{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

At sælge hest på afbetaling?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle frieserelsker.
Jeg har fået en henvendelse på min oldenborghoppe. Den går ud på at hun vil låne hende til avl i et år og derefter købe.
Hvordan er man stillet hvis hun ikke kan betale alligevel når det kommer til stykket?

På forhånd !000 tak for jeres svar.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At sælge hest på afbetaling??
  • #1   17. jun 2009 Lad være....hvis hun ikke ligger et depositum, har du ingen garenti for at hun køber den.....jeg har lige været udsat for det samme, og med mindre jeg vil gå rettens gang kan jeg intet gøre andet end hente min hest hjem (hvilket jeg har gjort)
    Jeg sælger ALDRIG på afbetaling igen......

• #2   17. jun 2009 Jeg har vel heller ingen garanti selvom at hun ligger et depositum?

• #3   17. jun 2009 Der er ingen forsikring på hende da jeg købte hende da hun var over 10 år.

• #4   17. jun 2009 Nej, men så har du da depositummet.....men under alle omstændigheder ville jeg aldrig gøre det smiley

• #5   17. jun 2009 Min filosofi er at:
    Man skal kun låne det ud som man har råd til at forære væk.!!

Det gælder både hest og penge..

Man kan være heldig at det går godt, ja. Men man kan sørme også være uheldig at det går rigtig skidt.!

Og mht at sælge på afbetaling - så er hesten ikke solgt før den er betalt. Dvs hvad hvis den kommer til skade inden den er betalt? Så står du i bedste fald med en skadet hest til mindre værdi, og med dyrlægeudgifter.
    Hvad hvis hoppen dør inden den er betalt? Hvad så.? Det er utrolig svært at få folk til at betale for en hest der ikke er der mere..
    Og så er det somregel også sådan at hvis du låner ud/sælger på afbetaling og får hesten tilbage, så er det sjældent den samme hest du får igen - som du afleverede.. (ikke positivt ment)

Jeg er enig med stald barok - jeg ville ALDRIG turde tage chancen.

Men vælger man at tage chancen og "stole på folks blå øjne" så kontakt en advokat og få udfærdiget en kontrakt specifikt til denne handel.

Men husk igen at man ikke kan plukke håret af en skaldet - så har folk ingen penge, kan man ikke få nogen - kontrakt eller ej..

• #6   17. jun 2009 Det vil jeg aldrig gøre hvis jeg var dig,har selv også overvejet det en gang,men der vi så fra det .Hørte vi sener at hun mister job ,bil i stykker ,osv. DER VAR JEG GLÆDER FOR VI IKKE VAR HOPPET PÅ DET.
    Selv om de lover hu og ha. Så stå du ingen steder ,skulle heste kommer til skade osv.
    SÅ pas på med det.
    Held og Lykke

• #7   17. jun 2009 Hej Anita

Ja her fra skal det lyde, Nej nej og atter nej. Har selv været der et par gange og folk er totalt lige glade når det kommer dertil. Hesteverden er en være en for noget, har sågar prøvet at have en hest med føl stående her til træning, og efter at den var afhentet, af en jeg dengang havde tillid til, ville hun ikke betale det fulde beløb, har stadig ikke fået det. Selv samme person havde så en hoppe til ifoling her og ville så heller ikke betale når det kom til stykket, hun har nu fået føl, der er bare ikke betalt for ifolingen, så derfor nej, selv ikke de folk som kommer med gode råd og som selv er så venlige, dem skal du heller ikke gøre det for. Har de penge kan de avle har de ingen kan de gå hjem, bare et lille råd!!
    PS. nu skal det lige siges at der er rigtig mange som holder havd de lover og som er ærlige men bare rolig de ved også at tingene koster penge når de får det!!

• #8   17. jun 2009 Personligt vil jeg ALDRIG sælge på afbetaling. HVIS det skulle foregå, så skulle det være over meget kort tid, og hesten ville ikke blive udleveret før den var betalt. Jeg ved at der er mange folk, og især hestefolk (den verden jeg kender til) der kan snakke "fanden et øre af" og det er i DK såvel som i andre lande ... bla Holland ( er frieserpige) Har en venninde der er blevet godt og grundigt snydt af en mand fra Holland og hans danske samarbejdspartner, og det endte ud i at hun blev truet, og måtte inddrage politiet ... ved for øvrigt at listen er lang over dem der er blevet taget "ved næsen" (for at sige det pænt ) af selvsamme folk .... så verden er fuld af folk der lover guld og grønne skove, og dolker dig i ryggen så snart du vender dig om ... og som Stutteri S skriver :
    selv ikke de folk som kommer med gode råd og som selv er så venlige, dem skal du heller ikke gøre det for. Det nemmeste er at have som hovedregl, når hesten er betalt så kan den hentes og ikke før ....

• #9   17. jun 2009 Stutteri S &
    STALD DAMGAARD !!! .

Lige mine ord. Kunne ikke være mere enig !! smiley

• #10   18. jun 2009 Helt enlig .
    Er hest ikke afbetalt kommer den ikke af sted !!!!!!
    Nøjagtigt det samme ,med udlåne. DET er også med MEGET STORT risiko, ligemeget om man har kontrakt eller ej.

Kommentér på:
At sælge hest på afbetaling??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce