Gå fra at være vegetar til at spise kød.. :/ {{forumTopicSubject}}
Åh gud! Jeg trænger til noget motivation!
Jeg overvejer virkelig meget at blive kødspiser igen. Jeg elsker at være vegetar, men jeg synes også bare det er virkelig irriterende.. Jeg savner de små lette måltider og snacks. Jeg savner at jeg ikke er til besvær når jeg er hjemme hos nogen, eller skal spise med nogen.
Da jeg startede og hele det første år, gik jeg rigtig meget op i hvad jeg spiste, gjorde noget for dyrevelfærden og glædede mig egentlig bare rigtig meget over at jeg gjorde noget for den tro jeg havde! (tro og tro, forstå mig ret ;))
Nu gør jeg ingenting, og tænker heller ikke over det.. Det eneste der afholder mig fra at blive kødspiser, er at jeg synes tanken om kød er klam.
Herinde så jeg nogen skrev det var ligegykdigt at være vegetar, og det kun gjaldt hvis man var veganer, og jeg kan egentlig godt se det. Men jeg har ikke mulighed for at blive veganer, og jeg synes at være vegetar er SÅ dobbeltmoralsk på SÅ mange måder..
Please hjælp! På den ene eller anden måde
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Det er lige netop besværet der gør at jeg ikke er vegetar.
apr 2008
Følger: 49 Følgere: 75 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 2.478
jul 2007
Følger: 26 Følgere: 34 Heste: 2 Emner: 484 Svar: 4.541
Jeg har været vegetar i små 11-14 år nu i en alder af 17 år, dog med en kort pause da jeg var 10 år på få måneder. Jeg bliver ugentlig presset til at spise kød, men jeg nægter. Jeg giver ikke op, og jeg mener at det er der rigtige at gøre. Jeg plejer at tænke: "Hvis du ikke kan skyde et dyr og æde det, så skal du være vegetar". Jeg kunne aldrig i livet skyde et dyr, og slet ikke mit eget. Kød er super klamt, og bare tanken om at kød ofte ophober sig i din tarm og rådner er nok for mig. For dyrerne og for din egen skyld forbliv vegetar. Tag en dag af gangen. Jeg har stortset altid været vegetar, og de fleste har vænnet sig til tanken. Når man er ude og at besøge nogle er det bare lige at nævne det, og hjælpe dem med nogle ideer hvis de er helt på bar bund
jul 2005
Følger: 35 Følgere: 98 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 2.148
Hvis det er noget jeg har skrevet, så har du misforstået. Det er BESTEMT ikke ligegyldigt at være vegetar, men det er stadig mere ondt end at være veganer, og ja møg dobbeltmoralsk.
Tænk på dyrene, når du er ved at miste modet. Forestil dig de stakkels små grise og kyllinger presset sammen på ingen plads, forestil dig kyllinger få hugget hovedet af levende, og køerne få skrået halsen over, osv.
Og måske prøve at opsøge nogle veggie-venner, sådan nogle er altid fantastiske at støtte sig op af
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Der blev endda betalt for at dr.dyr kastererede to tyre fordi de ikke duede som avlsemner, og det gør det for mig svært at forestille mig at alle tyrene ryger til slags. De skal jo helst gerne gå et par år og blive store og kødfulde først.
Med de forhold jeg så for dyrene ville jeg være helt ok med at støtte økoloisk landbrug, for der havde de det virkelig godt
okt 2008
Følger: 100 Følgere: 91 Heste: 3 Emner: 239 Svar: 1.359
Altså når jeg skriver lettemåltider, mener jeg når man er ude, eller er på en tur, eller spiser hos andre.. Lige hurtigt at skulle have noget at spise kræver bare lidt mere søgen, og det kan godt være anstrengende i længden.. Jeg ved godt det lyder dovent, men helt seriøst: ALLE mine venner + min kæreste er kød ELSKERE! -.-
okt 2008
Følger: 100 Følgere: 91 Heste: 3 Emner: 239 Svar: 1.359
Gå fra at være vegetar til at spise kød.. :/
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside