{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

Sælge på afbetaling {{forumTopicSubject}}

Hej! smiley

Jeg har nu for første gang i den tid, jeg har haft min hest til salg, fået det spørgsmål, som så mange i denne tid stiller, "Sælges hun på afbetaling?"

Og jeg har aldrig før tænkt over det - men det kom jeg til nu. Hvad gør man egentlig, når man sælger på afbetaling? Altså, passet skal jo følge med hesten.. Men ejercertifikatet får køber vel først, når hesten er betalt?
Der kan jo bare godt udstedes et nyt ejercertifikat på en hest, hvis det gamle er blevet væk. Har også læst, at man kan få et nyt, hvis nu hesten er opstaldet, og ejer ikke passer den og ikke betaler sine regninger..
Så hvis man sælger på afbetaling, så kan man vel egentlig ikke være sikker på, at man får sine penge som lovet, og hesten bliver måske bare solgt videre til en anden?

Nogle der har solgt på afbetaling, og som kan komme med både gode og dårlige erfaringer ved dette? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sælge på afbetaling
  • #1   4. feb 2014 Jeg har ikke selv prøvet, så har ingen erfaring med det, men jeg ville aldrig selv gøre det, netop fordi du ALDRIG kan vide dig 100% sikker, uanset hvor god kontrakt osv man har.

• #3   4. feb 2014 Altså, jeg tror heller ikke jeg ville gøre det. Specielt ikke når det handler om en hest til 10.000...
    Havde det været måske 70.000 eller sådan noget, så kan man måske godt forstå, at man ikke lige har pengene med det samme, ikke..

• #4   4. feb 2014 Jeg vil sige det er ikke ngoet jeg selv har prøvet, med en billigere hest kunne jeg muligvis godt finde på det, men aldrig med en dyr.

Det er sandt som du siger at det burde være nemmere at skaffe 10.000 istedet for 70.000, men tænk således, hvis du sælger en hest til 10.000 på afbetaling, og du ender med kun at få 4000,- så har du "kun" mistet 6000,-, men omvendt hvis du sælger en hest til 70.000,- og kun ender med at få de "4000" eller hvis du er heldig måske endda så meget som 20.000, så har du stadig mistet 50.000,-.. Det er skisme mange penge...

Personligt ville jeg nok enten vælge at enten sætte prisen lidt ned, eller evt forsøge med udlån eller afbetaling, men der er desværre en risiko for at man mister pengene i sidste ende hvis ikke der blir afregnet kontant.

• #5   4. feb 2014 Nå ja, den havde jeeg ikke lige tænkt over, Team Miracle! Det har du selvfølgelig ret i .... Surt at miste 50.000 kroner, fordi man solgte til den forkerte....

• #6   4. feb 2014 Har heller aldrig prøvet det, men ved flere i dag overvejer og gør det mere end førhen fordi det simpelthen er så svært at sælge heste.

Jeg ville ikke selv gøre det og slet ikke hvis vi snakker en billig hest( 10-15000 klassen). Hvis ikke personen kan skaffe pengene til køb af hesten, hvordan skal personen så kunne betale dyrlæge og andre uforudsete udgifter på hesten som jo pludselig kan komme og let kan løbe op i adskillige tusinder.

Er det en dyr hest ja så skal man i hvert fald være sikker på man får udformet en ordentlig kontrakt, så måske man skal have en advokat indover og det koster jo også penge...

• #7   4. feb 2014 Lige præcis. Der er mange måder at gøre det på, men den sikreste er jo ultimativt at sælge med betaling ved afhentning af hesten. Alt andet har en risikofaktor desværre

• #8   4. feb 2014 jeg har solgt på afbetaling, og oplevede absolut ingen problemer.

Det var dog før man skulle have pas, der var lavet kontrakt og den blev overholdt

• #9   4. feb 2014 Jeg har både købt og solgt på afbetaling og har været glad for det og aldrig med problemer, og en god kontrakt. Naturligvis også fornemmelse for menneskerne.

• #10   4. feb 2014 Har købt begge mine heste på afbetaling, hvor der bliver lagt et større beløb ud som start og derefter afdraget. smiley Men hesten er så også blevet hos ejer.. smiley

• #11   4. feb 2014 Jeg har købt på afbetaling uden problemer og min veninde har også lige købt en på afbetaling..
    Jeg fik passet med men ikke ejer catifikat og nej det er ikke bare sådan lige og få et nyt hvis du ikke stå som ejer..

Men det du kan gøre er evt og sige den godt kan sælges på afbetaling men den bliver hos dig til den er betale ud det gør mange..

• #13   4. feb 2014 Jeg har også både købt og solgt på afbetaling, har heller ikke oplevet nogle problemer, man skal bare sørge for en god kontrakt smiley

• #14   4. feb 2014 Jeg ville beholde hesten indtil hele prisen var betalt og så kunne køberen hente hesten derefter

• #15   4. feb 2014 Jeg har lige købt min første hest på afbetaling. De beholder ejercertifikat og jeg fik passet med. Lagde 1/4 af prisen i udbetaling.
    Skulle jeg handle selv stod hesten hos mig indtil det fulde beløb var betalt.

Kommentér på:
Sælge på afbetaling

Annonce