Piercinger og tatoveringer {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg for Gud ved hvilken gang besluttet mig for en ny piercing - en medusa. Men mine forældre er bestemt ikke vilde med ideen. Ikke at de bestemmer, men så længe jeg bor hos dem så skal jeg høre på dem. Øv.
Men de to gamle nisser mener, at piercinger og tatoveringer er tegn på at man er umoden. Altså man er først voksen når man ligner alle andre(groft sagt). Min far sagde samtidig, at han ikke vidste hvor hans opdragelse af mig var gået galt og at han slet ikke forstår hvorfor jeg vil have flere piercinger. De snakkede også om, at normen vil mene at man er umoden og dømme én.
Jeg mener dog derimod bare, at det er en del af mit udtryk og en del af mig at synes om sådan nogle ting. Jeg skal også tatoveres når jeg flytter hjemmefra. Jeg synes det er super flot. Jeg gider ikke at leve livet og være bange for ar og så videre. Det er jo en del af det.
Men hvad mener i? Er man bare umoden hvis man vil have piercinger som 19(eller ældre) eller kan man være et yderst velfungerende menneske, der både er moden og ansvarsfuld, til trods for et par ekstra stykker metal i hovedet?
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 42 Heste: 3 Emner: 810 Svar: 5.697
Er sikker på at dine forældre måske bare tænker lidt gammeldags..
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
Min mor har altid bare støttet det, og synes det er fedt.
Ligesom jeg nok ender med at blive sort af tusser en dag.
Kan virkelig ikke se hvad det har med modenhed eller lign at gøre. For mig er det en passion, ligesom hest. Jeg behøver ikke en grund til mine tusser eller piercinger, de skal bare være smukke i mine øjne.
Om jeg en dag fortryder ved jeg ikke, men så har jeg da levet livet som ung
okt 2013
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 34
Har selv en del tudser, og har da bestemt ikke fået min sidste endnu.
Har haft mange piercinger, men med alderen har jeg taget dem ud, da jeg ikke længere syntes de passede til mig. Det jo det herlige ved piercinger. Har dog stadig en i brystet
dec 2007
Følger: 92 Følgere: 79 Heste: 6 Emner: 224 Svar: 4.008
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 42 Svar: 1.216
Jeg gør som jeg vil, mine forældre må gerne sige deres mening men jeg retter mig ikke altid efter det. Især fordi det bare er deres mening og de giver mig intet forbud eller noget
sep 2007
Følger: 79 Følgere: 104 Heste: 23 Emner: 126 Svar: 1.175
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 1.110
Vær bevidst om ovenstående og lær at leve med dine forældres holdning. Du kan ikke ændre den
apr 2008
Og jeg er også glad for at mine forældre siger deres mening og endda uden at fare op og blive sure eller noget. De respekterer jo også min, til trods for at de ikke forstår den
okt 2013
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 34
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Ingen i min familie har tatoveringer eller piercinger, så jeg kan udemærket godt følge deres tankegang når de siger at de syntes det er dumt og mærkeligt...
For det er jo rigtig nok, tatoveringer -især- er pisse dumt.
Og "dengang" var man nok lidt mere "fornuftig" af en art, og tænkte meget mere på sit udseende ud af til.
Hmm, hvad piercinger angår hover jeg dine forældre lidt ret, men det er jo kun fordi jeg selv syntes det er grimt, og noget som udelukkende minder mig om små irriterende teenage unger.. Men det er en smagssag - nøjagtig som tatoveringer..
Det skal lige siges at jeg har to store tatoveringer på hver arm, og planer om at venstre arm skal blive et full color sleeve
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Og jeg har selv 7 piercinger og overvejer to mere
Man er ikke umoden fordi man udsmykker sig :b
apr 2008
Jeg synes selv at det er en flot piercing, der fremhæver ens læber
Jeg kan godt forstå, at nogle kan se piercinger som værende lidt fjollet teenageidé, sådan har jeg det selv med øjenbrynspiercinger. Men ja, det er en smagssag! Og det er interessant at høre folket fra HG ytre sig om dette emne
Melanie - So true! Det er jo bare en anderledes version af halskæder og ringe!
dec 2009
Mine tat's fortæller hvem jeg er (og var engang) og jeg kan se dem og smile når jeg er gammel og tænker på hvorfor og hvornår jeg fik mine tusser..
Jeg går ikke rigtigt med smykker som sådan, jeg vil hellere sætte det permanent på min krop og smide lidt ringe og stave i hist og her :b
apr 2013
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 13
apr 2008
dec 2009
apr 2008
dec 2009
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
Abum fra mig så. 3 tusser, helix, rook, dermal, læbe, tunnel 8mm, tunnel 6mm og 5 normale øreringe.
På mandag kommer der en smiley og efter jul endnu en tus. Har desjden haft navle piercing 2 gange.
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 2.599
nov 2010
Følger: 53 Følgere: 42 Heste: 1 Emner: 58 Svar: 206
Jeg snakkede med min mor omkring tattooveringer før jeg blev 18(i know the law), og det var hun hel cool med, bare så længe det ikke var i panden(og andre mega synlige steder). Hun har selv en del tattooveringer, det samme har min stedfar, og vi er alle sammen lidt alternative, undtagen min storebror og to små søstre.
Men piercinger er hun ikke heeeelt så vild med, men der er stadig en medusa/philtrum, kinderne og en earl bridge på vej. Måske også en one point butterfly!
sep 2013
Følger: 3 Emner: 21 Svar: 85
Hvis man selv finder det pænt skal mangel gøre det, men du skal passe på! Jo flere pircinger i hovedet du får eller synlige tatoveringer kan sandsynligvis komme til at bide dig i røven en dag, når du kommer ud på arbejdsmarked, hvis du ikke allerede er der.
Det er sikkert pænt at have piercinger, men der følger altid konsekvenser med det!
sep 2013
Følger: 3 Emner: 21 Svar: 85
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
dec 2008
Følger: 17 Følgere: 20 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 643
apr 2008
Men der er intet forbud fra mine forældres side. Der intet ja eller nej, for jeg bestemmer helt selv Så der er respekt for deres meninger og deres ret til at mene noget, men jeg vil ikke gøre noget forkert hvis jeg fik den lavet
Natasia - jeg er på arbejdsmarkedet og regner med at spørge min chef om det er ok i nærmeste fremtid Jeg har endnu ikke oplevet negativ respons på de piercinger jeg har eller min frisure(undercut) så det er jo meget rart
Göllnitz - du er heldig at have en lidt alternativ familie! De er oftest mere tolerante over for sådan nogle ting Gid jeg havde det..
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 47 Heste: 3 Emner: 56 Svar: 481
sep 2007
Følger: 79 Følgere: 104 Heste: 23 Emner: 126 Svar: 1.175
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
Både piercinger og tatoveringer.
Synes det er rosset og trashet.
Sorry min mening
sep 2007
Følger: 91 Følgere: 92 Heste: 9 Emner: 85 Svar: 597
Indtil for et par år siden, hvor hun fik en tattoo på anklen.
Nu har hun så 3 i det hele, godtnok nogle små nogle, men er hun så pludselig umoden? Haha, dagens joke xD
Jeg er også selv 19, med almindelige huller i ørene, men jeg vil da også have tatovering på et tidspunkt. Jeg ved, hvor den skal sidde, bare ikke, hvad det skal symbolisere
Piercinger og tatoveringer