911 visninger
|
Oprettet:
Hård beslutning, hjælp. {{forumTopicSubject}}
Hej HG'ere.
Jeg står nu i den svære situation, at tiden er knap og jeg har en vallak der er igang med sin tilridning.
Med fuldtidsarbejde, fitness og andre ting der skal passes er hesten desværre "forsømt" mere end jeg havde ønsket og jeg leger nu med tanken om salg.
MEN jeg kan virkelig bare ikke bestemme mig. Han er en dejlig hest med stor charme og personlighed, men det ved jeg inderst inde andre heste også har. Jeg vil komme til at savne at ride men vil self. købe hest igen når tiden er.
Jeg har også leget med tanken om udlån, men det vil jeg ikke. Det er enten salg eller blive hos mig. Hvad havde du gjort?
okt 2006
Følger: 130 Følgere: 158 Heste: 4 Svar: 1.528
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 312 Svar: 2.019
Det kan jo sagtens være en voksen part (eller 16 år og op) som har forstand på tilridningen og en som du kan samarbejde så i i fællesskab kan tilride/træne din hest
jun 2011
Følger: 73 Følgere: 63 Heste: 7 Emner: 64 Svar: 308
Jeg har en halvpart lige nu - faktisk 2 stk. som begge er super søde og der er godt samarbejde mellem os alle 3.
Tanken lurer bare stadigvæk i mit baghoved om han skal sælges.
jun 2012
Følger: 25 Følgere: 28 Heste: 13 Emner: 9 Svar: 194
jul 2010
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 7 Emner: 65 Svar: 771
Så er det jo bare DIG der ikke får set ham - han bliver stadig passet. Så må du jo gøre op med dig selv om du vil have en hest, som hovedsageligt skal passes af parter (:
jun 2011
Ja skulle måske have omformuleret mig en smule. Men ja, det er jo lige det. Jeg håber jo på jeg får tiden til ham, men jeg tror det bare ikke.
Til at starte med så flytter jeg ham endnu tættere på, hvor jeg selv bor. Så må vi se om det hjælper på det. Hvis ikke, så må jeg sælge ham.
mar 2010
Følger: 66 Følgere: 77 Heste: 7 Emner: 717 Svar: 3.863
Ja, man kan sagtens købe en ny hest og få et super fedt forhold til den, men det vil bare aldrig blive det samme.
Kan bestemt IKKE anbefale udlån. Jeg har haft dårlige erfaringer med det. Har bla. mistet en til aflivning, da den ikke blev passet ordentligt og efter dens specielle behov. En anden hest kom hjem med en gaffelbåndsskade, og var først klar igen 4 år efter. Hesten fik derudover angst over for trailer og pisk, og dette er den ikke blevet nær ok med endnu.. Det er nu snart 9 år siden. (Hesten var 6 år på det tidspunkt)
Ved dog også at mange har gode erfaringer. Det har jeg bare ikke
jun 2006
Følger: 64 Følgere: 65 Heste: 5 Emner: 289 Svar: 2.388
jun 2011
Beriderelever søger desværre ikke ponyer.
jun 2006
Følger: 64 Følgere: 65 Heste: 5 Emner: 289 Svar: 2.388
Hård beslutning, hjælp.