{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.792 visninger | Oprettet:

Hvorfor græder jeg SÅ meget? {{forumTopicSubject}}

Heey HG

da jeg nu i mange år (siden jeg var helt helt lille) grædt hver gang nogen har spurt mig hvad der har været galt eller jeg har haft brug for at fortælle hvad jeg fejler eller andet, så har jeg grædt, jeg kan simpelthen ikke stoppe mig selv, ordene bliver simpelthen væk hvis ikke jeg lader mig selv tude, jeg kan faktisk slet ikke lade være med at tude.
Jeg er selv ikke den store tilhænger af at gå til noget psykolog, men jeg er så småt ved at indse jeg har brug for noget hjælp af en art, for det er ikke normalt det her.

jeg tænkte så på om nogen af jer her inde havde en idé til hvorfor jeg tuder så meget som jeg går? tag nu i dag, jeg har for ikke så længe siden skulle snakke med min kæreste om hvorfor jeg var så mut de sidste par dage og hvorfor det var gået ud oer ham at jeg havde været i dårlig humør. selv dette begyndte jeg at græde over, bare det at skulle sige til ham at jeg ikke ville kunne sige det uden at græde fik tårende til at trille, og det er ikke bare en lydløs gråd, det er både med hulken, tåre, snot og gråd, simpelthen hele pivetøjet, jeg er selv godt træt af det og har brug for nogen svar på hvorfor. Så jeg er gået i gang med at søge på nettet og så var det jeg kom til at tænke på jer herinde, at der kunne jo godt gemme sig nogen kloge hoveder omkring psykologi jo smiley

Det her emne er ikke for opmærksomhed, og jeg vil ikke hav én eneste kommentar om at jeg bare skal til en psykolog eller andet, jeg skal nok selv bestemme hvad jeg skal og den eneste grund til at du burde lægge en kommentar er hvis du kan give mig et indblik i hvorfor jeg har så stort et grædebehov!

Tak på forhånd, du er meget velkommen til at skrive en pb til mig hvis du vil høre mere om det for at du kan finde dit svar på mit problem

Mvh Nichole

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor græder jeg SÅ meget?
  • #1   15. okt 2013 Nogen mennesker har bare følelserne mere uden på tøjet end andre? Tror godt det er noget du kan arbejde med smiley

• #2   15. okt 2013 Sådan havde jeg det også en gang, men eftersom at jeg begyndte at blive mobbet med tudefjæs holdte det ret hurtigt op. Men nogle dage har jeg bare hvor jeg kan mærke at tårerne de presser sig igennem tårekanalerne, og så sidder jeg bare og tuder. Folk spørger mig ofte hvorfor jeg tuder, men jeg kan ikke give et svar på det. Da det jo bare er noget jeg gør. smiley

• #3   15. okt 2013 Har fået det på samme måde. Der skal bare INTET til før tårene triller herfra :3

• #4   15. okt 2013 Ved ikke om jeg har forstået det helt rigtigt, men græder du idet de bare spørger om der er noget galt og inderst inde så er der ikke noget galt?
    Fordi der er mange der får den reaktion at de ved der er noget galt men har svært ved og snakke om det og prøver at skjule det, og der så er nogen der spørger at de bryder sammen.

Du kan også bare være ekstra følsom, men ja det kan altid være godt og få snakket om det med en smiley

• #5   15. okt 2013 Jeg er desværre også sådan en person, der har let ved at tude, hvis jeg er frustreret, skuffet, nervøs, ked af det.. Ja. Det er møg frustrerende

• #6   15. okt 2013 Jeg tuder ikke foran andre, men hvis man trækker mig til siden og spørger mig så står tårende ud af hovedet, som regel og før i tiden kunne jeg gemme det men efter jeg har fået kæreste så er det blevet næsten umuligt for mig, bare at skulle skrive sådan noget som det her bringer tåre frem, og jeg undre mig, for alle andre følelser er gemt væk fordi jeg kan og har brug for det for at holde mine tåre tilbage.

• #7   15. okt 2013 Jeg har det som Tenna. Det er vildt irriterende smiley

• #8   15. okt 2013 Jeg er lidt glad for, at jeg ikke er den eneste faktisk..
    Og jeg synes ikke, jeg er en person, der har "følelserne uden på tøjet", men det kan da godt være, jeg har det alligevel så.

• #10   15. okt 2013 Santos nogle mennesker er født mere sensitive end andre, hvilket betyder at deres følelser er, hvad skal man kalde det? Kraftigere end andres, så der ikke skal meget til før følelserne løber af med dem.

Jeg er selv en af disse mennesker. Jeg græder nogle gange meget let, hvis jeg bliver ked af det, eller meget glad. Der skal ikke meget til for at vælte min verden, men der skal heller ikke meget til før jeg føler mig lykkelig.

Jeg er det man kalder Særligt sensitiv, og det kan lyde som om du også er det smiley

Du kan læse mere om det her, hvis du er det vil dette sikkert give dig lidt svar, og ro smiley

(link fjernet)

• #11   15. okt 2013 Natascha - tak for linket. Det opklarer en del for mig.

• #12   15. okt 2013 Overvejet at det muligvis ikke er en dårlig ting? Jeg græder personligt kun sjældent, og jeg føler det er klamt, ulækkert og forkert når det sker. Tror jeg kan tælle på en hånd hvor ofte jeg virkelig bare har givet los og vrælet som et lille barn med tårer og snot ud over alt, i løbet af det sidste år.

Her skyldes det dårlig forbindelse med følelser, en stivnakket holdning om at være "god nok", og at jeg simpelthen føler mig så forkert når andre ser mig græde.
    Det er temmelig frustrerende for folk omkring mig, kan jeg betro dig. For jeg virker ofte ligeglad eller meget kold istedet for at vise at jeg f.eks. er ked af det eller vred.
    Muligvis kan du nok godt følge at ovenstående heller ikke er suuuuper godt.

Og jeg starter forhåbentligt til psykolog snart.

• #13   15. okt 2013 Tenna P det var skam så lidt, kan det hjælpe andre er jeg glad smiley

• #14   15. okt 2013 Natascha: Hvis man skal gå under betegnelsen Særlig Sensitiv, skal man så også have nemt ved at blive glad?
    Jeg har nemlig nemt ved at blive ked af det og den slags, men det sker ikke så tit at jeg bare er vildt glad osv.

• #15   15. okt 2013 Jeg har det præcist på samme måde som Tenna og Bumle.
    Det er møg irriterende at der skal så lidt til, før at man græder.. smiley

• #16   15. okt 2013 Har flere veninder der har let til tåre. Tror bare det er noget det er meget individuelt fra person til person, hvor let man har ved at græde.

Jeg ville se lidt mere positivt på det, man har lettere ved at elske mennesker, der udtrykker sig følelsesmæssigt, især ved tåre:)

Mange tør jo slet ikke vise sig for andre mennesker når de græder, så er det da langt bedere at komme ud med tårnene, end at være bange for at vise dem.

Syntes ikke det er flovt at græde, men en fin ting at være et følsomt menneske:)

• #18   15. okt 2013 Synes måske det er en overdrivelse at sige du burde gå til psykolog. Bare fordi du er i en periode, hvor du har lidt nemmere ved at græde. Jeg tror det er meget normalt at alle piger rammer sådan en periode. Ingen grund til at være bekymret. Få grædt ud når du har brug for det. Men pas nu på at de dårlige humør ikke går ud over andre. smiley

• #19   15. okt 2013 jeg tror i alle har misforstået det smiley jeg er selv normalt rimlig kold, let at få et smil frem men det forsvinder lige så hurtig som det kom, når venner og veninder (og andre i daglig omgang) er omkring mig virker jeg som en kold, lidt nede person som alle kan snakke med hvor jeg rent faktisk lytter, men de ser ikke de ting jeg bære på hver dag, fordi det er dem her jeg gemmer rigtig godt, en gang i mellem sker det at der kommer for meget i hovedet og nogen FÅ personer ser det, dette er kun personer som er van til og dygtige til at spotte er er noget galt, når de her dage kommer, ved jeg at jeg bare har brug for at græde lidt for mig selv og så er jeg klar igen, det sker bare en gang i mellem at jeg ikke når at græde før der kommer nogen hen og spørger hvad der er galt her er det jeg total tuder... Det nye jeg så er begyndt på er at jeg ikke engang kan fortælle min kæreste hvad jeg føler, hvis der er noget der sådan går mig lidt på eller bare det han spørger ind til hvorfor jeg er så sur/mut, ja så stortuder jeg også, og de gange da jeg var mindre og jeg har skulle fortælle far eller mor jeg var syg eller havde det af h til, så stor tudet jeg også, det jeg vil frem til er at jeg tuder på tidspunkter hvor man ikke burde tude...

Når jeg græder gør jeg det aldrig overfor Max en person og det er udelukkende en person jeg føler mig tryg ved, hvis ikke det er sådan en person græder jeg ikke rigtig det hænder dog at jeg en gang i mellem må give efter en tudeomgang ved en person jeg ikke er særlig tryg ved, men aldrig har jeg grædt for mere end to personer...
    det der undre mig er hvorfor jeg skal græde, hvorfor kan jeg ikke få lov at snakke i fred uden at skulle forstyrres af gråd til den helt store guldmedalje

• #20   15. okt 2013 For mig lyder det stadig som om du "bare" har ramt en øv periode. Hvor man føler alt er noget møg, og tårende triller nemmere. Giv det lidt tid. Det går sikkert over. Du skal ikke bekymre dig så meget smiley

• #21   15. okt 2013 Bumle hvis du læser mit link burde du få svar smiley

• #22   15. okt 2013 Jeg bliver bare pisse nemt jaloux, men mest hvad der gælder veninder og sådan.. Og når det sker, så tuder jeg også rimelig meget :-). Det er virkelig træls, men det er blevet bedre, og jeg tror bare du skal arbejde på det smiley fortælle ting med et smil smiley

• #23   15. okt 2013 Jeg tuder når jeg bliver sur og fustreret.. Tror det er meget normalt, nogen mennesker har let ved hårde. Det da helt okay at vise lidt følsomhed. At gå rundt og være en hård banan hele tiden er jo ikke fedt ??

• #24   15. okt 2013 Jeg har det på samme måde som dig... Hvis en diktat giver mindre god karater. Bum tårer. En eller anden spørger mig hvorfor jeg er ked af det. Bum tårer igen. smiley
    Tror også jeg er en af de veninder DreamTeam skriver om. smiley
    Har ogsø selv svært ved at håntere det for jeg ser det som en svaghed hos mig selv, men når det er andre gør det mig ingen ting!
    Tror bare vi skal acceptere det for der er ikke så meget at gøre ved det... smiley

• #25   15. okt 2013 Let ved tårer*

• #26   15. okt 2013 Nogle mennesker er mere følsomme end andre.. havde også selv engang MEGET let til tårer.. men efter jeg har gået til clairvoyant og fået mine energier i orden og fundet mig selv, Ja.. så har jeg haft det meget bedre?
    Men som min clairvoyant sagde.. det er godt at græde! for så kommer tingene ud.
    Nu ved jeg ikke hvor fra i landet du bor? men du kan da prøve at kontakte hende? smiley
    https://www.facebook.com/stinamaria.hansen.3?fref=ts

• #27   15. okt 2013 Nu læste jeg lige den anden kommentar du skrev.. men sådanne ting har jeg også haft. Og det er sådan noget hun også arbejder med. smiley

• #28   15. okt 2013 Da jeg fik et 7 tal i engelsk, var jeg ved at stortude.. Er stræber, så alt under ti kan ikke accepteres, heller ikke i matematik, som jeg alligevel kun kan få et 7 tal for..

• #29   15. okt 2013 Du lyder lidt som mig - jeg er også meget følsom.
    Jeg har været gennem en del ting, født for tidlig, erhvervet mig en hjeneskade, opereret 5 gange i øjnene, en gang i knæe, påkørt og nu er mit knæ brækket mv. smiley

Jeg har selv svært ved, at tale om tingene, har prøvet psykolog, men det hjalp ikke.
    Det der hjælper mig, er min hest og nogle mennesker jeg stoler på.

Man er forskellig, så du må lede efter hvad der hjælper dig. Måske en psykolog gør, du kan kun prøve dig frem.

• #30   15. okt 2013 Elisabeth: Som taget ud af min mund! smiley

Kommentér på:
Hvorfor græder jeg SÅ meget?

Annonce