{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

Rette abstract i SRP? {{forumTopicSubject}}

Hej derude!
Er der en eller anden haj til engelsk, der kunne have lyst til at rette mit abstract i min SRP? (Det engelske resumé). Det er ca. 440 ord, så det er ikke så langt smiley
Det ville bare være en super hjælp! Jeg har ingen anelse om, hvor omfattende det vil være, da jeg er en spade til engelsk grammatik, men jeg har skrevet noget, jeg synes lyder engelsk-ish smiley

Håber der er en, der har VIRKELIG styr på engelsk, der godt vil rette det smiley

Hvis nogen vil, så sender jeg det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rette abstract i SRP?
  • #1   18. dec 2013 Undskyld men, 440 ord? I et abstract!? MAX 200 ord.
    Så skær for det første ned i dit abstract smiley

• #2   18. dec 2013 Må det ikke maks være 1000 tegn med mellemrum? smiley
    - undskyld min ikke så relevante kommentar

• #3   18. dec 2013 Det er forskelligt fra skole til skole piger smiley
    På mit gymnasium skal det bare være 10-20 linjer smiley

• #4   18. dec 2013 Jeps, 15-20 linjer på min (Jeg tror faktisk kun jeg har 14 :s)
    - Men er der nogen, der kan hjælpe? smiley

• #5   18. dec 2013 10-20 linjer er bestemt heller ikke 440 ord smiley
    I SRP-bogen står der ml. 150-200 ord, og vil mene at dem bag bogen har pænt godt styr på hvad de siger smiley

• #6   18. dec 2013 A new beginning - hos os er det også 10 - 20 linjer, men stadig de 1000 tegn.
    Kan godt være det er anderledes nogle steder, dog hat jeg ikke hørt om det smiley

• #7   18. dec 2013 Hahahaha! Okay 248! Jeg synes virkelig bare jeg havde læst det som 440! smiley
    Men der er vidst 16 linjer (Håber jeg kan rumme at tælle rigtigt :P)

• #8   18. dec 2013 Men SRP-bogen er jo ikke noget officielt, for så ville skolerne jo nok sige, at man skulle købe den, eller give den til folk smiley
    Jeg har ikke brugt SRP-bogen og jeg overlever også uden! smiley

• #9   18. dec 2013 Hej selv smiley
    jeg fik et hjælpe.dokument til abstractet - det forhindre dog ikke stavefejl, men jeg har fundet meget hjælp i det. håber du også kan og HOLD UD!

(kunne ikke vedhæfte dokumentet, så du får det vigtigste her)

1.3 Engelsk resumé
    Du skal som led i din besvarelse udarbejde et kort resumé (også kaldet et abstract) på engelsk Resuméet er en miniudgave af opgavebesvarelsen og bør i koncentreret, men sammenhængende form præsentere opgavebesvarelsens vigtigste elementer. Resuméet skal i sig selv udgøre en meningsfuld helhed og kunne forstås uafhængigt af selve opgavebesvarelsen. Det vil i de fleste tilfælde kunne rummes på 15-20 linjer, og det anbringes lige efter titelsiden.
    Resuméet bør indeholde undersøgelsens problemstilling (opgaveformuleringens indhold),
    begrundelse for materialevalg, metodiske fremgangsmåder og/eller teoretiske grundlag, væsentligste resultater og konklusioner.
    På engelsk kan en disposition for resuméet (the abstract) se sådan ud:
    • Problem statement * Results
    • Approach * Conclusions
    (ovenstående 1.1, 1.2 og 1.3 er uddrag fra Skive HS Vejledning til studieretningsprojektet)

Engelsk resumé - Abstract

Et resumé er en kort sammenfatning af hele besvarelsen, skrevet på engelsk. Resuméet kaldes også et abstract.

Formålet er at give læseren et hurtigt overblik over opgavens indhold.

Det engelske resumé:
    fylder typisk 10-15 linjer
    indeholder en beskrivelse af opgavens:
    o formål/problemstilling
    o anvendte metoder
    o resultater og konklusioner
    indeholder ikke citater eller kildehenvisninger
    skrives i ét afsnit
    laves efter opgaven er skrevet
    placeres umiddelbart før indholdsfortegnelsen

Det indgår i bedømmelsen af opgaven, om resuméet er:
    en relevant sammenfatning af opgaven
    overskueligt disponeret og indholdsmæssigt sammenhængende
    skrevet på forståeligt og korrekt engelsk

De tre hovedpunkter i et engelsk resumé:
    1. Formål
    Hvorfor?
    Hvilken problemstilling ville du undersøge eller teste (din hypotese)? Gå
    tilbage til din opgaveformuleringen og sørg for at der er overensstemmelse
    hermed.
    Formulér formålet præcist og sammenhængende.
    Eksempler på indledninger:
    This study tests . . .
    The study investigates . . .
    This paper examines . . . .

2. Metode
    Hvordan?
    Hvad gjorde du, og hvordan gjorde du det?
    Skriv i korte, præcise vendinger.

3. Resultater og konklusioner

Hvad fandt du ud af?
    Hvad er resultatet af din undersøgelse/analyse? Hvad har du konkluderet?
    Eksempler på afslutninger:
    There is a significant relationship between . . . . .
    The results show that in 85% of the cases . . .
    It is shown that Raymond Carver is strongly influenced by . . .

Sproglige tips:
    Forhold dig objektivt
    Undgå de personlige stedord “jeg” eller “vi”:
    Skriv ikke: ” I investigate the incidence of…”
    Skriv i stedet: The study investigates…”
    Tid
    Normalt skrives i NUTID. DATID kan evt. bruges til at beskrive metoden.

Et sidste godt råd:
    Tænk på din læser!
    Det engelske resumé er læserens (censors!) førstehåndsindtryk.
    Det vil derfor være en rigtig god idé at ”sælge sig selv” bedst muligt:
    Sørg for at alle niveauerne i Blooms taksonomi er repræsenteret
    (redegørelse, analyse, vurdering), så du demonstrerer overfor læseren at din
    besvarelse er dybtgående, velovervejet og gennemarbejdet.

Et EKSEMPEL:
    Historie/mediefag/engelsk:
    Irakkrigen og massemedierne
    The study examines the role of the American mass media in the conflict in Iraq. Early
    in the war between the United States and Iraq, a poll taken showed that 67% of
    Americans believed that they decided to support the war in Iraq because of a media
    campaign against Saddam Hussein. For the first time in history, American reporters
    were "embedded" with U.S. troops and could present the war to the American public
    from the front lines. The paper discusses if this was merely a ploy by the Bush
    administration to bring its own version of the war to Americans. The role of the mass
    media is investigated through analyses of news shown on American television and
    various American websites. It is concluded that public support in America for the Iraqi
    war was heavily influenced by media coverage.

• #10   18. dec 2013 Tegn med mellemrum er 1562 smiley Og 16 linjer, Times New Roman, skriftstørrelse 12, 1,5 linjeafstand og 2 cm margen smiley
    Sådan er vores formalia smiley

• #11   18. dec 2013 Mit er kun 11 linjer men alligevel en smule over 1000 tegn. Synes ikke det hænger sammen med 10-20 linjer og 1000 tegn smiley

Hvis jeg selv var god til engelsk, ville jeg gerne have hjulpet smiley

• #12   18. dec 2013 Det er forskelligt.. Hos nogle på STX skal det vist være 1½ side smiley
    Ligesom det også er forskelligt hvad der tæller med som tegn osv. det er noget rektoren bestemmer smiley

• #13   18. dec 2013 Anyone? smiley

• #14   18. dec 2013 A new beginning, på min skole skal det være 15-20 linjer (stx) smiley
    men hvis der er nogle der føler for også at læse mit igennem, så ville jeg blive MEGET glad, da jeg er et fjols til engelsk smiley

• #15   18. dec 2013 Jamen vi laver da en grupper for fjolser til engelsk og finder nogle billiante engelsk talende der kan rette vores fejl!

For I må da også godt lige læse mit igennem smiley

• #16   18. dec 2013 Sagde også på nogle Trine ;-)!

• #17   18. dec 2013 når det så TINE ikke smiley

• #18   19. dec 2013 Arh sorry, det gik lidt stærkt.. smiley

• #19   19. dec 2013 så var vi jo 2 smiley

• #20   19. dec 2013 HVis der er nogle der er frisk på at kigge på hinandens kan vi evt bytte over smiley Jeg er middel til engelsk.

• #21   19. dec 2013 Er der nogen af jer, der ved hvad man skal stille op hvis man IKKE har brugt nogle specielle metoder?
    Jeg har skrevet i biotek udelukkende og har egentligt bare læst op på det stof jeg har skullet bruge til at besvare min opgaveformulering. smiley

• #22   19. dec 2013 Rynkerosinen: Jeg ved sgu heller ikke hvad mine metoder er? Skriver i biotek og dansk. Jeg har prøvet at besvare det i henhold til de bioteknologiske typeord. Men metoder er jo ikke det vigtige i SRP, det er det jo i AT smiley Så man skal ikke lave metodeafsnit - det skal vi i hvert fald ikke smiley

• #23   19. dec 2013 På vores gymnasium er det også 10-20 linjer. Jeg kan godt se det igennem hvis det er - får sjældent mindre end 12 i engelsk smiley

Kommentér på:
Rette abstract i SRP?

Annonce