{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.913 visninger | Oprettet:

"Hvor var jeg dog mindre klog" {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Tænker lige, at jeg ville starte en sjov tråd.
Skriv en dum/mindre klog ting (gerne flere) som du har gjort/troet da du var lille.

Jeg kan godt lægge ud:

Dengang jeg var 9 år og gik til ridning troede jeg, at de træpiller som hestene på rideskolen stod på, var hestegodbidder. Så efter hver ridetime gav jeg hesten en håndfuld træpiller, indtil en pige en dag stoppede mig xD

Ser frem til at læse de sjove ting i har gjort eller troet! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Hvor var jeg dog mindre klog"
  • #2   3. feb 2014 Jeg troede at når man red nedsidning, skulle man bare slappe helt af. Og lade sig hoppe rundt i sadlen, som var det en trampolin. smiley

• #3   3. feb 2014 Da jeg startede til ridning, troede jeg virkelig man var god hvis skulderbladene rørte hinanden på ryggen (Jeg kan ikke få dem til at røre, for mig er det fysisk umuligt) smiley

• #4   3. feb 2014 At man kun var en god rytter, hvis man var faldet af 100 gange smiley

• #5   3. feb 2014 det var godt nok for et år siden men da var jeg 100% sikker på at Paris var et land :3

• #7   3. feb 2014 Jeg fik formået at spørge vores "hestelære" om heste havde en puls..

• #8   3. feb 2014 Hhaahah, Maiken, det gjorde jeg også smiley

• #10   3. feb 2014 hahahahahahahahahahaha, tak for dagens grin... jeg siger jo det umuligt! Men det sagde mine "kloge" undervisere smiley (som btw ikke rider højere end LC selv, men det også kun små børn der rider seriøst ved dem nu:P)

• #14   3. feb 2014 Maiken:
    Den med heste i Jylland forstår jeg ikke? -.-'

• #15   3. feb 2014 HAHAH Gode indlæg!

Jeg troede at forfangne heste, var heste som var svære at fange på folden xD

• #17   3. feb 2014 Hahhahaha Maiken! Nu forstår jeg det smiley

• #18   3. feb 2014 Da jeg var lille troede jeg at øreringe blev skudt i med en rigtig pistol og dem med piercinger var dem de havde ramt forkert ved smiley

• #19   3. feb 2014 Jeg troede at heste der ikke gjorde som jeg sagde var dumme og frække.
    At man var en god rytter hvis hesten bøjede nakken.
    At jo skarpere bid folk red med jo bedre måtte de være til at ride.
    At ponyer der jordede igennem springbanen elskede at springe.
    At Andreas Helgstand vidste alt om heste

Også troede jeg at hvis man sad højt med hænderne så var man dygtig :b

Duuumme mig..

• #20   3. feb 2014 Hahah, Isabella, det troede jeg også, det med øreringene blev skudt i med en rigtig pistol, så turde ikke få huller i ørene smiley

• #21   3. feb 2014 Jeg så engang en hestefilm,selvfølgelig fiction, at hvis en hest fik kolik skulle den bare ligge. (Gør den faktisk også i en af Hannh Montanta serierne), For hvis man lod den ligge blev den jo rask smiley

Wow det var godt jeg ikke ejede hest dengang.. smiley

• #22   3. feb 2014 Jeg troede at når hesten spidsede mule under ridning, var det fordi den godt kunne lide det smiley

Maiken: haha xD

• #25   3. feb 2014 haha smiley
    Jeg troede på at hestene snakkede julenat, så jeg skulle ud julenat smiley

og der gik lang før jeg fandt ud af at føl altså ikke blev født med grime på smiley

• #26   3. feb 2014 Maiken N
    Man bruger sådan en der ligner lidt en hæftemaskine smiley

• #28   3. feb 2014 Jeg troede varmblod, koldblod, og halvblods heste var en race smiley Og at heste var frække og bare skulle lystre og sættes på plads da det var det jeg lærte den gang... smiley

• #29   3. feb 2014 Klassikeren med at en shetlænder var det samme som et føl, har vi vidst alle været i gennem smiley

• #30   3. feb 2014 Dengang jeg var helt lille troede jeg at en vallak var det samme som en haflinger.. XD

• #31   3. feb 2014 Ja okay, da jeg gik i 9 klasse (den her er slem):s - Vi havde historie, og vi skulle lave en opgave om jøderer. Jeg rækker så hånden op og siger "Jamen vi havde det jo træls den gang, men i dag har vi det godt, så der er ikke noget galt i at være jøderer) hvorefter min veninde ved siden af siger, "Stine? Vi er jyderer!" - Alle flækker af grin, og behøver vel ikke sige hvad min karakter blev i historie smiley

• #32   3. feb 2014 Da jeg var lille troede jeg en lille shetlænder var et føl smiley
    Har man hø i halen falder man af! smiley

• #33   3. feb 2014 Da jeg var mindre havde min nabo en fjordhest der gik på en fold ikke så langt fra mit hus. Vi havde masser af æbler i vores have, så jeg samlede dem der var faldet ned og gik ned med dem til ham
    En dag da jeg kom, begyndte han at løbe rundt og bukkespringe da han så mig. Jeg troede det var fordi han ikke kunne lide mig, så jeg skyndte mig at kyle æblerne ind til ham og løb hjem.
    Da jeg fandt ud af at heste bukkespringer fordi de er glade, fik jeg heeelt vild dårlig samvittighed. Han gik alene, så han var sikkert bare glad for at få besøg, og så skyndte jeg mig bare væk med det samme igen smiley

• #34   3. feb 2014 Da jeg var lille læste jeg en historie om en hvid unicorn der på mystisk vis havde tabt sit horn smiley først da jeg blev 10 år fandt jeg ud af at hvide hest ikke var unicorn´s med horn men bare heste? hold kæft hvor blev jeg skuffet :-(....

• #36   3. feb 2014 Den har mine små kusiner også lavet, Kaninowich. Deres mor prøvede hele tiden på at forklare at det altså ikke var noget der dækkede. Den sjoveste var, da de var på weekend her og pigerne skulle i bad. De sagde til deres mor: "Se mor, vandet bedækker os!"

• #37   3. feb 2014 forstod ikke sur stråle

for når folk sagde sstrålen lugter grimt snakkede vi da tis?

• #38   3. feb 2014 Jeg troede, at det der definerede om det var en spring-, dressur- eller en kombisadel var hvor høj bagsvidsel var smiley

Da jeg var lille kaldte jeg trusser/underbukser for undertrusser!

• #39   3. feb 2014 Jeg undrede mig over at min kolblodshest var så varm.. :bb

• #40   3. feb 2014 Og troede at min pony var en fortryllet Hav hest, fordi den elskede salt sten.. xD

• #41   3. feb 2014 Jeg troede at heste voksede op i denne rækkefølge: føl, (plag), pony, hest (plag kom ind lidt efter de 3 andre ting da jeg blev en anelse klogere)

• #42   3. feb 2014 Sådan nogle "fjolleting" kan jeg desværre ikke huske. Jeg fortrænger alle fejl til fordel for det rigtige, så kedelig er jeg smiley

• #43   4. feb 2014 Hippie: jeg skulle også tænke efter ^^

• #44   4. feb 2014 Engang vidste jeg ikke, at et plag var en 1-3 års. Jeg troede, at det var uønskede heste - altså heste som plagede deres ejere xD

• #45   4. feb 2014 En plag er da kun en hest der er 1-2? xD Og unghest som 3-4-5 års xD.
    Sådan har jeg lært det smiley

• #46   4. feb 2014 Sasha: Ja, ja... Jeg har vel aldrig lært det helt xD

• #47   4. feb 2014
    Jeg troede at når de i Black Eyes Peas sangen " My Humps " sang det her:
    " They buy me all these ices.
    Dolce & Gabbana,
    Fendi and that Donna "

Så snakkede de om is...

• #48   4. feb 2014 Jeg troede engang jeg vidste ALT om heste og at toprytterne var de som man skulle lærer af.. Så fik jeg hestegalleri og fandt ud af alt min viden var 10 år af spild og med heste i smerte.. så ja jeg er ret glade for jer herinde, man lærer fandme meget og har indset mine fejl! smiley Selfølgelig er det aldrig sjovt at blive rettet på men hold kæft hvor er jeg glad for den gode viden i giver herinde! Man kan fandme lærer noget af de fleste kloge folk haha smiley smiley smiley

Og så troede jeg engang at når hesten flehmede så var det fordi den elskede mig smiley

Og når hesten bukkede var det fordi den simpelthen havde det sjovt c:

Troede også dem som red over LB plan var dem der skulle til OL næste år smiley

Troede også de første gange jeg red mine ridetimer at ponyen spiste bidet og derefter kastede det op igen når vi gik ud af ridehallen og hvis den hostede var det fordi bidet ikke var helt nede i maven på den xD Har MANGE dumheder xD

• #49   4. feb 2014 Så engang råbte jeg i ridehallen "Moar, Hetsen har fået bidet i gale hals igen!"
    Var jo kun 5 år gammel xD

• #52   4. feb 2014 Jeg troede at arabere hed rabarber heste...

• #53   4. feb 2014 Som barn var jeg stensikker på, at der gik en underjordisk gang direkte fra genbrugs tøjcontainerne ned til Afrika.. smiley Så jeg gik altid en bue udenom dem, fordi jeg var bange for at blive sendt afsted sammen med folks gamle tøj.

• #54   4. feb 2014 Jeg troede, at når hesten "gik til biddet", så kunne den få trensebiddet ind i munden.
    '
    Der var så en pige 2 år yngre end mig, der spurgte, om jeg kunne få hesten til biddet, og jeg viste stolt, at jeg kunne lægge trensen på. Lol.

• #55   4. feb 2014 Det var engang jeg troede alt hvad der stod på HesteGalleri om "ridning på sommermarker med blomsterkrænse i håret og helst kun i cordeo" var det eneste rigtigte og at man kun kunne have en glad hest på den måde... jeg blev heldigvis ældre og blev bedre til at ride smiley

• #57   4. feb 2014 Nå ja, min venindes kæreste gav mig et lift ud til hesten i lørdags (han er 22). Så spørger han om hesten er en vallak.
    "Ja, det er den faktisk", svarer jeg, hvor han så mega glad siger: "FEDT! Det er den eneste hesterace, jeg kender!"

Haha, jeg var flad af grin smiley

• #58   4. feb 2014 Ah jeg var også overbevist (ind til for nyligt :o)
    Om at i Bryan Adams summer of 69
    At han havde fået sin første 'sex dream'

Mjah - den er der vidst en del der har kikset xD

• #59   5. feb 2014 Og så troede jeg at når min kat legede med sin lege tøjs mus, var det for at prøve at live den op.. Så græd jeg når den stadig var død.. Suk

• #60   5. feb 2014 Jeg troede at hver gang jeg satte en CD på for at høre musik, så stod sangeren et eller andet sted og sang og spillede smiley så jeg slukkede altid når jeg havde hørt musik i noget tid eller hvis det var om aftenen, fordi jeg syntes det var synd for sangeren.

Jeg troede også at i film hvor man både ser en person som barn og voksen, har de først filmet scenerne hvor skuespilleren er barn, og så ventet til vedkommende blev voksen for at færdiggøre filmen smiley

Og da jeg så gyserfilm var jeg bange for at morderen kunne høre mine tanker, så jeg "heppede" altid på morderen i mine tanker i tilfælde af at han kunne høre mig, så han vidste at jeg syntes han var sej nok, så han ikke ville gøre mig noget smiley

Jeg var også overbevist om at mine bamser var levende og havde følelser, og jeg sov med dem alle sammen i sengen og det var altid meget hårdt for mig at vælge hvilke der skulle med mig på ferie..

• #61   5. feb 2014 Kasper: Hvad er der galt med den måde, at blive venner med sin hest på? Og hvad er der galt med Heartland? smiley

• #62   5. feb 2014 Man bliver ikke venner med sin hest ved at bruge Join Up, det er det der er galt :).

• #63   5. feb 2014 Da jeg var lille snakkede mine forældre om, at de havde fået et brev fra SKAT - jeg troede, de havde fået et skattekort, og vi skulle på skattejagt xD

• #64   5. feb 2014 Nåå... Altså, jeg synes det virkede.. Ved ikke om det var helt det samme. - Jeg havde hende i rundelen, hvor hun skulle gå/løbe ind til hun sænkede hovedet osv. Det gjorde hun til sidst, fordi hun blev træt og gerne ville have gulerødder:D Det var ikke i SÅ lang tid, men efter det, har hun altså været en helt anden hest, og hun ved, at ligeså snart jeg går i rundelen med hende, så sænker hun hovedet, hun får en gulerødder også kan jeg faktisk gøre med hende hvad jeg vil.

Da jeg fik Gringo, var han helt sky - som en vild hest. Han kom i rundelen og da han havde løbet rundt, (efter mange ganges forsøg), sænkede han hovedet og tyggede på sin tænder. For hver gang, kunne jeg gøre noget nyt og han kom faktisk hen til mig af sig selv.

Det skal siges, at de selv vælger at løbe rundt, jeg jagter dem IKKE rundt, jeg står kun i midten og siger "kom så", eller siger den lyd med munden for at få dem frem, og de har aldrig galoperet rundt i flere minutter.

• #65   5. feb 2014 Problemet er at Join Up kun kan udføres på en måde - MR's metode, og det er den som er slem, fordi han selv har udtalt den knækker hesten og det er for at spare tid. Jager og stresser man ikke hesten, så har man ikke udført Join Up :).

Så du har ikke udført Join Up :).

• #66   5. feb 2014 Aahh okay, endnu en ting jeg har lært nu!;)

• #67   5. feb 2014 Jeg troede også, at når man så videoer på youtube, sang de live xD

• #68   5. feb 2014 Jeg kan simpelthen ikke finde på nogen sjove ting jeg troede på, da jeg var mindre..
    Kun de klassiske med, at når man faldt af 100 gange var men en rigtig rytter, at hesten gik pænt når den bukkede nakken osv. smiley

• #70   5. feb 2014 Hvad mener du, Eva?o:
    Det er da en sjov tråd, hvor pokker ser du fordømmelse?

• #71   5. feb 2014 Uh, ja. Jeg troede også engang at så længe fok ikke red med andet et alm. trense bid, så var de vildt dygtige! Altså pelham osv.

-At sporerne skulle sidde, så dornen ramte staldgangen, når man gik..
    -At det kun var dårlige heste og ponyer, der gik med hannoveransk næsebånd.
    -At man skulle skyde bagdelen langt frem, hver gang man skulle ride letridning. (Det må virkelig have set sjovt ud, at se mig ride, da jeg var 7-8 år)
    -At folk, der red med brunt udstyr var fattige.

Og så malede jeg engang en helt sort tegning med vandfarver. Min far spørger, hvad jeg har tegnet. Jeg svarer stolt: Natten!
    Nu, hvor jeg er 24 år, hænger maleriet stadig i min far's stue, og han fortæller gladeligt om dengang Pernille tegnede natten, når folk spørger indtil det helt sorte maleri.

• #72   5. feb 2014 Jeg troede også engang, at dem i fjernsynet både kunne se og høre mig. Så jeg hviskede altid, hvis jeg skulle sige noget dårligt om dem. Kan huske jeg i hvert fald var 7, før min far fortalte, at de altså ikke kunne hverken se eller høre mig.

• #73   5. feb 2014 Haha Pernille smiley
    Kan godt lide at du har malet/tegnet natten smiley

• #74   5. feb 2014 Da jeg var mindre, og legede med min lillebror og fætter hjemme hos min farmor, hoppede vi nogengange i hendes seng, og så plejede jeg at sige til min lillebror "Kom så Victor! Nu skal vi bedække Frederik med puder!". Forstod ikke hvorfor alle grinte..

• #75   5. feb 2014 Ved ski ikke lige, hvad jeg har tænkt. Kan huske det var i børnehaven, og hende ved siden af tegnede bamse og hans hus. Kan huske jeg ville prøve, men det blev bare ikke lige så flot som hendes.

-Måske det bare var nemmere, at male natten.

• #76   5. feb 2014 Kan også huske, jeg haft det vildest skænderi med min fætter. Vi har været ca. 4-5 år.
    Han blev ved med at kalde min Farmor for Mormor. Tilsidst blev det altså for meget for mig, så jeg retter ham og siger noget i stil med: "Hun hedder altså Farmor."
    Han siger: "Nej, hun hedder Mormor."

Og så kørte den ellers bare indtil jeg stor tudende løber u di køkkenet til min Farmor og skriger halvkvalt i gråd: "Michael siger du ikke hedder Farmor, men Mormor, og han vil ikke tro på mig!"

Og her faldt min verden sammen for første gang. For gær engang... Han ski ret. Hun hed Mormor for ham, og Farmor for mig. For hun var jo både Farmor og Mormor. smiley
    -Tænk engang, hvis hun også havde været Oldemor dengang, så min lille hjerne da stået helt af. smiley

• #77   5. feb 2014 Da jeg var lille troede jeg at dem i tv'et kunne springe ud hvis man sagde noget dårligt om dem. Og jeg troede også at man kunne hoppe ind i tv'et men turde aldrig for jeg troede at jeg ikke kunne komme ud af tv'et igen..... xD
    Og så mange af de ting i andre også har skrevet! smiley

• #78   5. feb 2014 Hehe jeg troede at dyr snakkede menneske sprog når jeg ikke var der smiley så forkælde altid dyrene så de ikke ville snakke dårligt om mig smiley

Og så troede jeg mit legetøj var levene, så lod som om jeg sov nogle gange for at se om de begyndte at live op smiley

Når jeg skulle i seng som lille hoppede jeg op i sengen for så kunne de onde monster ikke nå at tage fat i mit ben smiley

Og har også haft den samme som nogle af jer med Tv'et var levene smiley og troede også de ventede på jeg så der program så de havde, så de kunne lave noget istedet for bare at sidde og kede sig, så var så ked af det når mine forældre skiftede kanal for det var jo synd for dem smiley

Og så var der engang en elevpony jeg red, som jeg var så bange for første gang jeg skulle ride den fordi den havde så små hove, jeg var så bange for den ville vælte med mig hvis jeg hoppede der op. Jeg havde hørt at heste/ponyer ikke kunne rides hvis de havde små hove, for så havde de igen balance ?

Og så da vi skulle flytte til Horsens sagde min Søster til mig der var kæmpe edderkopper smiley Så da dagen kom råbt og skreg jeg fordi der skulle jeg ikke hen, da vi kom til Horsens løb jeg ind i huset og blev der indtil min mor fandt ud af hvorfor smiley Så også en lille edderkop lidt efter vi flyttede, satte mig ned og begyndte at græde fordi dens mor ville komme og æde mig smiley

• #79   5. feb 2014 lullermus det med at hoppe op i sengen for at monstrene ikke kan nå en - det har jeg faktisk et lille lævn fra stadigvæk. Er 23, men når jeg skal op af sengen midt om natten tager jeg mig selv i at skynde mig væk fra sengekanten xD syg ting!

• #80   5. feb 2014 Jeg troede først på monstre under sengen, da min far valgte at læse en børnebog for. Den omhandlede et grønt monster under en seng. Det viste sig at det bare var en bluse, strømpe eller noget i den stil. Men jeg synes den var VILDT uhyggelig, og jeg turde næsten ikke få læst højt fra den. Hehe. Og efter det, troede jeg på monstre under sengen.

Nikita: Jeg har også stadig en levn fra dengang. Jeg skynder mig også væk fra senge kanten. Og har faktisk ikke lyst til at kigge under sengen, når det er mørkt. Haha...

• #81   5. feb 2014 Den med at hoppe i sengen for at monstret ikke tager en, den er i nok ikke de eneste om. Jeg gør det også, og vil væde på at mange herinde gør det samme.. smiley

Den gang jeg var mindre troede jeg at en travhest, kun kunne skridte og trave, og at en gallophest ikke kunne trave. Altså hvorfor skulle de ellers hedde trav - og gallopheste?? smiley

• #82   5. feb 2014 Pernille: Er det ikke 'August går i glemmebogen' du snakker om? smiley

• #83   5. feb 2014 Det ved jeg ikke. Men var vildt bange. Hehe.

Det er noget med en pige, som ikke vil sove pga. et monster under sengen. Den slutter af med at hendes far finder monstret, som er et stykke tøj.

• #84   5. feb 2014 At en hest blev født som føl, voksede op til en pony og derefter blev en hest smiley

• #85   5. feb 2014 Troede at Mexico var en stat....for ca. 3 måneder siden....

• #86   5. feb 2014 Nå, okay. Så er det ikke den. smiley

• #87   5. feb 2014 da jeg lige var startet troede jeg at grunden til at heste havde så lange øjenvipper var fordi at de voksne lagde make up efter alle var taget hjem... xD

- at London var et land..
    - at eskimo is blev lavet af eskimoerne xD
    - at hovolie var neglelak ( det sagde de store piger altid, da jeg var 8 xD

• #88   5. feb 2014 Oh og den der med at hvis man lå under dynen kunne monstrene ikke tage dig smiley
    Hahaha jeg var altid ved at dø af varme og iltmangel xD

• #89   5. feb 2014 Jeg har stadigvæk ALDRIG mine fødder udenfor dynen, uanset hvor varmt det er så skal de være dækket - nok også et levn fra monstrene under sengen smiley

• #90   5. feb 2014 Jeg havde lidt svært ved at skelne mellem levende og døde ting, så når jeg skulle skære franskbrød eller lignende var det altid en stor krise, hvor jeg gik ud og advarede brødet om at jeg ville komme med kniven om en halv time, så hvis det ikke ville skæres i, så skulle det flygte nu.
    Gæt engang; brødet var der altid når jeg kom tilbage smiley

Jeg troede at de i film når de havde sex havde en jernplade imellem sig, så deres kroppe ikke rørte ved hinanden.....ellers ville det jo være ulækkert smiley

Og jeg forstod simpelthen ikke hvordan alle lastbilchauffører kunne kende hinanden, da de altid hilste på hinanden når de kørte forbi smiley

• #91   5. feb 2014 Der er jo også den fodgængerovergang smiley jeg hoppede fra den hvide streg til den næste til jeg kom over på den anden side smiley
    eller Kaj kager kunne jeg ikke spise uden at græde for det var så synd for den, den kiggede jo på en smiley Elsker Kaj kage og fandt en løsning på mit problem smiley spiser øjnene først så den ikke kigger på mig smiley

• #92   5. feb 2014 jeg kaldte fodgængerovergange for fodgængeroverfelter smiley

• #94   5. feb 2014 jeg kalder det stadigvæk fodgængeroverfelt? .... er det forkert? smiley

• #95   5. feb 2014 det gjorde jeg også mathilde! smiley

ej, jeg arbejder i change ik? og idag da jeg var på arbejde, var der sådan en lille dreng der pludselig løb ind i butikken, pegede på en bh og råbte "MORMOR, ved du hvad det her er?!?! det er en brystholder!!!! ved du hvad man bruger den til?! til at holde på babserne!!" smiley hahahahh

• #96   5. feb 2014 bidloese: altså, jeg ville sige at det enten er et fodgængerfelt eller en fodgængerovergang, hihi smiley

• #97   6. feb 2014 De der mærkelige "stjerner" ude på nattehinlen som lyser og blinker mere end de andre, dem troede jeg var ufo'er. Så når andre folk sagde de ikke troede på ufo'er, tænkte jeg de var komplet dumme. Jeg så en næsten hver nat! (Og nej, jeg ved stadig ikke hvad de rigtigt er.)

• #98   6. feb 2014 P(i)MP: Det er sattelitter smiley

Da jeg var lille troede jeg også alle mine bamser var levende.. Havde en hel hær af bamser, og de lå allesammen i min seng med dyne på! Jeg troede også på monstre under sengen, så da jeg fik en seng der bestod af to paller med en madras ovenpå var jeg overlykkelig, for så kunne monstrene jo ikke være der!

Troede også jeg skulle falde af mindst 100 gange for at være en god rytter - er nu kun faldet af en enkelt gang, så jeg har åbenbart lang vej endnu!
    Haha, og så troede jeg man skulle bruge specielle ridebukser når man skulle ride nedsidning, fordi jeg fik at vide man skulle have lim på bagdelen for at blive siddende.. Så første gang jeg red uden sadel til undervisning, var jeg SÅ bange for at falde af, for havde jo ikke de der specielle ridebukser! Det sjoveste var så, at jeg gled ned på siden af hesten, som pænt stoppede op, og lod mig hive mig selv op igen - kan huske jeg var helt vildt stolt over at være blevet siddende uden de der ridebukser!

Og første gang jeg prøvede at ride, var jeg nok 5 år gammel, og prøvede en eller anden shetlænder.. Kommer så til at sætte den i trav, og begynder så at skrige ''så stop den dog, så stop den dog!'' mens mine forældre er ved at dø af grin sammen med ridelæren.. Min far får så fortalt mig, at jeg selv skal stoppe den, ved at tage i tøjlerne som jeg havde fået at vide.. ''Nårh ja!'' Kommer den så fra mig, og jeg får stoppet dyret smiley Min far, som er gammel garderhusar, havde allerede forklaret hvordan sådan en skulle styres, men det var altså svært når man lige pludselig sad der!

• #99   6. feb 2014 Jeg var mega bange for at lære og cykle, fordi hvordan kunne pedalerne snurre rundt uden mine ben ville blive revet over smiley så det tog mig lang tid før jeg begyndte og cykle smiley

Ellers kan jeg ikke lige komme i tanke om nogen...

• #100   6. feb 2014 Jeg havde også SÅ ondt af mine bamser. Så de lå en lang række ved siden af mig. Jeg har haft under halvdelen af sengen til mig selv. Men på den ene side lå min yndlings bamse. På den anden lå så 15-20 bamser en lang række. Hver nat skiftede de plads, så den næste i køen kom til at ligge ved siden af mig.

På den måde var det jo fair for dem alle. Men kunne altså ikke få mig selv til at elefanten skulle ligge i kø. Så jeg sov ,hver nat med denne her ret store elefant på min højre side.
    De andre skulle ligge ind mod væggen, så de ikke faldt ud af køjesengen og slog sig. smiley

Jegvar faktisk ret gammel, før det stoppede. 11-12 ´år tror jeg.

• #101   6. feb 2014 Da jeg gik på rideskole, kunne jeg ikke finde ud af "Vallakker,Hopper og Hingste" Jeg kaldte det bare dreng, og pige hest. Så prøvede min mor at lære der var noget der hed hoppe vallak og hingst. Så der var 2 slags drenge og en slags pige.. SÅ når der jo var to drenge heste burde der jo også være to pigeheste xD Så Jeg spurgte hver dag min mor hvad den anden pigehest hed xD... Fik aldrig noget svar, indtil for ca 3 år siden xD... smiley

- Ja, Og så har jeg gået og troet at Asien var et land... Fandt jeg så ud af for 2 uger siden at det var en verdensdel smiley Ja, Jeg er blondine xD smiley

• #103   6. feb 2014 At USA var en by i Rusland..

I går fandt jeg ud af, at Anders Fogh Rasmussen ikke er generalsekretær for NASA, men for NATO (så pinligt)..

• #104   6. feb 2014 Jeg var fuldstændig overbevist om at der fandtes nisser, men julemanden troede jeg ikke på smiley og så troede jeg at dressur hed glassur xD

• #105   6. feb 2014 Findes der ikke nisser? smiley smiley

• #106   6. feb 2014 Da min lillebror blev født kunne jeg ikke rigtig forstå, at han var en dreng, for jeg tænkte bare på at jeg jo var en pige og det var min søster også og det var altså noget andet med min far, åbenbart smiley
    Så en dag sagde jeg til min mor: "Når Tobias bliver større og bliver til en pige, skal han så gå med kjole?" smiley

• #110   7. feb 2014 Dengang jeg startede til ridning var jeg helt overbevist om, at man kun skulle "sparke" med det ene ben, så jeg følte mig ekstrem dygtig da alle de andre jo gjorde det forkert! smiley

Troede også hvis man kun ligge med en hest så var man bedste venner, så jeg løb ud til min ynglings hest på marken og lå så der, helt overbevist om vi var blevet bedste venner nu... smiley

• #111   7. feb 2014 Åååh ja! Det med dressur kaldte jeg ogs glassur smiley hver gang jeg så dressur råbte jeg bare til min mor "Moar! Der er glasur i fjernsynet"

• #112   8. feb 2014 Troede at for at få hesten til bidet skulle man massere den i nakken.. smiley

• #113   8. feb 2014 Og for at få den frem "slå" med tøjlerne (ligesom på vogn i film)

• #114   8. feb 2014 Jeg ved ikke hvad rollkur er ? smiley

• #115   8. feb 2014 Hehe så viser jeg min nye hest til mine klassekammerater så siger den ene "du sagde da at den havde 4 hvide sokker,, også kommer der en genial kommentar fra min bedste veninde "den kunne jo også bare tage have taget dens sokker af idag,,

Døde næsten af grin:-) Haha

• #116   8. feb 2014 Laura S: Søg på youtube, så får du svaret;-) Men det er hvor hesten nærmest går med snuden helt inde ved bringen eller langt oppe smiley Altså, at snuden næsten rammer et sted på dens pels/hud. Så synd..

• #117   8. feb 2014 Der er et skilt, tæt på hvor jeg bor, og på skiltet står der 'skat'. Da jeg var lille troede jeg at det var fordi der var begravet en guldskat der smiley

• #118   8. feb 2014 Da jeg var mindre, så jeg ALTID nyhederne.... Og når jeg så, så de der mennesker i de i fjernsynet vinkede jeg til dem, for de kunne jo se mig på en skærm, ligesom jeg kunne se dem......

Jeg er heldigvis klogere nu smiley

• #119   8. feb 2014 Min søster lærte mig som lille at hvis et pindsvin rullede sig sammen, så var det bare om at komme væk i en fart, fordi de der pigge snart ville flyve ud til alle sider ..

Og det var jeg vidst 15 før jeg fattede ikke passede .. smiley

• #120   8. feb 2014 Lea Theodora & Laksen

undskyld men jeg havde en kolik hest her for nylig og der fik jeg afvide af dyrlægen med over 35 års erfaring (hvis ikke 45) at hun bare skulle ligge og slappe af eller stå stille og slappe af

(ligge som på næstsidste billede i hendes profil
    http://www.hestegalleri.dk/galleri/84892-anden_saerlig_race_nikita_prinsessen

men den måtte ikke komme om på siden at ligge (og hvis du ser i hannah montanna så bliver det alvorligt da blue jeans ligger sig på siden den ene side af maven nede på jorden)

og min pony lever endnu sååe nogle heste må godt ligge ned når de er syge smiley

• #121   8. feb 2014 men nå til emnet

den gang jeg var lille der troede jeg at det tegnefilm man så i tvet det var zoomet
    meget ind i gulvtæppet

(så tvet havde zoomet meget ind i gulvtæppet og så havde den filmet det der skete i gulvtæppet og så kunne vi store monster til mennesker se hvad de små mennesker/dyr lavede i gulvtæppet)

så når man gik på gulvtæppet så maste man tegnefilms figurer

forestil jer den film der hedder horton og støvfolket smiley

• #122   8. feb 2014 jeg troede også at der under min mors og min stedfars seng lå en ræv under sengen med gule øjne og kiggede ud
    (det er efter krummernes jul)

• #123   8. feb 2014 Føler lige pludselig at jeg var meget klog som lille smiley

• #124   9. feb 2014 Ina S: Wow!:O Hver gang min har haft kolik, har dyrlægen højt og larmende sagt, at den SKAL gå, og den må IKKE ligge sig ned, for så kan maven gå i stå:s Hesten skal helst skide, og det gør den bestemt ikke ved at ligge, men når hesten er i bevægelse for den det for det første bedre, men den har også større chance for at komme af med noget afføring smiley

• #126   9. feb 2014 min hun sked før hun fik dyrlæge på men hun rullede også (i mudder i lorte vejr så det er ikke normalt)
    det var derfor min staldejer sagde -det er ikke kolik det måtte være noget andet (det var det så ikke)

vi havde regnet ud at hesten har kun kunne have haft kolik i ca 1 time inden hun fik dyrlæge på
    for staldejers datter var ude at ride og ordne stald og da hun var ude at ride der stod hun stille og roligt = ikke syg men da hun skulle lukke ind ca 1 time senere så var hun syg såe

da dyrlægen kom gav han 3 sprøjter 1 beroligene 2 mod mave smerter fordi det var kolik

og så skulle hun eller stå eller ligge stille hvis hun ville til at rulle skulle man stoppe hende i det og ellers bare stå eller ligge stille igen ikke helt om på siden

hun var rask ca 2½-3 timer senere

jeg har også oplevet med samme hest og dyrlæge at hesten skulle ud at gå men der havde hun også haft kolik lang tid før dyrlægen kom hun var svedt og hun fik både stik og olie og sked ikke
    her opdagede vi det klokken 17 og vi var først hjemme 01- 0130 så det har været en anden måde at have ondt i maven

så der er mange måder at have ondt i maven på inde for hesten og der er mange grunde til det

det er det samme med mennesker de kan have mavesår men de kan også have mestrerations smerter og det er jo 2 forskellige måder at behandle de to ting på

tro mig da jeg kom ned i stalden så var mit første spørgsmål hvorfor går I ikke

og når nogen siger kolik en anden gang så siger jeg ring til dyrlægen og ud at gå som et ''råd''

• #129   9. feb 2014 Hehe dengang jeg var lille og vi kørte til Syden på ferie, når vi så nåede de dejlige lande med prostituerede langs vejene, så sad og altid og vinkede tilbage til dem, fordi jeg syntes det var sødt de gad stå der og vinke til mig smiley

Og så sad jeg altid og skændte diverse cowboys ud, fordi de ikke red med 1 hest's mellemrum mellem sig, som jeg jo lige havde lært man skulle til ridning smiley

• #130   10. feb 2014 Ina S: Jeg tror bare din dyrlæge konstaterede, at din hest ikke havde SÅ ondt igen. - Normalt, hvis en hest har kolik, så må de IKKE ligge sig ned, og de SKAL bevæge sig ind til dyrlægen kommer - derefter skal de have en slange igennem næsen og ned i maven, hvor dyrlægen giver en masse olie ned, så afføringen kan komme ud let, og uden det gør så ondt. Kolik er jo, at hestens afføring ikke kan komme ud, da det er så hårdt nede i maven - så hvis din hest har kolik, skal den have en slange igennem næsten og ned i maven, for at få olie, som kan få afføringen til at blive "normal" igen:-) Din hest var nok bare rigtig heldig, at den ikke var ramt slemt smiley

• #131   10. feb 2014 HHesten må gerne ligge ned, når den har kolik. Det andet er forældet viden. Vi bliver heldigvis klogere på vores heste og deres sundhed hele tiden .:)

Det er meget udmattende for et sygt dyr at blive tvunget til at gå rundt og ikke kunne slappe af. Så man har fundet yd af, at det ofte har modsat effekt.

De må dog ikke rulle sig, da der så vil være risiko for at tarmene går i tarmslyng.

• #132   10. feb 2014 Pernille K: Underligt. Min hest har døjet meget med kolik her de seneste år, og hver gang har dyrlægen sagt, at hun IKKE må stå stille, og hver gang hun kom til at stå stille, fik hun det også værre? - Men hendes hest må alligevel ikke have været hårdt ramt, for selvom min hest bare havde en lille tur, skulle hun have slange ned igennem næsten og have olie smiley Det har hun skulle HVER gang, også selv dengang hun aldrig havde haft det før:-)

• #133   10. feb 2014 pernille forklerede det som jeg skulle til at skrive helt perfekt smiley

og ja det var jo ikke så slemt igen for hun havde jo kun haft det i ca 1 times tid

gangen før fik hun 2 omgange olie med et par timers mellemrum

• #135   10. feb 2014 haha valhal smiley troede martingaler var til drengeheste ved navnet martin smiley

• #136   4. maj 2014 Dette er godt nok ikke lige mig men..: Min kæreste troede at om hesten var pony/hest kom an på dens alder.. smiley Altså at pony var "føl" og hest var "voksen". Hahahah smiley

• #137   4. maj 2014 At vallak var en race smiley

Kommentér på:
"Hvor var jeg dog mindre klog"

Annonce