685 visninger
|
Oprettet:
Jeres traditioner i julen? {{forumTopicSubject}}
Hey Hg.
Tja,, hvad er jeres traditioner juleaftensdag og juleaften? ?
Vores er
Om dagen.
Fælles borddækning
i kirke
På kirkegården med en blomst
(Når vi så kommer hjem)
Putte gaver under træet.
Aftenen.
Spise aftensmad
Ris ala mande
slå mave
tænde træet
(efter noget tid)
Danse om træet
pakke gaver op
Når vi skal pakke gaver op er det den mindste der finder gaver og gir dem (Det vil sige mig)
Og så hygger vi ellers bare! :))*
Hvad er jeres traditioner ?
feb 2006
Følger: 137 Følgere: 140 Heste: 3 Emner: 12 Svar: 3.688
Min far gjorde rent i går så han kun skal koncentrere sig om at grille i dag:-P
Ellers har min mor lavet lidt småting nu her.
Jeg hjælper min mor med borddækningen og lige at give det hele et sidste touch.
I aften kommer min ene storebror og spiser med.
Efter maden kommer min anden bror og hans kæreste til at danse om juletræet og åbne gaver:-)
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 312 Svar: 2.019
De andre tager i kirke nu her (jeg gider ikke så bliver hjemme)
når de kommer hjem tror jeg der er disneys jule halløj på DR1, det ser vi hvert år
Efter aftensmad ligge vi gaverne under træet, bruger +/- 2 timer på at rende rundt om det og synge julesalmer... Halvejs i sanghalløjet er der juleevangeliet og et par julehistorier. Når vi engang (typisk 2-2,5 timer efter vi startede) er ved at være færdig åbner vi gaver og går i seng.
Jul er ikke lige mig i år, eller sidste år så jeg tager den med ro i dag og går en god tur med hunden i stedet for
maj 2010
Følger: 107 Følgere: 75 Heste: 4 Emner: 318 Svar: 1.520
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
Og så er det bare at mødes med familien. Vi har ikke rigtig nogen juletradition. Spise først, så gaver og så hygge og pakkeleg evt Det plejer dog at være 2. juledag normalt...
I norge plejer vi at køre ud til min farfars grav og lægge en krans. Desværre var næsten alle krans udsolgt i år, og det stormer som om Bodils barn var her, så vi kommer ikke derud i dag...
Ellers er det igen at mødes, spise, åbne julegaver, hygge lidt og så hjem.
jun 2008
Følger: 115 Følgere: 102 Heste: 7 Emner: 176 Svar: 3.499
Om dagen har vi ikke som sådan en tradition, i år tager vores forældre i kirke mens min søster og jeg tager ud og ordner boksene og hestene, fordi vi alligevel ikke kan holde nogen form for koncentration i kirken, selvom vi prøver.
Gaverne lagde vi under her i formiddag, normalt gør vi det om aftenen d. 23., men i år har vi en lille laban af en hund, der ikke kan lade noget være i fred.
Efter aftensmaden er der risalamande med mandelgave. Så tændes juletræet, og vi synger og danser om træet. Så bliver der stille og roligt pakket gaver op. Som regel er det den yngste der finder den første gave, og derefter er det den der får en gave, der skal ned og finde en ny.
feb 2009
Følger: 551 Følgere: 595 Heste: 9 Emner: 81 Svar: 1.589
Julen er noget pjat, og kan kun smile af de folk der bruger timer i køkkenet, for at have ondt i maven senere. Tusinder af kroner på gaver der er sat op på dette tidspunkt, og alligevel skal byttes. Bruger penge og tid på at rejse land og rige rundt mens de holder i kedelige bilkøer.
Det er heldigvis overstået i morgen! Er så træt af de slidte julesange og det hæslige julepynt. Mon ikke der kommer en dag hvor folk indser hvor tamt det er
Jeres traditioner i julen?