{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

Sidder med depression HJÆLP. {{forumTopicSubject}}

efter at have haft pædagog i 2og et halvt måned kom jeg til læge i fredags og fik erklæret depression.. Og det er altså uden mine forældre ved det..
Mine forældre aner ikke jeg sidder med depression, har været til læge eller haft pædagog.. og sagen er altså at jeg er nødt til at fortælle dem at jeg nu altså har en depression.

Jeg ved at det er noget jeg er nødt til for det er jo mine forældre.. det skal jo være informeret om den slags så jeg har valgt og sige til min pædagog og læge at jeg altså selv gerne vil fortælle det til min mor inden de kommer ind i spillet.. Og jeg kan ikke vente ret længe - for ellers ringer min pædagog til hjemmet eller også kommer brevet om den viderstilling fra lægen af den psykoterapeut jeg bliver viderstillet af..
Jeg aner ikke hvordan jeg skal fortælle det, hvor jeg skal starte og hvad jeg skal gøre.. og min mor har desværre den fordom at psykiske syge er bare latterlige mennsker der er dovne og vil have opmærksomhed..

Please help me. Er lost.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sidder med depression HJÆLP.
  • #1   25. jan 2014 At have en depression er ikke at være psygisk syg.. siger pigen der selv sidder med depressive tendenser på grænsen til depression.

    Få det sagt, det er det bedste. Evt. skrevet på skrift, jeg kommunikere bedst på skrift fordi jeg så ikke hidser mig op. Hvordan du siger det er vel ligemeget, bare der er ro. Forklar hende at du altså har været til læge og fået konstateret depression. Der er jo ikke mere i det. Du kan jo forklare nogen af grundene (ikke lige alle hvis du ikke er klar til det).

    Jeg har gået til psykolog siden sommerferien, dog nok enlig haft depressive tendenser i 3 år efterhånden. Jeg sagde til mine forældre at jeg VILLE have hjælp til at blive glad igen, ellers kunne de lige så godt skyde en hvid pil efter at få en glad og velfungerende datter. Det kan kun anbefales. Jeg sad ikke her idag hvis jeg ikke havde fået hjælp


    Og har du brug for at få noget ud så skriv endelig. Jeg har prøvet lidt af hvert, har søster med diagnose og bøvler rundt i mit liv i 4 år nu. Dropper ud af gym og alt muligt andet så jeg er forstående og dømmer ikke. men du skal ikke føle dig presset, jeg ved bare hvor hårdt det er at stå alene med sådan noget.


  • #2   25. jan 2014 Det her er virkelig ikke ment ondt, men bare som et råd - søg noget professionel hjælp, i stedet for at spørge om hjælp på en hestehjemmeside. Depression er en rigtig alvorlig lidelse, og der skal altså fagfolk til. Kontakt fx din skolepsykolog eller psykiateren, der har stillet diagnosen - og få dem til at vejlede dig.

  • #3   25. jan 2014 Signe B: Jeg har selv rodet mig ud i dette.. jeg bliver jo nødt til at fortælle det jeg har jo nærmest pligt til det? Jeg ville selv, hvis jeg var mor blive ked af det hvis min datter ikke kom og fortalt det..
    nu er mit problem jo bare, jeg aner ikke hvad jeg ska få sagt og jeg tvivler på at min pædagog kan hjælpe mig med hvad jeg skal sige, når hun slet ikke kender min mor..

    Emma: Mange tak, har fået en del hjælp efterhånden.. prøver sådan lidt og finde ud af hvordan jeg skal komme ud med de her følelser, det bliver så svære og håndtere efterhånden..


  • #4   25. jan 2014 Signe..

    Læst dog hvad hun skriver istedet for at skrive total uanvendelig indlæg.:!!!

    Til TS
    hvis jeg var dig ville jeg sige til min mor jeg havde noget meget vigtigt og fortælle hende også sætte sig ned og jah sige det.. det ikke nemt og bliver ikke nemmere så er næsten næmest bare og tage den lige ud med det samme.


  • #5   25. jan 2014 Mange tak Camilla.. jeg må jo gå udefra at der er sådanset ikke bedre løsningen end det.. smiley

  • #6   25. jan 2014 Det er trist, men hvorfor beder du ikke læge og pædagog om at fortælle din mor om det, måske de bedre forstår at forklare hvad problemet er, det er ikke noget at spøge med, når man har fået konstateret depression, og nok heller ikke det bedste at søge hjælp her på siden, men kan godt se, at når man har det trist, håber man at finde hjælp mange steder, og det kan da godt være at du også kan få hjælp herinde, håber at du får hjælp til problemerne

  • #7   25. jan 2014 Camilla: Slap du bare af. Du har simpelthen så travlt i stort set alle indlæg, undskyld, men jeg er ved og være rigtig træt af din tone. Jeg har læst hvert et ord, og jeg mener ikke, at en hestehjemmeside er stedet at spørge om hjælp til, hvordan man som depressiv teenager skal få sine forældre til at tage hensyn til sin psykiske lidelse. Det er en super svært situation, og der er mange fagfolk, der vil have langt bedre forudsætninger for at hjælpe hende. Så jeg opfordrer hende til at søge noget professionel hjælp til situationen, og det mener jeg ikke er uanvendeligt overhovedet. Alle har vel ret til at skrive deres råd, og som teenager (der selv har gennemgået to depressioner) er det mit bedste råd. smiley

  • #8   25. jan 2014 Med hensyn til hvordan du kommer af med følserne kan jeg kun sige hvad jeg selv gør. Jeg skriver.. Alt det lort jeg bøvler med kommer på papir, entet på et enligt papir som bliver krøllet sammen og smidt ud eller skrevet ned på min computer og gemt langt væk. Og så snakker jeg om det, de små ting, de overfladiske ting, nogen af dem. Det jeg kan følge med mentalt til at gøre. For mig er det at jeg får tingene sagt og ud af kroppen med til at få styr på det hele igen

  • #9   25. jan 2014 ja det lyder ikke som en dårlig ide smiley taktak

  • #10   25. jan 2014 Hun spørg jo til hvordan hun skal fortælle det til sin mor det skal hun vel ikke have psykisk hjælp til??
    Hvad jeg kan læse få hun jo allerede hjælp til din depresion men skal bare fortælle det til sin mor.. Vil give dig ret i at hun skal sæge prosisionel hjælp men har hun jo gjort og indlægget her handler om hvordan hun skal fortælle det til sin mor intet andet..


Kommentér på:
Sidder med depression HJÆLP.

Annonce