{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.141 visninger | Oprettet:

Vil gerne tabe mig, hjælp. {{forumTopicSubject}}

Hej alle ænder smiley

Jeg er 16 år og er omrking 167 og vejer omkring 53 kg.
Jeg synes selv jeg er for tyk, og vil defor gerne tabe mig.
Jeg starter i fitness fra næste måned, men vil gerne havde noget tips til sundt mad eller andet. Jeg ønsker ikke at sulte mig selv, og det virker i øvrigt heller ikke til at få en veltrænet krop.
Jeg har øvervejet lidt at tage noget nupo kur, men ved jo ikke om det virker. Haar i evt nogle gode trænings metoder til hjemme træning, altså øvelser mm.
Jeg er desværre gået lidt i stå med min ridning, men satser på at komme i gang igen efter 9 klasse.
God dag til jer derude.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil gerne tabe mig, hjælp.
  • #1   17. jan 2014 Lad være med at fokuser på din vægt. Din vægt siger allerede nu, at du slet ikke er overvægtig.
    Start med at træne, og spis 2000 kalorier om dagen, ikke mindre hvis du træner aktivt.
    Men det er altså virkelig dumt at kigge på din vægt, for når du starter med at træne, vil du også opleve at stige i vægt, og det er på grund af dine muskler. Spist sundt og varieret.

• #2   17. jan 2014 Tak for dit tip smut, kan ikke helt finde ud af det med kalorier. hvordan ved man hvad man så må spise i l'bet af sådan en dag ?

• #4   17. jan 2014 Det har ingen ting at gøre med det, men også meget med at jeg gerne vil i form, og havde en pæn og trænet krop.

• #5   17. jan 2014 Jeg hørte en mand i radioen sige at istedet for at tænke på vægten (der er alt for meget der spiller ind der) så stil dig med meget lidt, helst ingen, tøj på foran et spejl og hop. Alt det der hopper med som ikke skal hoppe med, det er det man skal fokusere på.

Men spis sundt og variteret. Lad vær med kun at tænke på vægten men på hvordan du fysisk har det. Og så lad vær med at smadre din krop 5 dage i fitness i ugen hvis du ikke er vant til at træne, start stille ud. Men træn sundt og så motion. Som smut siger så kan du godt opleve vægten stiger på et tidspunkt fordi muskler vejer mere end fedt

• #7   17. jan 2014 Du lyder da på ingen måde at være overvægtig, men derfor er det stadig en god ting at træne og spise sundt. Men lad være med at gøre det med henblik på at tabe dig, men fordi det er sundt og godt for kroppen smiley
    Du kan jo eksperimentere med nogle forskellige, spændende salater, spis en god sandwich med grovbrød i skolen osv.

Kan ikke se hvorfor du skulle begynde på Nupo kur? smiley

• #10   17. jan 2014 Tak for jeres svar. Jeg har i forvejen meget svært ved at spise morgen mad, og har hørt at man kan bytte et måltid ud med nupo. Så tænker man evt kunne købe de der milkeshakes der skal mælk i ? smiley

• #11   17. jan 2014 Hvad med noget smoothie om morgenen? Jeg kan heller ikke spise ret meget de første timer, når jeg står tideligt op, men et glas smoothie (enten noget man laver eller en af dem man kan købe kun med frugt) kan jeg godt drikke.

• #12   17. jan 2014 Du skal bestemt ikke tabe dig, nok nærmere have en smule masse på.

http://kom-i-form.dk/wp-content/uploads/2012/05/kostplan-1940-cut.png
    Prøv at kig på den her kostplan, den er som der står på 1940 kcal og du har dine udregnede mængder. Det er vigtigt at så længe du vil bygge lidt masse på, så skal du faktisk have kalorie overskud, men lad være med at blive forskrækket. Sørger du for at det er de rigtige ting du spiser og træner korrekt, så er det mest af alt muskler der sætter sig og ikke fedt.

Når du ønsker en trænet/fit krop. Så skal du ikke begynde at cutte(tabe dig) allerede nu, for du har højst sandsynligt minimalt med muskler, så derfor skal du lægge muskler på først og derefter kan du begynde at cutte, så musklerne bliver fremtrædende og flotte!

• #13   17. jan 2014 Hvis du gerne vil have en pæn og trænet krop, skal du ihvertfald slet slet ikke tænke på din vægt smiley

Det med kalorier er forholdsvist nemt. Man skal bare lige sætte sig ind i det smiley Når du spiser noget, så vejer du din mad, og udfra de informationer der står på indpakningerne til din mad, kan du udregne hvor mange kalorier der er i de antal gram som du spiser. Du kan gøre det gratis ved at oprette en bruger på www.vaegttab.dk - det er en god hjemmeside, og forholdsvis let. Jeg har lavet et billed til dig herunder, hvor jeg viser hvordan du indtaster oplysningerne på siden smiley
    Når du har oprettet din bruger, og logger ind, skal der gerne komme et grønt kryds frem, cirka midt på siden. Det trykker du på, og så vælger du enten motion eller mad (så ja, du kan også se hvor mange kalorier du forbrænder når du har trænet)

Når du trykker ind på mad, kommer du ind på en side mindende om den jeg har vidst hernede. Her kan du under ''navn'' søger efter f.eks. rugbrød, eller du kan vælge manual indtastning. Ved manual indtastning, så skriver du de præcise informationer ned, for den mad du har indtaget.

profilbillede
  • #14   17. jan 2014 Men det er altså virkelig vigtigt, at du ikke kommer under de 2000 kalorier om dagen. Så det vil sige, at hvis forbrænder 400 kalorier en dag, så skal du indtage 2400 kalorier den dag smiley

• #15   17. jan 2014 Nupo er fyldt med sødestoffer, som ikke kun giver endnu mere trang til sukker og sødt. Flere undersøgelser har endda vist ubehagelige bivirkninger som hovedpine, kvalme, nyresten, maveonde osv. Hold dig fra sådan noget. Sund kost og motion er vejen frem, husk at spise morgenmad!

• #16   17. jan 2014 Det interessante ved nupo er faktisk også at forskellen på en nupo-bar og en protein-bar, dvs. en som skal få dig til at tage på, er sølle 30-40 kcal

• #17   17. jan 2014 Her er et eksempel fra mig selv. Men jeg gør lige opmærksom på følgende.
    1: Jeg var i gang med et vægttab, derfor indtog jeg så få kalorier
    2: Jeg spiste slet ikke nok gange om dagen. Min mad var fordelt over maks 3 måltider om dagen

Det er kun for at vise hvordan det fungere.

profilbillede
  • #18   17. jan 2014 Når du begynder at træne, er det vigtigt du starter stille ud. Og træn ca hver anden dag, da kroppen mindst skal have 24 timer til at restituere, plus at du kommer bedre og hurtigere i form, end hvis du gjorde det hver dag. Når kroppen så er begyndt at blive vant til at træne, og bedre i form, kan du begynde at træne mere og hårdere. Men i starten skal man starte langsomt op, da det kan ødelægge mere end det gavner. smiley
    Og lad nu være med at gå og tro, du er overvægtig, for det er du bestemt ikke!

• #19   17. jan 2014 Tak for jeres svar, er rigtig glad for dine fine billeder smut smiley

Kommentér på:
Vil gerne tabe mig, hjælp.

Annonce