op til en selv hvad man føler.
    Men fame skal være hos mig til hendes sidste dag..
    for jeg fungerer ikke uden hende (':<3

• #22   30. aug 2008 nej det er det ik jeg valgte at sølge min haflinger nico da jeg blev gravid da han lige var blevet tilredet og jeg syndtes det var syndt at han sku stå et år uden at blive brugt nu han elskede vores ture i det fri så jeg solgte ham dengang til en veninde men det har jeg stærkt fortrudt for hun behandler ham ik som mener man skal ehandle en hest man elsker.. han var vandt til a gå i løsdrift da han kedet sig i en boks og ville stå ude . og nu står han i boks so han hader... pakket ind i dækken .. det er ens eget valg og man skal tænke på dyret men nogen gange skal man tænkt sig om en ekstra gang for jeg har fortrudt mange gange a hun fik lo at købe har(har så også ødelagt vores venskab)

• #23   30. aug 2008 Nat K: Det er jo ikke alle der har mulighed for at beholde sine heste.

Jeg vil nok heller aldrig sælge min. For hun betyder bare alt for meget for mig. Jeg vil self. gøre det der er bedst for hende, og håber på jeg må beholde hende. smiley

"Hvis man virkelig elsker nogen, må man nogen gange tænke på dem, før man tænker på sig selv." -elsker bare det citat!

• #24   30. aug 2008
    issabella ja det er der noget om .. men heste er jo et stort dyr og ofte tro mange at de bare kan få en hest og skifte den ud når man ej ønsker den mere eller at det bare et vider spring for noget andet man kan ride på !

kan godt forstå de der rider stævner og avler, men de der virklig vil have en sød hest og så ej kan beholde den eller bare skipper den nå de skal have en kærste eller få børn .. ja det under mig jo lidt .. jeg er dov så heldig at kunne have mine heste til døden skiler mig fra dem. skulle de ske at jeg selv kom galt af sted ,hat jeg også søret fordet så de ej kommer at skildes eller sælges ud ..

det er et meget tungt emne at snakke om sine elskede dyr ,men en hest kan igrune blive 60 år .. og det er fandme ski længe smil

de fleste af mine ejne har jeg haft i mere en 15.25 år så er der jo tulle som er 42 men enda er det længe at have et dyr i .,. det koster og det er dyrt med mange ting, men har man lidt hel så kan man alså godt have et dyr læne og enda have råd til meget andet også ,selvom man har hest ..

det der er mest hul i hovet er sku ,de der så tjener på det at opstallde dyren og vad de bliver brugt til .. ja det er sku mærkligt vad man gå og tænker, nå folk lige sige Ja så har jeg købt en hest den var sku billig .. eller sige , ja jeg bytte med en ande en jeg hade den var sku for lille eller for besværlig . og det sidste .. jeg gad sku ikke have den i længer ,den var bare en udgift og i vejn .. det er sku surt at læse

men til jer der har heste ,så var det måske en go ting at tænke på, inde man så få heste, om der er nødvendigt at have hest ,om ikke man har det overskud med øknomien eller tiden eller plassen og enda ved at dette der er helt anstrengen at bruge tid på .. ..

• #25   30. aug 2008 Ja self. Nat K. smiley Mente det helller ikke "ondt" eller noget. Det er bare uheldigvis ikke alle der har det sådan.
    Det har jeg (; JEg ville aldrig skille mig af med min egen.

Og jeg gir dig ret i, det med dem der bare skifter hele tiden. Jeg synes det er dumt!
    Elsker mine heste, og vil aldrig skilles fra dem. Nogensinde!
    Jeg synes virkelig det er dumt at skifte hest hele tiden. Det er bare min mening.(mener self. ikke det med at have heste på prøve med at skifte, mener hvis man køber en, sælger den, køber en, sælger den, køber en sælger den, fordi den bare ikke lige var god nok til en!)

Kommentér på:
"At sælge ens bedste ven..."

Annonce