336 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hvad ville i gøre? :) Hvad ville i gøre? :)

God aften derude smiley

På det sidste er jeg virkelig kommet i tvivl omkring hvad jeg vil med min "hestning"... Jeg har haft part på Dagfari, en virkelig dejlig ismule i 3 år nu, og holder naturligvis rigtig meget af ham smiley
Jeg rider to gange i ugen, for det meste "hygge/tøffe" ridning, og det bliver bare kedeligt i længden... Jeg er den eneste der rider, så han er i pænt dårlig form (også en af grundene til ridningens niveau). De mennesker ude i stalden er også bare super flinke, og et stort plus ved parten!
Men jeg har virkelig overvejet at finde en ny part, for at prøve noget nyt og føle at der sker en udvikling, så det ikke bare er samme tur hver gang... Jeg vil jo gerne føle at jeg er god eller i det mindste bliver bedre og bedre, til det jeg bruger min fritid på, og det gør jeg ikke lige nu desværre. Ridningen er nærmest gået i stå efter 1. år som part, og så har de sidste 2 år været stortset uden nogle fremskridt smiley

Alle de her tanker forsvinder når jeg er ude hos ham, fordi han netop er så dejlig, men de dage jeg ikke rider dukker de op igen..

Hvad ville i gøre, kære HG'er? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad ville i gøre? :)
  • #1   25. feb 2014 Det er jo svært, men ville fortsætte med at have hesten, du har nok bare fået forårskuller smiley det forsvinder igen smiley

• #2   25. feb 2014 Hvad med at sætte Jer nogle mål? Lav mål for Jeres ridning..Feks at du skal ride så langt og så længe i trav...Lav et program der passer Jer begge så den også får bedre kondi.. Bare husk at ikke overanstrenge den, start langsomt op og øg smiley

• #3   25. feb 2014 hvad med at ride lidt mere end 2 gange om ugen? hvis det er muligt selvfølgelig smiley Jeg tænker bare, at jo bedre form, jo mere kan man jo forlange og derved sætte sig som mål smiley

• #4   25. feb 2014 Ja hvem ved.. smiley
    Men jeg kan bare ikke se hvordan vores ridning skulle ændre sig, og det er det jeg tror der skal til smiley
    Min underviser så også gerne at jeg fik egen hest, fordi hun kan mærke at jeg vil mere end jeg kan på Dagfari. Det kan jeg bare ikke, og så er en anden part vel det næst bedste? smiley

• #5   25. feb 2014 Jeg har virklig prøvet at "sætte mål" men han har ikke den store arbejdsvilje, og derfor giver jeg hurtigt op og lader ham tulle rundt istedet...

Har ikke rigtig tid til flere dage .. smiley Så det ville være rart med en part hvor ejeren også er en del af hestens ridning og træning

• #6   25. feb 2014 allerede der har du dit første mål...... giv den arbejds glæde

• #7   25. feb 2014 Jeg kender det alt for godt. Er selv i stor tvivl om jeg skal sælge min elskede hest, fordi at jeg simpelthen ikke kan lære mere (dressurmæssigt) med ham.
    Elsker ham af hele mit hjerte og ville blive knust hvis han ikke længere var hos mig, men på samme måde vil jeg også bare meget gerne videre i min ridning og har squ ikke rigtig lært noget de sidste 2,5 år smiley Kun blevet dårligere faktisk.

• #8   25. feb 2014 # 7
    Ja det ville være så meget nemmere hvis de ikke var så pokkers dejlige.. smiley Ingen tvivl om at jeg ville stoppe som part hvis jeg ikke var så glad for ham...

• #9   26. feb 2014 synes du skal foresætte på din part hvis du er glad for den:) hvad med evt at få en underviser der kan hjælpe jer lidt videre med ridningen? give nogle råd til hvad og hvordan i kan træne nogle nye ting og sådan?:)

• #10   26. feb 2014 Altså alle de parter jeg har haft har det udelukkende været mig der har redet dem. Jeg syntes heller ikke altid jeg har haft tid, men gymnasiet daglige dage på 08-16.30, arbejde, afleveringer alm lektier ovs. Men det handler om at proterirer sin tid, jeg ser eks. sjældent fjernsyn smiley Jeg har altid nået hen til hesten minimum 4 gange om ugen, gerne 6.
    Men det er jo også hvad man kan overskue smiley Du kunne jo også høre part ejer om det evt. kunne lade sig gøre, at i søgte efter endnu en part? Og hvis den har mistet sin ridelyst, hvad laver du så med den? sørger du for noget arriverende?

• #11   26. feb 2014 Det er ikke kun et spørgsmål om tid - det koster også flere penge hvis jeg skal have flere dage (selvom ejer alligevel ikke rider)... smiley

Han har ikke fuldkommen mistet ridelysten, men jeg kan bare mærke på ham at når vi f.eks. er på tur, så trækker han mod den korteste rute.. smiley Han stopper endda op nogle gange og nægter at fortsætte..

Kommentér på:
Hvad ville i gøre? :)

Annonce