{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

Hår pleje??? :/ {{forumTopicSubject}}

Hej

Mit hår er blevet vildt slidt på det sidste.. smiley
Jeg glatter ikke hår mere, jeg sover ofte med fletninger eller har hestehale.
Jeg bruger en hårkur fra matas, den er åbenbart ikke god nok, syntes ihvertfald ikke min hård bliver blødere.
I badet bruger jeg bare normalt hår shampoo og balsam.

Har i nogen råd/ideer whatever, har virkelig brug for hjælp.. smiley
Har i en god hårkur, gerne et link hvis i kan finde den på nettet, der er også nogen der siger, at de laver en hjemmelavede hårkur, kunne være fedt hvis der var en der kunne forklare mig hvordan man gør det.
Noget godt hårpleje til hår, gerne til spaltede spidser og slidt hår. smiley
Andre ideer? smiley

Tak på forhånd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hår pleje??? :/
  • #1   17. mar 2013 Prøv at spørge din frisør smiley

• #2   17. mar 2013 Hver gang jeg har været i bad, bruger jeg moroccan oil, inden jeg børster mit hår. Når jeg har børstet det lader jeg det hænge, og det tørre af sig selv. Da mit hår er utrolig langt, sagde min frisør jeg skulle pleje mine spidser, så jeg købte en hårkur ved matas, hvor der er kreatin i. Jeg synes det hjælper utrolig meget. Jeg har ingen spaltede spidser eller slidt hår mere.

• #3   17. mar 2013 Der er kun én måde at slippe af med spaltede spidser på, og det er ved at klippe dem af. Spaltede spidser kan ikke limes sammen igen, derfor nytter det intet at forsøge at reparere på dem, de skal væk, og SÅ kan man begynde med de plejede produkter, for at sikre, at det 'nye' hår ikke bliver spaltet også.

Her vil jeg foreslå dig at gå til frisør, og spørge hvilken shampoo og balsam der vil være god til lige din hårtype, da det variere meget, alt efter hvilken type hår man har.

Af små 'husråd' er det godt at sætte sit hår op ofte, fordi håret så ikke gnides mod tøjet og på den måde bliver ødelagt og spaltet. Lad så vidt muligt være med at børste håret når det er vådt, da det lettere knækker når det er vådt. Hvis du er nødt til børste det vådt, så brug en bredtandet kam. Du skal desuden prøve at vaske håret i så koldt vand som muligt, da varmen skader. Og generelt ingen brug af varme i håret, heller ikke føntørring. Og så er det selvfølgelig generelt en god idé at få håret klippet ofte, for at få alle de spaltede spidser væk.

Hvis man ikke har råd til det så tit, kan man gøre meget selv. Tag en tot hår i hånden, og 'del det' så du kan se hver spids. Er der nogle spaltede spidser imellem, så klip af ca. 1 cm over det sted, hvor spalten starter. Gør det gennem hele håret et par gange om ugen, så minimerer man spalterne en hel del. Husk dog at gå til frisør engang imellem, for at få jævnet spidserne lidt ud, da det godt kan blive en smule ujævnt, når man klipper forskellige steder i håret. smiley

• #5   17. mar 2013 Kan klart anbefale orofluido hårolie til spidserne den dufter fantastisk, giver fugt og beskytter mod varme. smiley

Og nu skriver du at du bruger balsam, brug condtioner i stedet.. Konsistens mæssigt minder de om hinanden. Men balsam gør bare håret nemmere at rede ud.. Hvor conditioner derimod er plejende, beskyttende og reparende.. smiley

• #6   17. mar 2013 du kan ikke fjerne dine spaltede spidser uden at klippe dem af, men denne her hårkur giver simpelthen det lækreste hår! http://www.matas.dk/aussie-reconstructor-3minute-miracle-haarkur-250-ml

og så er moroccanoil altså også bare flydende guld! smiley

• #7   20. mar 2013 CTS: Jeg er enig med dig i det hele. Jeg har bare hørt, at det ikke er så godt at sætte sit hår op... Altså hårelastikken slidder?
    Men ikke hæng mig op, det er kun noget jeg har fået at vide. smiley

• #8   20. mar 2013 Ida - Tja, alt med måde. smiley
    Man kan sætte sit hår op på andre måder end med elastik, og man kan få elastikker der ikke slider ret meget - fx nogen der sidder løst, og dem uden metallukning. smiley
    Men det er ikke sundt for håret, at gnide mod tøjet hele tiden, det slider på det og gør at det lettere spalter. smiley

Kommentér på:
Hår pleje??? :/

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce