{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.470 visninger | Oprettet:

Anonym A
Anonym A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Brug for luft. {{forumTopicSubject}}

Hej..
Jeg har lavet denne anonyme bruger, fordi jeg har brug for at komme ud med det hele.
Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal starte, men altså.. Jeg er 15 år. Jeg har en depression, jeg selvskader, og så har jeg forskellige tilbagevendende spiseforstyrrelser.
Jeg har altid haft det svært. Jeg har aldrig følt mig god nok, jeg har altid hadet mig selv og det jeg så i spejlet. Derudover har mig og min mor skændtes så længe jeg kan huske - vi kan slet ikke være i samme rum uden at diskutere. Sommer 2012 gik det helt galt. Min bedste veninde flyttede langt væk - dvs. vi gik fra at være sammen nærmest dagligt til et par gange i måneden. Mine forældre begyndte at skændtes hele tiden = konstant dårlig stemning. På dette tidspunkt havde jeg haft en række mindre spiseforstyrrelser, ikke noget alvorligt. Så begyndte jeg at cutte. Og det blev bare værre og værre. Lige inden jul får jeg at vide mine forældre skal skilles. Det var egentlig ikke noget chok. Jeg ved det lyder ondt, men jeg ventede faktisk bare på det, jeg gad ikke høre på dem skændtes mere. Min mor bor kun 1 km væk, men jeg besøger hende aldrig. Jeg magter ikke at skulle skændtes med hende. Jeg ved hun er ked af at jeg ikke kommer, og jeg får så dårlig samvittighed. Men når jeg endelig tager mig sammen til at se hende så beder hun mig hele tiden om at flytte ind hos hende. Min far fik en ny kæreste ca. en uge efter min mor var flyttet ( !!! ) Jeg har ikke noget i mod hende, vi snakker ikke. Jeg er begyndt at isolere mig mere og mere, i takt med at jeg selvskader mere og mere. Jeg både cutter, brænder, stikker, slår osv. Jeg sidder bare inde på mit værelse hele dagen, sover hele tiden, går ikke i skole og magter bare generelt ingen ting. Så fik min mor en ny kæreste. Han er sød nok. Og hans børn er også søde nok. Men jeg ser jo af gode grunde ikke meget til dem.

I efteråret 2012 fik jeg desuden min første kæreste. Jeg var 14 år, og han var 17. Han var rigtig sød, og han blev med mig selvom han vidste til arrene på min krop, og mine humørsvingninger osv. Jeg har virkelig svært ved at stole på folk, men jeg stolede på ham. I februar tog han min mødom.(jeg var stadig 14) På daværende tidspunkt havde vi været sammen i et halvt år. Jeg følte mig ikke presset eller tvunget eller noget som helst skal det lige siges!! Et par dage efter fortæller han mig så at han havde været mig utro. Endda dagen efter han havde ligget og taget min mødom!! Det knækkede mig fuldstændig og jeg gik helt ned. Lavede ikke andet end at cutte. Jeg holdt op med at spise, tænkte jeg ikke var god nok til ham, ikke god nok til nogen, ikke tilstrækkelig, ikke god nok.
Så mødte jeg den her fyr, bare en ven, intet andet. Jeg var stadig 14 og han var 18. Jeg var sammen med ham og nogle andre et par gange inden vi var hjemme hos ham. Der sagde han så at jeg skulle gå ned på ham (ja vi ved hvad jeg mener) dette havde jeg ikke lyst til og jeg sagde nej. Men han sagde jeg skulle... jeg sagde til ham at jeg ikke ville og så slog han mig i ansigtet. Så gjorde jeg bare hvad han bedte mig om. Jeg ved godt det er min egen skyld... hvis jeg ikke havde sagt nej han han ikke behøvet tvinge mig.. jeg duer ikke til noget. jeg har ikke set ham siden.

I sommers, lige efter jeg fyldte 15 var jeg sammen med endnu en dreng. Jeg kunne ikke lide ham, på nogen måde. Jeg var ikke tiltrukket af ham, eller intr. i ham. Men jeg gjorde det alligevel, for hvad nu hvis jeg sagde nej og han så slog mig.

I tidlig sommers så en af mine bedste veninder mine ar. Jeg sagde at det var min kanin men hun troede ikke på mig. Hun er virkelig den bedste. Hun siger jeg kan sige alt til hende, men jeg vil ikke pålægge hende alle mine forskruede og forfærdelige tanker. Så jeg siger ikke noget.

Jeg kom til at skære for dybt i sommers. Jeg skulle syes med 7 sting. Sådan fandt mine forældre ud af det (altså bare at jeg selvskader)
Min far blev virkelig sur. Han forstår det ikke.
Min mor fik straks fat i noget psykolog som jeg snakker med hver torsdag. Jeg ved ikke om det hjælper. Jeg har ikke lyst til at snakke med hende.

Der er ingen der ved alt det her. De ved jeg har det svært og selskader, men jeg har aldrig fortalt det her med de fyre jeg har været med. Jeg kan ikke sige det. Det er stadig et åbent sår, jeg vil ikke snakke om det.

Jeg ved slet ikke hvad mere jeg skal skrive. Der er så mange tanker i mit hoved, men ingen følelser. Jeg føler intet. Jeg føler alt for lidt, og tænker alt for meget. undskyld undskyld undskyld.

Jeg har det som om at..
Jeg ikke lever, jeg eksisterer bare - giver det mening?
Jeg ved ikke lige om jeg har lyst til at dræbe mig selv, men hvis jeg ved et uheld tog en overdosis af piller ville jeg nok ikke brække dem op. Det eneste jeg brækker op er min frokost.

Undskyld for det her rodede indlæg. Håber i kan forstå bare lidt af det. I behøver ikke klappe mig virtuelt på skulderen og sige ting i i virkeligheden íkke mener. Jeg havde bare brug for at komme ud med det, få det ned på skrift, ud af hovedet. Ja.
Tusinde tak til jer der kom så langt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brug for luft.
  • #1   13. okt 2013 Sikke en sørgelig historie. Jeg syntes du skal snakke med en om det som du stoler 100% på og som måske har været ude for noget lign, jeg har selv været ude i problemer og kan godt følge dig. havde en ´veninde der gjorder der samme

• #2   13. okt 2013 Er du tilknyttet psykiatrien? Hvis ikke vil jeg mene det er en god ide at blive det, du skal have hjælp. Professionel hjælp.

• #4   13. okt 2013 Hvor er det bare utrolig, forfærdeligt og høre.. At nogen kan have det så dårligt omkring sig selv, og generelt bare sådan en hverdag .. Puha.

Ved næsten ikke hvad jeg skal skrive, så ja..

Men ihvertfald, dejligt og høre at din mor har tilkaldt en psykolog.. Og på sigt tror jeg helt klart det vil hjælpe. Det er bare med og åbne op for dig selv, og ja vise hvordan du egentlig føler.
    Mht til drenge.. Lad være! De fleste drenge er fjolser, og ingen af dem fortjener dig! overhovedet.

Jeg ved godt du nok ikke kunne bruge mit svar til en skid, men du skal vide at jeg sidder her på mit værelse, og har en klump i maven, og ikke rigtig aner hvad jeg skal skrive.. Faktisk tror jeg aldrig jeg har været så dårlig til og formulere mig som nu.. Så ja, undskyld.

• Anonym A
    Anonym A Tilmeldt:
    okt 2013

#5   13. okt 2013 Jeg stoler 100%, hvis ikke mere på hende jeg har skrevet om. Hende der opdagede arrene. Men jeg ved hun også har det rigtig svært, og jeg vil ikke fylde hende med flere dårlige ting. Jeg synes ikke jeg kan være bekendt at pådutte andre mennesker mine tanker og følelser..

Tusinde tak til alle jer andre. Det er rart at vide der er nogen der tænker på mig og bekymrer sig om mig.. Jeg kan ikke lide at tale om mig selv eller mine følelser, det har jeg aldrig kunnet.

• #6   13. okt 2013 Flot.. du kommer ud med det.. blev ked af det indeni på dine vegne..

• #7   13. okt 2013 TS
    Det er der du tager fejl.. Det er virkelig vigtigt at du fortæller andre om dine tanker og følelser, istedet for og gå og gemme dem for dig selv.. Jo mere du gør det, jo mere ødelagt bliver du indeni.
    Din mor vil tydeligvis gerne hjælpe dig.. Lad hende gøre det, så.

• #8   13. okt 2013 Syntes virkelig du skal fortælle alt det her til enten din mor eller far. Jeg ved det er svært! og hårdt! om du så har brug for at græde dig igennem det mens du fortæller så skal ALT ud! du vil aldrig få det bedre før du får tømt ud af alt det du bærer på!

tag fat i en af dine forældre og sig du har brug for at fortælle noget og de skal lytte nu! du ødelægger dig selv ved det du gør nu!
    Du er ikke dårligere eller mindre værd end andre.. Hvis andre tænker sådan om dig er det sgu dem der er nogle idioter!

• #9   13. okt 2013 Du virker som en super stærk pige trods alt du har været igennem. Det var langt fra alle, der ville have turdet at fortælle om sine følelser, sådan som du har gjort. Bliv ved med at kæmpe og ikke giv op!! Det virker som om du har brug for at snakke med nogen, prøv din veninde. Hvis det var mig, ville jeg ikke have det fjerneste imod at min veninde fortalte mig om sine følelser. Tværtimod ville jeg gøre alt hvad jeg overhovedet kunne for at hjælpe og det er jeg næsten helt sikker på at din veninde også vil.

• Anonym A
    Anonym A Tilmeldt:
    okt 2013

#11   13. okt 2013 Jeg snakker ikke så meget med min far. Han har ligesom startet et nyt liv op med sin nye perfekte kæreste og hendes datter, og jeg vil ikke være en byrde for deres perfekte fremtid. Vi bor i samme hus, men ikke i samme verden.
    Min mor føler jeg ikke jeg kan snakke med, når jeg har svigtet hende sådan. Bare forladt hende og nærmest droppet kontakten.

• #14   13. okt 2013 Ej hvor er jeg ked af det på dine vejne, ville ønske jeg kunne gøre noget!!! Håber virkelig du får noget hjælp, og får et godt liv!!!

• #15   13. okt 2013 Du misforstår det hele, TS.. Din mor er sikkert ved og dø over, at du ikke vil fortælle hende hvad du føler. Hun ser slet ikke sådan på det som du gør, at du har ''svigtet'' hende. Hun vil sikkert bare gerne have sin datter tilbage.

Hør..
    For ca 2år siden, kom jeg til en privat stald. Det var den her unge pige på 25 der ejede denne store gård, havde mand børn, dyre avlsheste og det hele.. Hun tog mig ind som en del af hendes familie. Hun købte ting til mig, hun lukkede mig ind i hendes hjem, hun gjorde ALT for mig.. Hun fortalte mig hendes dybeste hemmeligheder, som ingen andre vidste..
    Jeg begyndte og få det lidt hårdt, men jeg ville ikke vise mine følelser overfor hende, netop fordi jeg ikke ville have hun skulle tænke på det osv.
    Og så mistede jeg hende.. Vi misforstod hinanden, og jeg mistede hendes tillid. Kun fordi jeg ikke viste hende mine følelser, og hvordan jeg havde det, og hvor mine tanker var.. Jeg elskede hende så højt, og gør det stadig.. Men jeg for nok aldrig kontakt med hende igen, selvom vi bor lige op ad hinanden.

Min pointe er, at det er SÅ vigtigt at du åbner op! Det er din mor, og hun elsker dig. Det eneste hun vil, er og gøre dig glad..

• #16   13. okt 2013 Personligt synes jeg du skal få fortalt enten din mor eller far dette, da de sikkert meget gerne vil hjælpe dig, men bare ikke ved hvordan. Du siger det er svært for dig, tro mig. Det er det for alle. Derfor er det altid en mulighed at skrive et brev. Vise ting er bedre nedskrevet. Brug tid på at skrive et brev til din mor eller far.

Jeg forstå udenmærket at du ikke har lyst til at påfører din veninde alle dine smerter. For som du siger, hun har det også svært. Men alle mennesker har noget de dealer med. Dette betyder dog ikke at de ikke kan klare at hører lidt om hvordan du har det. I sidste ende kan i måske hjælpe hinanden. Ved sådanne situationer, skal man bare huske på hun ikke er din psykolog og omvendt. Men det er skam helt i orden at fortælle og hjælpe hinanden gennem de svære tider.

Forresten så tag din tid med psykologen, som andre vænner har hun tavshedspligt. Dette betyder dog ikke at hun bare straks skal have alt at vide, det vil du højst sandsynligt ikke kunne få dig selv til. Men prøv at åbne dig bare lidt for hver gang.

Kender flere der startede med at sige at de ikke brød sig om at snakke med deres psykolog, men igennem tid fik de en masse tillid til ham/hende. Så dette vil helt sikkert også ske for dig!

Altig handler om at give ting tid. Livet er svært, for nogle svære end for andre. Men husk på at alle fremskidt er fremskidt. Tag en ting af gangen. "Rom blev ikke bygget på en dag" Problemer går ikke bare væk. Ting skal bearbejdes og jeg tror på du kan!

Tag en ting af gangen, det hjælper, lad hver med at prøve at løse alle problemer på en gang, det bliver til for mange bolde, tag en ting af gangen.

Ønsker dig alt held og lykke! You can do it, you can get better!

• #18   18. okt 2013 Til TS
    Hvor skriver du flot og jeg synes det er nemt at finde ud af hvordan din situation er.
    Du får alligevel sat ord på mange ting. Det med at skulle forklare sig for nogen, det kan virke helt uoverskueligt.

Man kan godt medicineres for at være selvskadende og jeg synes, der skal nogle ind over. Systemet er generelt noget lort, lange svartider, psykologer der selv trænger til psykolog og så videre. Jeg kender en, der sidder i "suppedasen" og er selvskadende, det er svært som de behandler hende, selv om hun i virkeligheden har brug for hjælp og nogle der lytter og ikke overanalyserer alt.

Er det muligt, du kan vise dit indlæg til din psykolog? Hun har tavshedspligt. Og går du i skole? Er der bo-muligheder? Din familie sover på hovedpuden og lader stå til, men en dag, må de vågne op og råbe vagt i gevær, for det tyder på, du er ulykkelig.

Følger lige din tråd her. Jeg har ikke løsningen, men tak for at læse med på dit indlæg.

• #20   20. okt 2013 Som Lykke skriver så var det voldtægt, og under alle omstændighed har alle 3 drenge gjort noget ulovligt. De må nemlig ikke gå i seng med en under 15 år. De kan mærke at du er svag/har det dårligt og det har de udnyttet på det groveste.

• #21   21. okt 2013 Kære søde TS!
    Jeg forstår dig rigtig godt, at du kommer ud med det herinde, For her kan du være dig, du kan være anonym og her er der ingen at se i øjnene, som tit er det sværeste, hvis ikke man stoler på folk.
    Det her er starten på at få åbnet op for hele det rod du står i. Det er så fint! Som en anden også skrev; du skriver SÅ flot!
    Skriv et brev til dine forældre...du kan jo sådan set bare vise dem det som du har skrevet til os herinde.

Jeg har også en veninde som er i store problemer med depression og været udsat for mange lignende ting som dig. Du skal ikke forholde dig til dét...men det er kørt langt ud...jeg har også selv nogle ting at slås med. Men vi stoler på hinanden og DERFOR kan hun sagtens komme til mig med sine problemer. Du skal ikke holde dig tilbage for din veninde. Hun har set dine sår og dine ar. Hun venter alligevel på, at få at vide hvorfor hun har set det på dig.

Du kan helt sikkert få noget bekræftigelse og støtte fra os herinde. Men det er dit liv du kæmper med! Det er dit liv og det skal du ikke lade gå til spilde! Du bestemmer over dit liv.

Jeg tror vi er flere på denne her tråd der gerne vil støtte, bakke op, heppe og give gode råd, men du skal have noget professionel hjælp. Du skal fortælle alt til din psykolog, så psykologen kan hjælpe dig med det hele. Hvis ikke han/hun kender hele din historie, kan han/hun ikke hjælpe dig 100%.

Du fortjener ikke de smerter du er igennem!

Jeg håber virkelig du forstår at du fortjener bedre smiley

Kh Anna

Kommentér på:
Brug for luft.

Annonce