Underlig opførelse ?? {{forumTopicSubject}}
Hej jeg blev lidt forskrækket over min hests opførelse , jeg købte denne dejlige islænder hoppe, d25 septemer fik jeg hende hjem og jeg elsker virkelig den hest, hun har altid været fremad gående, men altid til at styre og stoppe, hun vil gerne løbe og elsker fart, men vi kan også ride en skidt tur, her sidst i november og hele december har hun stået pga at jeg har været syg og skulle vente på smed så hun kunne broder på og er i januar begyndt at starte hende lidt op igen og i den anledning startet op med at kun at småture på 3-4 km men når vi vender om og rider hjem ad vil hun gerne trave/tølte og finder en hver undskyld for at falde i en af disse gangarter, men var til at få ned i skridt , sådan er det hele vejen hjem der er ingenting i ridehus eller ridebanen, der løber hun ikke og hun gjor det heller ikke før pausen, men der var hun i træning og der red vi 8-14 km og nu her i dag ville jeg en lille tur rundt på stupmarken og da vi red ind sat hun i tølte og jeg satte hende skridt og skridte lidt og så satte jeg hende i tølte for enden af marken vender jeg rundt og på vej tilbage sætter hun galop jeg får stoppet hende, men vil gerne løbe drejer hende rundt men hun begynder at stejle det har hun aldrig gjort før og jeg bliver forskrækket og stod af og så stejlede højt og løb hjem uden mig
Er der nogen der også har oplevet dette ??
maj 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 118 Svar: 1.043
Jo flere ting du beder hende om (altså øvelser f.eks. versader, parader, at bakke osv.) jo mere koncentreret bliver hun. og så glemmer hun at have travlt
maj 2009
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 542
aug 2008
jan 2011
Følger: 15 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 13
Men jeg tror du skal være lidt bestemt overfor hende så du bestemmer, ellers kan hun hurtigt begynde at blive træls.
Men er det måske fordi hun har for meget energi? - nu ved jeg ikke hvor gammel hun er, men du kunne ride hende nogle runder inde i ridehuset, så hun lige fik taget lidt af energien, også kunne du styre hende 100% ude på tur.
aug 2008
jun 2009
Følger: 80 Følgere: 73 Heste: 4 Emner: 34 Svar: 1.118
1. få undersøgt hesten for smerter. Få også undersøgt udstyret.
2. Hver gang hun satte fremad i en gangart hun ikke skulle, ville jeg stoppe hende helt op. Lige så snart hun er stoppet og slapper af, ville jeg give efter, rose, og lade hende gå frem igen. Så hun forstår at hun ikke får noget ud af at løbe.
Hvordan er hun at gå med?
aug 2008
maj 2009
Underlig opførelse ??
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside