{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.738 visninger | Oprettet:

Min livs historie. {{forumTopicSubject}}

Her begynder jeg så, og jeg prøver og holde det kort - selvom det er langt.. men nu prøver jeg.

Jeg er en 15 år gammel pige fra midtjylland.
Jeg har haft med heste og gøre hele mit liv og ejer nu selv to skønne heste:
Min dejlige pelsede shetlænder jeg fik som otte årig og min dejlige sportsaraber jeg fik sidste år C:
Min mor er også en hesteglad person, så jeg er blevet lidt små forkælet og fik allerede en pony som otte årig C:
Men sagen er at i dag, er jeg ikke den lykkelige pige jeg ser ud til.
Jeg føler at folk tror jeg bare er en almindelig teenager pige, der har brug for hendes daglige dosis opmærksomhed.
De tager fejl, alle sammen.
I virkeligheden frygter jeg og komme hjem.
jeg er bange, bange for min aggresive far.
Ja anser min far for farlig, og voldig - fordi det er han.
Som yngre i de mindre klasser blev jeg straffet over det mindste.
Altså slået. Jeg græd, men jeg opfattede det lidt som almindelig opdragelse.. men jeg var bange.
En dag sagde min klasselærer der ikke vidste at jeg blev slået derhjemme:"(navn) jeg bliver nødt til at skrive hjem igen, at du har snakket i timen, det går altså ikke! du forstyrrer de andre elever."
Jeg kan næsten huske det som om det var i går.
Min reaktion. Mine små bambi øjn. De øjn der var fuld af frygt af at komme til min ventende far der stod klar til at se mit hæfte og læse hvor uartig jeg har vært - også stikke mig en lussing eller en endefuld. Jeg var bange, og brød sammen.
Jeg 'knækkede bare' og sagde hun ikke måtte skrive hjem, fordi min far altså slog mig - og det var der min lærers øjn de vågnede op. Det var der de blev store og alvorlige.
Almindelig og umistænkligt og sød lovede hun mig og ikke skrive hjem. Dagen efter dette, skulle jeg snakke med inspektøren og min klasselærer.
Jeg var tavs, for jeg vidste ikke hvad jeg skulle sige - men jeg fik sagt nok til at de kontaktede mine forældre om at komme til et møde på skolen.
Næsten lige siden den dag, holdte min far op.
Han slog mig ikke mere, men begyndte at finde andre udmydede måder at håne mig på, gang på gang kan han sige "I det mindste er det ikke mig der sladrer om min far"
Han får mig til at føle dum, værdiløs og latterlig.
For et par måneder siden, mens jeg var på rideskolen og arbejde fik jeg en opringning fra min mor.
Min mor fortalte, at jeg blev hentet lidt senere af mine storebror, men jeg skulle være forberedt om at det ikke så godt ud derhjemme da far havde slået min storebror (på 18år)
Jeg blev bange igen. Nu vidste jeg at han var i stand til at slå igen.
Jeg troede det var slut, men nu frygter jeg det stadigvæk.
Min storebror blev mere og mere forsinket.
Tilsidst ringede jeg til ham.
hans stemme var vild rystet, fuld af forskrækkelse og frygt.
Jeg vidste ikke hvad jeg skulle sige, jeg sagde blot "hvornår kommer du og henter mig" egoistisk.
Han råbte og skældte på mig, sagde jeg var dum og udulig og at jeg bare ikke forstod noget som helst.
Jeg forstod ham godt hvorfor han reagede som han gjorde, så jeg tog mig ikke af ham og sagde bare Jaja, vises og lagde på.
Det endte så med min anden storebror kom og hentede mig.
Tavs kørte vi hjemad.
Lige siden den dag, er stemningen anderleds, føler jeg
jeg er bange. Han slo min storebror.
jeg tør ikke sige min far imod, selv jeg så gerne vil.. han har for meget magt og hundser på os som små høns.
Ingenting er godt nok - selv den mindste ting skælder han mig ud over.
I dag råbte han af mig at jeg var dun og ulydig, fordi jeg slukkede fjernsynet, uden at have spurgt om han ville se fjernsyn... jeg svarede ham at jeg troede altså ikke han ville se fjernsyn hvis han var i fuld gang med computeren for et øjeblik siden?
Fik ingenting ud af det, kun råberi..
Jeg er kommet i kontakt med psykolog, og der er så meget jeg vil fortælle, fordi jeg føler mig nogle gange så dum og uduelig og jeg vil så gerne ud af den her onde cirkel.. men jeg vil gerne selv løse det. Jeg vil ikke have min far 'mobber' med at jeg har sladret.. Jeg vil så gerne, råbe ham på plads - og giver han mig en flad så flytter jeg til min bedsteveninde som kender mit problem og har altid døren åben for mig.. smiley
Men jeg er bange for jeg ikke kan stole på denne her psykolog, da hun har sladret til min venindes far at min veninde cuttede, uden min veninde vidste det - og psykologen havde lovet og holde det hemmeligt.
Psykologen har lovet mig og arbejde på min viljestyrke og mod og selvtillid, men jeg er bange for at fortælle for meget, og holder mig meget tilbage.. jeg vil ikke have hun skal sladre..

Jeg er så bange at jeg ikke altid kan sove.
jeg tænker og tænker og jeg ved godt at kun JEG kan gøre noget.. og det er netop det der er problemet.. smiley

desuden er jeg bange for forandringerne;
Hvad vil der ske med mine heste? jeg vil ikke miste dem, aldrig nogensinde, jeg vil med 'glæde' fortsætte det her liv for at jeg kan beholde dem! Jeg kan ikke uden dem.. jeg er så tæt knyttede til dem..

Mange tak fordi du lyttede, giv gerne et svar fra dig.. det er så rart.. :I

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min livs historie.
  • #1   6. jan 2014 hvor synes jeg det trist, at så mange kan ignorere dette.. jeg ved det ikke normalt det der sker..

• #2   6. jan 2014 Jeg er ked af at høre, hvordan du har det med din far. Men hvad siger din mor til det? Accepterer hun, at han slår jer?

Mht. psykologen, så har alle psykologer tavshedspligt. Dvs. de ikke må sige noget videre - medmindre det er nødvendigt, som fx med din veninde der cuttede. Det kan være farligt for hende, og derfor gik psykologen videre med det. Du skal ikke se det som at psykologen sladrer, men at vedkommende forsøger at hjælpe. Du skal ikke være bange for, at psykologen vil gøre det værre for dig, hvis du fortæller at din far slår dig. Hun vil helt sikkert gerne hjælpe dig - og måske foregår det ved, at fortælle det videre til nogen, der kan gøre noget ved det og stoppe det.

Du skal ikke finde dig i at blive slået, heller ikke for dine hestes skyld.

• #3   6. jan 2014 Og det er ikke sikkert, at folk ignorerer det. Det er et meget langt indlæg, så de fleste læser det slet ikke igennem. Mange ved måske heller ikke hvad de skal sige.

• #4   6. jan 2014 Min mor synes ikke det er i orden, og hun har flere gange prøvet og snakke ham til rette.. det har desværre ingen effekt.. hun har dog lovet og beskytte mig, desværre har hun ikke mulighed for det da hun har fuldtidsarbejde smiley

Jeg kan godt forstå psykologen vil hjælpe, men synes det er direkte forkert og bare sige det, helt uden personen vidste det.. hvad kan jeg så tillade mig og sige.. jeg ved hun vil hjælpe, men jeg er bange for at kun lille mig kan gøre noget.. viljestyrken er der bare ikke smiley

• #5   6. jan 2014 Jeg ignorerede ikke dit emne, men.fordi det handler om sådan noget her, havde jeg ikke noget positivt at skrive, så jeg lod bare være med at skrive noget....
    Men hvis du gerne vil have reaktion på dit emne, så synes jeg, atdu skal slette det, og så lave det i morgen eftermiddag i stedet.. Langt de fleste sover jo nu! smiley

• #6   6. jan 2014 Anonym - Det er ikke ok, at din mor ikke gør mere for det. Jeg ville ikke kunne leve med en mand, der slår mine børn. Jeg ville heller ikke kunne leve med en mor, der ikke gør mere for at stoppe, at min far slår mig og mine søskende.

Hvis ikke du stoler på psykologen, har du altid den mulighed at finde en anden. Måske tilbyder din skole også psykologhjælp? Du kan og skal ikke stå med sådan noget her alene, du skal have hjælp!

• #7   6. jan 2014 Jadu har jo ret madsen smiley men det er nu jeg sådan sidder med det og kan igen ikke sove fordi jeg sidder med de her tanker der bekymrer mig.
    Jeg kan se hvor mange gange forummet er blevet set, og jeg tager det lidt som om man bare vender ryggen til..
    Hver evig eneste lille ting kan hjælpe.. omsorg er det bedste man kan få

• #8   6. jan 2014 CTS: Det er netop på min skole jeg får Psykolog smiley

• #9   6. jan 2014 Wauw...

• #10   6. jan 2014 Bare fordi det ikke er alle der har svaret, så betyder det ikke at de er ligeglade. Det er bare meget svært at finde ud af HVAD man skal svare.

Jeg har selv haft en meget svær barndom, så ved alt om hvordan man går og gemmer på det meste. For hvad nu hvis........I mit tilfælde var det dog ikke vold mod mig, men mod min mor.
    Jeg kan kun råde dig til at gøre ALT hvad du kan for at komme væk fra din far, helst sammen med din mor og søskende. Men først og fremmest dig selv. Det kan ødelægge resten af dit liv. Bare se allerede nu, hvordan du ikke tør stole på en psykolog.

Er der ikke en af dine lærere du virkelig stoler på? En du kan snakke med om din frygt for at psykologen fortæller noget videre uden at du ved det.
    For det er altså MEGET vigtigt at du får fortalt det hele. Både for at der er nogen der kan gøre noget ved det, men også "bare" for at du kan få lov at øse af din frustation. Du skal ikke være spor flov hvis du de første gange bare sidder og græder. Det er psykologen helt klart vant til og at åbne for følelserne er en meget vigtig del af processen.

HVIS nu alt det her ender med at du skal af med dine heste, så vil du naturligvis være ked af det. Men det er intet mod den glæde du senere vil føle når du forhåbentlig slipper væk fra din far.

Du er MEGET velkommen til at skrive privat til mig hvis du føler behov for det. Og jeg fortæller INTET videre til nogen overhovedet

• #11   6. jan 2014 Hvor er det frygteligt og tragisk at læse om din historie, og jeg kan godt følge dig i din følelse omkring din psykolog; men jeg vil dog sige at du næsten, for din egen skyld, skal åbne dig over for hende og lade hende hjælpe dig. Mener det samme som CTS at hun kun gjorde det for at få hjælp fra omgivelserne! Jeg tror ikke på, at hun vil sige sådan noget videre - hun er jo ikke psykolog for ingenting!
    Jeg håber virkelig for dig, at du kan få det til at stoppe på den ene eller anden måde; for det er da på INGEN måde ok, at din far 'udøver' psykisk terror mod dig - på INGEN måde! Han skal ikke ødelægge din selvtillid, fordi det i sidste ende bare er HAM der rent faktisk er dum og uduelig: han får det bare bedre af at rette al sin vrede mod dig, fordi han så på den måde får det bedre med sig selv!
    Håber min mening hjalp lidt...eller hvad man skal sige smiley

• #12   6. jan 2014 Jeg forstår ikke helt hvorfor du ligger det på et åbent forum på hg. Hvad med evt de lukkede grupper som omhandler dette, så kan det heller ej spores tilbage med tiden smiley

• #13   6. jan 2014 DD - Det er et godt spørgsmål, men når nu det er en anonym bruger, så kan det nok heller ikke spores tilbage til hende alligevel. :o) Det er jo også meget muligt, at hun sletter emnet eller brugeren efter et stykke tid.

Anonym - Så prøv at søge en anden psykolog. :o)

• #14   6. jan 2014 Det rigtigt. smiley

• #17   6. jan 2014 Eva-Maria
    Du har vist aldrig prøvet at være i en situation der bare ligner TS's. For så ville du ikke kunne skrive på den måde.

"Bare tag dig sammen og sig fra" Det er faktisk meget få mennesker der er i stand til det når de står i sådan en situation. Moren kan jo åbenbart heller ikke, for så havde hun smidt ham ud for længe siden.

• #18   6. jan 2014 Puuuha ts... Sikke en kattepine smiley synes du skal stole på psykologen, hun er der kun for at hjælpe og selvom hun har fortalte det med curling videre var det kun for at hjælpe. Åben op for psykologen og lad nu vær med være stærk for dine heste, jeg tror du vil blive rigtig glad for at komme ud af det der, selvom det er hårdt må du forstå at det er vigtigt at komme ud af den onde cirkel.

• #21   6. jan 2014 Psykologer, lærer, pædagoger osv har tavshedspligt. På samme tid har de også underretningspligt. Det betyder at så længe du er under 18 skal du gribe ind, hvis det er nødvendigt (det er det når folk cutter). Af den grund ville en evt. psykolog måske også have pligt til at hjæpe dig væk fra din far, hvis vedkommende finder det nødvendigt. Jeg synes du skal tage imod tilbudet om hjælp.
    Vil du gerne blive derhjemme? smiley

• #23   8. jan 2014 Lou - Som flere allerede har sagt, så har en psykolog selvfølgelig tavshedspligt - men de har også underretningspligt. Dvs. at de fx har pligt til at underrette forældrene, hvis klienten er under 18, og de har også pligt til at fortælle videre/søge anden hjælp, hvis klienten er til fare for sig selv eller andre. Det handler ikke om at sladre. :o)

• #25   11. jan 2014 For at være bund ærlig. Jeg havde ikke fundet mig i det..
    vil du stå og vente på at han ødelægger dit liv mere og mere ?
    Tag en snak med din mor omkring det, og sig at hun ikke skal havde han boende mere. Jeg havde meldt det, ja jeg er også kun på alder med dig. Men jeg har været i gennem meget og efter jeg har det finder jeg mig ikke i noget mere. Min far skal ikke havde lov til at ødelægge mit liv mere end han allerede har.

Kommentér på:
Min livs historie.

Annonce