Sidder med depression HJÆLP. {{forumTopicSubject}}
efter at have haft pædagog i 2og et halvt måned kom jeg til læge i fredags og fik erklæret depression.. Og det er altså uden mine forældre ved det..
Mine forældre aner ikke jeg sidder med depression, har været til læge eller haft pædagog.. og sagen er altså at jeg er nødt til at fortælle dem at jeg nu altså har en depression.
Jeg ved at det er noget jeg er nødt til for det er jo mine forældre.. det skal jo være informeret om den slags så jeg har valgt og sige til min pædagog og læge at jeg altså selv gerne vil fortælle det til min mor inden de kommer ind i spillet.. Og jeg kan ikke vente ret længe - for ellers ringer min pædagog til hjemmet eller også kommer brevet om den viderstilling fra lægen af den psykoterapeut jeg bliver viderstillet af..
Jeg aner ikke hvordan jeg skal fortælle det, hvor jeg skal starte og hvad jeg skal gøre.. og min mor har desværre den fordom at psykiske syge er bare latterlige mennsker der er dovne og vil have opmærksomhed..
Please help me. Er lost.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 312 Svar: 2.019
Få det sagt, det er det bedste. Evt. skrevet på skrift, jeg kommunikere bedst på skrift fordi jeg så ikke hidser mig op. Hvordan du siger det er vel ligemeget, bare der er ro. Forklar hende at du altså har været til læge og fået konstateret depression. Der er jo ikke mere i det. Du kan jo forklare nogen af grundene (ikke lige alle hvis du ikke er klar til det).
Jeg har gået til psykolog siden sommerferien, dog nok enlig haft depressive tendenser i 3 år efterhånden. Jeg sagde til mine forældre at jeg VILLE have hjælp til at blive glad igen, ellers kunne de lige så godt skyde en hvid pil efter at få en glad og velfungerende datter. Det kan kun anbefales. Jeg sad ikke her idag hvis jeg ikke havde fået hjælp
Og har du brug for at få noget ud så skriv endelig. Jeg har prøvet lidt af hvert, har søster med diagnose og bøvler rundt i mit liv i 4 år nu. Dropper ud af gym og alt muligt andet så jeg er forstående og dømmer ikke. men du skal ikke føle dig presset, jeg ved bare hvor hårdt det er at stå alene med sådan noget.
nov 2013
Følger: 3 Følgere: 5 Emner: 51 Svar: 119
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 66
nu er mit problem jo bare, jeg aner ikke hvad jeg ska få sagt og jeg tvivler på at min pædagog kan hjælpe mig med hvad jeg skal sige, når hun slet ikke kender min mor..
Emma: Mange tak, har fået en del hjælp efterhånden.. prøver sådan lidt og finde ud af hvordan jeg skal komme ud med de her følelser, det bliver så svære og håndtere efterhånden..
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
Læst dog hvad hun skriver istedet for at skrive total uanvendelig indlæg.:!!!
Til TS
hvis jeg var dig ville jeg sige til min mor jeg havde noget meget vigtigt og fortælle hende også sætte sig ned og jah sige det.. det ikke nemt og bliver ikke nemmere så er næsten næmest bare og tage den lige ud med det samme.
dec 2013
jan 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 208
nov 2013
Følger: 3 Følgere: 5 Emner: 51 Svar: 119
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 312 Svar: 2.019
dec 2013
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
Hvad jeg kan læse få hun jo allerede hjælp til din depresion men skal bare fortælle det til sin mor.. Vil give dig ret i at hun skal sæge prosisionel hjælp men har hun jo gjort og indlægget her handler om hvordan hun skal fortælle det til sin mor intet andet..
Sidder med depression HJÆLP.