{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.111 visninger | Oprettet:

Pleje af Barefoot-underlag {{forumTopicSubject}}

Hej HG :o)

Jeg har jo en Barefoot-sadel og et dertil tilhørende Barefoot-underlag med "puder" foret på ydersiden med lam som så ligger på hestens ryg.
Hvordan passer I bedst på dette lam? Jeg fjerner jævnligt hår med strigle, men hvad gør I når hesten fx har svedt og lammet er blevet vådt?
Jeg plejer at lade den tørre og så bruge en gnubbe-strigle et par gange over det, så det bliver "puffet" og blødt igen.

Men bliver det ikke ret nulret og sørgeligt med tiden? Man kan vel ikke vaske sådan et i vaskemaskinen, kan man?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pleje af Barefoot-underlag
  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 788
    #2   28. apr 2013 Jeg vasker det bare i vaskemaskinen uden skyllemiddel på 30 grader og støvsuger det grundigt inden.
    Husk de indlæg der sidder i skal ud inden vask :O))

• #3   28. apr 2013 Jeg har godt nok aldrig vasket mit, men er ret sikker på det kan vaskes i vaskemaskinen på ''uldvask'' med en shampoo uden parfume osv.

Jeg plejer også bare at børste hårene af, men synes noget af lammet falder af når jeg gør det smiley

• #4   28. apr 2013 Lene T: der er ikke nogen indlæg at tage ud, det er indbygget i underlaget smiley

Sofie: Ja, lidt af lammet falder af.. Det er også derfor jeg er lidt i tvivl om hvordan man holder det rent og blødt i lang tid..

Tror måske jeg prøver at vaske det smiley

• Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

#5   29. apr 2013 Er du sikker på alle dem jeg har haft, er der en lomme på underlaget man kan ikke se det umiddelbart da det lukker med velcro og er skjult godt
    Mit hedder Grandeur og jeg vil våge den påstand der er indlæg i alle Barefoot underlag ;O)

• Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

#6   29. apr 2013 Jeg tager det lille mundstykke på støvsugeren og gnbber godt på underlaget til alle løse hår er væk

• #7   29. apr 2013 Umiddelbart tror jeg ikke - men det kan da godt være, at jeg bare ikke har lagt mærke til det. Jeg tjekker lige i dag :o)

• Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

#8   29. apr 2013 Hvis der er indlæg i skal det ud på langs i de fleste tilfælde, så du skal løfte op forneden i bunden af der hvor det trykfordelende er placeret.

• Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

#9   29. apr 2013 Kan dog også risikere at skulle op i enden hvis det er af ældre dato mener jeg :O))

Kommentér på:
Pleje af Barefoot-underlag

Annonce