{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

Min nye unghest {{forumTopicSubject}}

Hej folkens,
Jeg har for nogle måneder siden måttet sige farvel til min allerdejligste plag/unghest, Bella. Hun havde kroniske tarmproblemer, som gik ind og indvirkede måden hun optog sine næringsstoffer på. Hun ville aldrig komme til at fungere ingen, så beslutningen (som jo egentlig ikke var nogen beslutning, da der intet valg var) blev en aflivning. Jeg savner hende sådan og får tårer i øjnene hver gang jeg tænker og taler om hende - de triller ned af kinderne på mig i dette øjeblik. Jeg savner hende så ubeskriveligt meget.
Nu har jeg så været ude og købe en ny unghest. En sød og dejlig hoppe, Wilaya, fra 2010. Hun skal være med til at hjælpe mig videre efter mit tab. Jeg synes det er så hårdt at se Wilaya gå ude på den fold, Bella gik på og stå i den boks, hun stod i. Hver gang jeg er ude hos hestene tænker jeg på Bella og bliver ked. Dog er Wilaya så sød, så sød. Hun hjælper mig rigtig meget og jeg elsker allerede nu at bruge min tid på hende!

Nå, men jeg undskylder den lettere deprimerende start på dette indlæg. Meningen med det, var egentlig bare at vise jer min nye hest, som jeg er så utroligt glad over at have købt!
Hun kan ses her:
http://www.hestegalleri.dk/galleri/241444-tysk_oldenburger_goerklintgaards_wilaya

Fortsat god aften til jer alle! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min nye unghest
  • #1   21. apr 2013 SUPER lækse hest....

• #2   21. apr 2013 Held og lykke med smukkesen smiley

Jeg er dog nødt til at spørge hvorfor du køber ny hest inden du psykisk har bearbejdet smerten efter at have mistet den sidste? Jeg mistede først min pony og der gik måneder inden jeg var klar til at se seriøst på hest og der skulle gå et år før jeg igen fandt HESTEN. Den hest mistede jeg også efter 10 uger og kunne simpelthen ikke komme mig over det, det var først i januar jeg var klar til at kigge på hest igen - et halvt år efter jeg havde mistet den sidste... smiley

Men nu har jeg min elskede Anakin smiley

Det er ikke et surt opstød og heller ikke en kritik da det er meget individuelt hvordan man kommer sig over et tab, men jeg forstår simpelthen ikke at du ikke giver dig selv tid til at sørge? Når du skriver at du bliver ked af det pga. af savn når du er i stalden, kan jeg ikke lade være med at undres?

• #3   21. apr 2013 Jamen, nu skal du høre (selvom jeg synes, det er en lidt personlig ting at snakke om).. Min hest havde et længere sygeforløb. Et rigtig træls et for at være ærlig. Hun kunne, som skrevet, ikke optage sine næringsstoffer, hvilket så betød, maden røg lige igennem hende. Hun stod og sank ind. Blev tyndere og tyndere. Da jeg så endelig troede, hun ville blive god igen og dyrlægerne var positive, fik jeg jo selvfølgelig håbet med mig igen. Dog viste det sig, at det var medicinen, som holdt hende kørende, for da hun kom ud af det, gik det forkert igen. Jeg blev her MEGET ked af det (selvfølgelig) og skuffet over dyrlægernes fejlvurdering. Jeg indså så, at det nok var enden på det hele. Da hun så var blevet aflivet, må jeg nok indrømme, at jeg blev lettet. Jeg var (og er) selvfølgelig mere en ked af det, men bare tanken om at man ville være helt uviden om hendes tilstand, gjorde mig træt i hovedet. Så, så ked af det jeg er over, at hun er væk, så lettet er jeg også over, at hun har det godt nu, uden smerter eller andet.
    Jeg ved ikke med dig, men jeg synes da, det er en selvfølge at være ked over sit tab? Om der så er gået tre måneder eller 3 år. Savnet og sorgen over min Bella vil aldrig forsvinde.
    Jeg købte Wilaya for at have noget at bruge min tid på og gå op i. Og det har været den bedste beslutning. Hun får mine tanker et andet stred hen, og det synes jeg er rart.
    Hvordan man sørger over sit tab tror jeg er helt individuelt, og det vil jeg slet ikke komme ind på. Jeg synes det er en ALT for privat sag, som egentlig ikke rigtigt kommer nogen ved.

Jeg er mere end ked af det over mit tab, men jeg er så glad for min nye hest.

• #4   22. apr 2013 Føler med dig i tabet! Har også mistet en hest smiley

Men super smuk hest du har fået dig! smiley

• #6   22. apr 2013 Tak! smiley

Kommentér på:
Min nye unghest

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce