{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

Hvornår bør skolen have besked? {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at jeg de sidste 3 år i folkeskole har haft det svært socialt, hvilket jeg ført til jeg nu går til psykolog fordi jeg er blevet meget indadvent, forsigte og generelt bare bøvler med at være social og andre mennesker.

Jeg har en søster med diagnose. Jeg er den ældste af en søskende flok på 3, fordi jeg er den ældste har jeg altid været den der har klaret mig selv, der er helt basis ting som at spørge om hjælp kan jeg ikke fordi jeg aldrig har lært det, jeg har klaret mig selv på rigtig mange punkter siden jeg var 7 fordi jeg som sagt har en krævende søster og en der er et nummer yngre igen. Dette ved skolen en smugle om men ikke at jeg i lange perioder ikke fungere optimalt mentalt, jeg kan ikke rumme ting, koncentrationen er helt væk, skole relateret arbejde er en sur pligt at slide sig igennem fordi jeg ikke mentalt kan rumme at kæmpe både socialt og fagligt, hjemme har jeg ikke den fornødne opbagning. Jeg har givet op både hjemme og i skolen. Men som sagt går jeg til psykolog og har rykket mig en smugle frem men rigtig meget tilbage igen her hen over julen

Min psykolog har mig lige pt i udredning for depresion, jeg får svar på tirsdag, hvis der er noget, hvilket jeg helt ærligt tror der er for det er sq ikke normalt at bryde helt sammen på den måde jeg har gjort så mange gange efterhånden, så overvejer jeg lidt om skolen skal have besked om sådan noget. Vi har en studievejleder tilknyttet klassen, jeg tænker det er hende jeg skal gå til hvis det er.

Bør jeg gøre sådan noget hvis det er der er noget? og hvad hvis der ikke er? jeg ved ikke hvad der skulle være forskel på den måde jeg er i skolen nu og den måde jeg vil komme til at være hvis de får sådan noget at vide for jeg har ingen planer om at droppe ud (jeg kæmper og lader ikke folk se min svaghed) så ved ikke om det ville nytte at fortælle skolen om sådan noget for jeg kan ikke se hvad de skulle gøre anderledes?

Hvornår bør en skole få sådan noget at vide, jeg går i 1.G på gymnasiet på en naturvidenskablig linje, altså en linje med meget terpearbejde.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår bør skolen have besked?
  • #1   12. jan 2014 Jeg har selv stået i samme situation, som dig.
    Du kan skrive til mig privat, hvis du har lyst.

• #2   12. jan 2014 Nu har jeg ikke selv psykiske problemer, men jeg har en gigtsygdom, som også påvirker mig mentalt på de dårligste dage(ret tit, da min sygdom ikke kan behandles effektivt). Jeg har været tvunget til at informere skolen, idet jeg ikke kan deltage i idræt. Jeg synes det er rigtig rart at lærerne ved, at man har noget ekstra at bokse med. Ikke fordi de skal gøre noget anderledes, men de kan måske give dig lidt ekstra snor her og der, hvor du kan have behov for det. Hvis man ellers er en pligtopfyldende elev, synes jeg det kan være meget værdifuldt! smiley

• #3   12. jan 2014 Nu du har en psykolog, hvad så med at spørge ham/hende hvad personen synes du skal gøre? smiley
    Held og lykke i fremtiden med at få styr på det hele!

• #4   12. jan 2014 Har stået i samme situation som dig, hvor jeg ikke vidste om jeg jeg skulle sige det eller ej. Jeg har valgt efter snart 2-3 år med det at sige det, og det gør at de bliver lidt mere opmærksom på at du godt kan ha svært ved at overskue tingene, det kan være en virkelig rar følelse.

Du er meget velkommen til at skrive hvis der er noget (:

• #5   12. jan 2014 Jeg går selv på gym og har det præcis ligesom dig. Jeg dropper nu ud og tager e-learning, Jeg kan fortælle dig meget mere og komme med gode råd hvis du lyster:) Du sender bare en PB:)

• #6   12. jan 2014 Jeg har også stået i det dilemma, og jeg valgte at fortælle det. Jeg fortalte det fordi at det påvirkede min skole meget, på den måde at jeg ofte slet ikke var i skole. Jeg ville så droppe ud, og starte en anden uddannelse, men mine forældre nægtede at underskrive papirene, og jeg var under 18, så jeg var tvunget til at fortsætte. Jeg fortalte det til min studievejleder, og så vores ''klasselærer'', hende der primært havde ansvaret for vores klasse.

Min studievejleder hjalp mig rigtig meget, og sendte ikke breve til mine forældre selvom jeg havde for meget fravær. Desuden gik jeg en gang i mellem til samtaler med ham, bare for at snakke. Derud over gav han mig også det tilbud, at jeg - i stedet for at tage hjem - kunne gå ned på hans kontor, hvis det hele blev for meget for mig. Han var GULD værd!

Min ''klasselærer'' var desværre ikke helt så forstående, og har hængt mig ud på klassen når jeg ikke var der, ved at spørge de andre hvorfor jeg ikke; ''bare kunne tage mig sammen og komme i skole''.

Så der er både fordele og ulemper ved at fortælle det. Fordelene vil være, at der helt sikkert er nogen af dine lærere der vil være mere forstående og hjælpsomme hvis du ikke er helt med eller måske ikke kommer i skole en dag. Ulemperne vil være, at nogen ikke vil forstå det, og vil synes det er noget pjat. Men hvis du får diagnosen depression, så kan du lige så godt vænne dig til det, for der vil altid være folk der ikke forstår det, og som synes det er noget pjat. Dem skal man lære at sortere fra, for de kan ikke gøre noget godt for dig smiley

Jeg kan se der allerede er andre der har tilbudt det, men du må også gerne skrive til mig hvis du har flere spørgsmål. Jeg fik selv diagnosen depression da jeg var 15, og det menes at jeg har haft depressive symptomer siden 12 års alderen, så jeg ved da lidt om hvordan det er at gå i skole og være depressiv på samme tid.

Kommentér på:
Hvornår bør skolen have besked?

Annonce