{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Tillidsøvelser med utryg unghest? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg købte en plag på 2,5 år for ca 3 måneder siden.
Hun var underernæret da jeg købte hende, og havde haft alt udstyr på siden 2 års alderen, og hun blev longeret, hvor daværende ejer sagde, at hun prøvede altid på at løbe væk fra en.. Nå man trak med hende løb hun enten, eller stejlede. Og nå man stod med hende på staldgangen, så truede hun en med bagbenene..
Hun stod I en helt sort boks, hvilken viste sig, da jeg fik hende hjem, at hun var bokssky... De første to måneder fik hun lov til at hygge sig, og være barn, men stadig i hænder. Den første måned havde jeg tre dyrlægebesøg, hvor den ene var pga spiserørsforstoppelse, da hun slugte sit mad, fordi hun er bange for, at man tog det fra hende. Så jeg skulle opløse hendes mad, hvilket jeg stadig gør. Hendes hove var også meget skæve, men er efterhånden ved at være rettet op igen.

Jeg laver jordtræning med hende nu, og hun blive trænet i sidepull eller rebgrime..

Vores problemer er, at hun tror jeg vil slå hende.
Hun er hovedsky nå jeg vil give hende trense på, hun går over i det ene hjørne, nå jeg går ind i boksen til hende, hun river sig ud af grimen, nå hun står bundet, hvis hun keder sig, og er generelt bange for ting. -dette ved jeg godt kan være normalt for ungheste.
Hun er deprimeret mange af dagene, og hvis jeg ikke er hos hende én dag, så er hun sur på mig hele dagen jeg er der. -dette viser self. At hun ikke er ligeglad med mig. Hun stoler som regelt også på mig, og hun virker glad for mig, men mistilliden er der stadig. Og hun virker nogen gange ret uinteresseret i mig?
Hun får foder til nervøse og stressede heste, og hun får lucerne. Hendes kost er forslået af dyrlægen.

Håber virkelig i kan hjælpe mig! Jeg har kunne løse hestes mistillid før, men denne gang føler jeg det er anderledes.. Måske skal jeg bare give det mere tid, men jeg vil rigtig gerne høre jeres råd, til hvad jeg skal gøre?

Spar penge på din forsikring

• Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Tillidsøvelser med utryg unghest?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce