{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.310 visninger | Oprettet:

Part, Priser osv.....! {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg har fået en fantastisk pony som hedder Donna, jeg skal havde en part til hende? hun går LA4 i dressur og LA i spring! hun er 10 år gammel og er en Welsh ( SEC F)...... Parten må ride i skoven ( dog ikke springe), marken og byen. Parten får også mulighed for at ride stævner ( dressur self.) Hun er en Kat 1.? det skal være 2 gange om ugen! Hvad ville i sige med pris? hvor meget skulle det så koste???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Part, Priser osv.....!
  • #1   25. aug 2013
    Kommer an på faciliteterne og hvad staldarbejde der er.

• #2   25. aug 2013 Som udgangspunkt plejer jeg at regne prisen, ud fra hvad det koster at have hesten pr. dag.
    Så du regner ud hvad hesten koster om måneden - du bestemmer selv om du kun tager opstaldning med, eller om du også vil tage smed, dyrlæge osv. med i beregningen.

For mit vedkommende så regnstykket sådan ud - jeg har kun opstaldning med:
    Pr. dag: 2350 kr./30 = 78 kr.

Hvis parten så skal have hesten 2-3 gange om ugen, dvs. ca. 10 gange om måneden, er det 78 kr.*10 = 780 kr.

Og så kan man trække lidt fra, hvis det fx er svært at komme derud, eller du har krav til rytteren og hvad vedkommende må - fx må hun ikke springe, så kan du tage lidt af prisen, Hvis der er meget staldarbejde, kan du også tage lidt af prisen. Er faciliteterne ikke så gode, kan du også tage lidt af prisen osv.

Jeg tog selv 500 kr, dvs. jeg tog 280 kr. fra, fordi hesten var i genoptræning og var svær at ride ud på tur, ikke måtte springes på og der var langt derud. smiley

• #3   25. aug 2013 Altså hun skal stå på Karlslundegården! det eneste parten skal er at Ride, muge, blande spande og lukke på fold! det er 3 ridehuse og 3 ridebaner? marken ligger lige ud foran banerne, på den anden siden af vejen ligger skoven og lidt længere nede ligger kalkgraven??? smiley

• #4   25. aug 2013 opstaldningen koster ca 2500 kr? alt i alt koster det 5500 kr at havde den opstaldet med foder, smed, dyrlæge regninger osv??? smiley

• #5   25. aug 2013 700?:)

• #6   25. aug 2013 Ej okay? men får jo nok ikke folk til at ride sin pony hvis man ikke penge får det???? vi søger part da min far synes det tager alt min tid så jeg ikke har tid til lektierne!!! Self er der pligter, elles skulle jeg gøre hele vejen op på gården kun for at muge, lukke på fold og blande spande? fuldstændig tåbeligt! GIDER INGEN DUMME KOMMENTARER!

• #7   25. aug 2013 Det er ikke en dum kommentar. Astrid mener at der er forskel på om hesten står på et sted med selvpas eller fuldpas - ved fuldpas skal man ingenting selv.

• #8   25. aug 2013 200 kr. vil jeg sige så ?:) men så skal der også kunne rides stævner ..

• #9   25. aug 2013 Omvendt gør TS jo så også parten en tjeneste - det er jo nok ikke fordi hun skal tvinge en til at ride sin hest. Vedkommende rider hendes hest, fordi hun selv mangler en at ride, og af forskellige grunde, ikke kan have sin egen hest. Så man gør hinanden en lige stor tjeneste - så at sige, at parten intet skal betale, fordi hun gør ejer en tjeneste, holder ikke.

Jeg vil umiddelbart sige, at det ikke skal være særlig dyrt. Du står et dyrt sted, men får åbenbart ikke ret meget service, for de penge du giver, så i dette tilfælde, synes jeg ikke, at det skal være opstaldningen der bestemmer hvad prisen er. Jeg vil sige omkring 200-300 kr.

• #10   25. aug 2013 Altså personalet lukker hestene ud fra kl 8-12 om morgnen, også lukker de ind igen, hvilket jeg ikke mener er nok foldtid! smiley og hvis jeg bare blander 6 spande dagen før parten skal havde ponyen er der jo også spande nok til dagen efter? og der bliver muget bunde ud en gang om måneden? man kan godt få personalet til at give fodre men så får de kun havre og musli..... hvis man så selv blander spande med musli, lucerne og alt muligt andet også stiller det frem til personalet, giver de det så til ponyen om aftnen smiley

• #11   25. aug 2013 Så der er jo ikke særlig meget arbejde i det?..... blande spande og stille det frem på hylden også muge lort væk ( hun står på spæner) også ride???? også skulle jeg ikke tage nogle penge for det? aaarg? da jeg havde part betale vi 1000 kr for 3 gange i ugen!!! og jeg måtte IKKE ridetur, stævner osv..... jeg skulle muge lukke den ind og ud fra fold!! jeg måtte ikke bare ride når jeg ville de dage jeg havde ham! så hvis jeg ville ride kl 16:00 kunne jeg ikke fordi at de sagde han skulle på fold fra kl 14:00 til 18:00 ( det skal lige siges at ´jeg selv skulle lukke ham ind og ud, og jeg havde fri 13:45 vær dig og jeg har 20 min i transport med bus, og jeg skulle være hjemme kl 19:00 så jeg skulle nå at ride og muge og tage bussen hjem på kun 1 time.... og det betalte jeg 1000 kr for!!!! smiley

• #12   25. aug 2013 Jeg ville nok sige 800 smiley
    Parten har mulighed for rigtig mange ting, og så hører det at muge ud og blande foder altså med til at have hest, og det at have en part, ville jeg se som forstadiet til at have sin egen hest.

• #13   26. aug 2013 Astrid - Præcis, så når begge gør hinanden en tjeneste, så bør tjenesten i sig selv, ikke være grund til, at prisen skal være højere/lavere.

• #14   26. aug 2013 Desuden så har jeg selv været oppe på Donna, den omtalte hest. Og hun er bestemt de 800 værd smiley

• #15   26. aug 2013 Jeg vil altså også holde ved i hvertfald 600 for det smiley

• #16   26. aug 2013 Silla - Du svinger da noget i prisen, hva' ? smiley

• #17   26. aug 2013 Ja;)

• #18   26. aug 2013 selvom man kun har en part, hører det at muge jo også til. ellers kunne man jo tage på en rideskole? jeg betaler jo også får dyrelæge, smed og foder selvom jeg muger? vil man have en hest så koster det, og en part er jo at have en andel af noget. dvs, man "ejer" noget af hesten, og når man har hest hører de surer pligter også med. synes godt du kan tage 500-600 kr,- når fasiliteterne er så gode

• #19   26. aug 2013 600-800:-)
    Aldrig gratis! Minimum 500

Kommentér på:
Part, Priser osv.....!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce