{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.907 visninger | Oprettet:

Job ansøgning hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen
Jeg sidder nu og er i gang med at skrive en jobansøgning (fritidsjob)
til Fakta, Bilka, Rema 1000 osv.
Men jeg har aldrig skrevet en ansøgning før. Og synes de hjælpe sider som er på nettet, er meget dårlige.
Så jeg ville derfor høre jer, om i havde noget erfaring om det?? og kunne hjælpe mig lidt i gang.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Job ansøgning hjælp
  • #1   10. mar 2014 En god ide (psykologisk for læseren) er at du starter ud meget kort med at rose det arbejdet de laver/det de står for.
    Så fortæl hvorfor du er egnet til stillingen fagligt (uddannelse og kvalifikationer) og hvorfor du skal vælges. Og fortæl så dine personlige styrker der er relevant for stillingen.
    Og så slutter du af med at fortælle en smule personlig (status, hobby)
    Håber det kan bruges smiley
    Mvh TT


  • #2   10. mar 2014 http://www.jobindex.dk/cgi/textmachine.cgi denne kan evt. bruges mest som en vejledning da det jo er bedst at skrive noget personligt, men bare så du kan se hvilket indhold den skal/kan indeholde smiley

  • #3   10. mar 2014 Team Tindur, er kommet med gode forslag.. Jeg vil gerne hjælpe dig hvis det er, og evt. læse det igennem? Har svært ved lige at nævne en masse ting, uden at se på selve ansøgningen, det er forskelligt - hvordan den er skrevet osv. Men en ting, huske ikke for mange ''jeg'er'', det er noget rigtig bøv :b
    Har hjulpet en af mine kammerater med alle hans ansøgninger (15 forskellige), og rettede mange ''jeg'er'' smiley
    Men som sagt, vil gerne hjælpe hvis det er, du kan bare skrive til mig. smiley

    - husk også ar dit CV har en meget vigtig egenskab! smiley


  • #4   10. mar 2014 AnitaRasmussen:
    Jeg har indtil videre skrevet:

    Hej Mit navn er Julie Kreilgaard. Jeg henvender mig til jer pga et ønske om at få et job i Fakta.
    Jeg er en pige på 16 år som går i 9. klasse på Hulvej skole. I min fritid rider jeg og er sammen med mine venner og forhåbentlig også snart et job.
    Jeg er en meget sød, venlig, lærenem, smilene og imødekommende person. Jeg har førhen arbejdet som barnepige og gjort rent. Men er nu på jagt efter noget nyt. Og vil derfor rigtig gerne arbejde over i Fakta. Jeg bor på Fjordglimts vej hvilket er tæt på Fakta, så jeg vil altid have mulighed for, at komme hvis der er nogle syge osv.
    Jeg kunne godt tænke mig jobbet da jeg gerne vil kunne tjene mine egne penge, samt at lære nogle flere at kende.
    Så hvis i søger en ny medarbejder som er lærenem, sød, venlig, sjov og imødekommende så er jeg lige noget for jer.
    Vh Julie Kreilgaard


  • #5   10. mar 2014 Vil gerne prøve at omskrive det lidt, hvis jeg må det? smiley

    Tænkte på, ved du om de søger, har de et jobopslag eller lignende? Eller er det en uopfordret ansøgning? smiley


  • #6   10. mar 2014 Det må du meget gerne. Det ville være en stor hjælp.
    Ved faktisk ikke om de søger nogle lige pt. Men de har søgt nogle for langtig siden. Men handler tit ind derovre. Og der er hele tiden nye medarbejder. smiley


  • #7   10. mar 2014 Kigger lige på det når jeg kommer hjem på computeren, det er ikke så nemt på mobilen smiley
    Men okay, det var bare, hvis de havde et jobopslag, så ville jeg bare lige nævne det..


  • #8   10. mar 2014 Okay. Mange tak det er virkelig sødt af dig smiley

  • #9   10. mar 2014 Jeg ville nok prøve noget lignende dette.

    Jeg er en ung og frisk 16 årig pige, som søger et deltidsjob. Da jeg ofte handler hos Jer, har netop denne Fakta stor personlig indflydelse hos mig, hvilket er grunden til jeg søger en uopfordret stilling hos Jer. Ved en ansættelse får jeg en masse erhvervserfaring - tilgengæld får i en flittig medarbejder som er villig til at lære alt hvad der er at lære, samt tage de mindre sjove arbejdsopgaver.

    Førhen har jeg arbejdet med henholdvis børnepasning og rengøring i det private, hvilket har givet mig en god fornemmelse for rengøring, samt gjort mig meget ansvarsfuld, hvilket jo er en rigtig positiv ting i henhold til butiks arbejde, hvor det er vigtigt at butikken er ren og pæn og man opfører sig ordenligt over for kunderne.

    Også kan du skrive noget personligt om dig selv og skriver derefter således

    Jeg glæder mig meget til at høre fra jer, og ser frem til en personlig samtale hvor jeg kan uddybe overstående yderligere.

    Med venlig hilsen
    Julie Kreilgaard


  • #10   10. mar 2014 Normalt har butikkerne selv et ansøgningsskema du kan få udleveret og aflevere igen. Så er de sikre på de ved det de vil udfra hvilken funktion/job de vil kunne tilbyde.

    Pøj pøj med jobsøgningen. smiley


  • #11   10. mar 2014 Jeg synes egentlig at Team Grafik *Endurance DK* har udarbejdet et fint stykke tekst, og det var også nogenlunde sådan jeg ville have formuleret det. smiley

  • #12   10. mar 2014 Mange tak for hjælpen alle sammen smiley
    Det var virkelig sødt af jer


Kommentér på:
Job ansøgning hjælp

Annonce