{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

Underlig opførelse ?? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg blev lidt forskrækket over min hests opførelse , jeg købte denne dejlige islænder hoppe, d25 septemer fik jeg hende hjem og jeg elsker virkelig den hest, hun har altid været fremad gående, men altid til at styre og stoppe, hun vil gerne løbe og elsker fart, men vi kan også ride en skidt tur, her sidst i november og hele december har hun stået pga at jeg har været syg og skulle vente på smed så hun kunne broder på og er i januar begyndt at starte hende lidt op igen og i den anledning startet op med at kun at småture på 3-4 km men når vi vender om og rider hjem ad vil hun gerne trave/tølte og finder en hver undskyld for at falde i en af disse gangarter, men var til at få ned i skridt , sådan er det hele vejen hjem smiley der er ingenting i ridehus eller ridebanen, der løber hun ikke og hun gjor det heller ikke før pausen, men der var hun i træning og der red vi 8-14 km og nu her i dag ville jeg en lille tur rundt på stupmarken og da vi red ind sat hun i tølte og jeg satte hende skridt og skridte lidt og så satte jeg hende i tølte for enden af marken vender jeg rundt og på vej tilbage sætter hun galop jeg får stoppet hende, men vil gerne løbe drejer hende rundt men hun begynder at stejle det har hun aldrig gjort før og jeg bliver forskrækket og stod af og så stejlede højt og løb hjem uden mig smiley
Er der nogen der også har oplevet dette ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlig opførelse ??
  • #2   18. jan 2013 Jeg tror hun bliver lidt utålmodig på hjemvejen..(helt normalt) Men så er det vigtigt, at du giver hende en masse, at tænke over - og stiller hende for så mange udfordringer, at hun ikke har tid til at tænke på, at i er på vej hjem smiley

Jo flere ting du beder hende om (altså øvelser f.eks. versader, parader, at bakke osv.) jo mere koncentreret bliver hun. og så glemmer hun at have travlt smiley

• #3   18. jan 2013 Når det er sagt, så er det også vigtigt at hun ikke er fuld af energi. Så rid evt. en lidt længere tur, eller mere intenst, så hun får drænet nok energi til, at kunne koncentrere sig smiley

• #4   18. jan 2013 Tror bestemt ikke hun blev skræmt af noget, vi har lige haft sadelmager ude og vi fået en anden sadel, ikke at den fejlede noget, jeg synes bare ikke jeg sad godt i den og at den var lidt forlang til hende, gjorden er den samme, men hun har nok haft lidt Eks krudt og sin egnen meninger og vi skal jo også lære hinanden at kende, det var også derfor jeg stod af og ville trække hende hjem og så bliver noget over rasket, at den stejler og river sig løs og bare løber der ud ad og hjem, hun har ellers virke meget velopdragent selv om hun også er med den værste smiley

• #5   18. jan 2013 Men det kunne godt være at jeg skulle slå det op i et islænder forum og snakke med min underviser om hun har nogen idet:)

• #6   19. jan 2013 De har typisk mere vilje udenfor end på bane eller i ridehuset.
    Men jeg tror du skal være lidt bestemt overfor hende så du bestemmer, ellers kan hun hurtigt begynde at blive træls.
    Men er det måske fordi hun har for meget energi? - nu ved jeg ikke hvor gammel hun er, men du kunne ride hende nogle runder inde i ridehuset, så hun lige fik taget lidt af energien, også kunne du styre hende 100% ude på tur.

• #7   19. jan 2013 nu har jeg bare redet så meget på hende på ture og hun er frisk når man sider på hende og kan ikke rigtig stå stille, men når er stået eller inden man sætter sig op er hun helt rolig, bare ikke i går ?? men det kan jo være flere ting i det, det var et tidspunkt jeg ikke plejer at ride, det var lige inden de plejer at blive taget ind, for at få mad, stupmarken ligger parallel med folden, der er lige en vej og tog banen og noget krakt imellem og de andre heste kunne vi høre kalde og løbe rundt, men ikke se, så hun var måske bare lidt fræk og overfrisk, ved vi lige havde været oppe i fart, at hun ville hjem, da hun så at det var den vej vi skulle, men jeg kan ikke forstå at hun stejlede og rev sig løs, når vi nu gik hjem ad og hvad kan man gøre i sådan situation, jeg red hende bagefter til på ridebanen (10min) og så red jeg bare 1 km op ad vejen og skridtet lige så stille tilbage og stoppede flere gange unden problemer, hun var meget lydige og jeg roset hende meget smiley

• #8   19. jan 2013 Jeg havde gjort:

1. få undersøgt hesten for smerter. Få også undersøgt udstyret.

2. Hver gang hun satte fremad i en gangart hun ikke skulle, ville jeg stoppe hende helt op. Lige så snart hun er stoppet og slapper af, ville jeg give efter, rose, og lade hende gå frem igen. Så hun forstår at hun ikke får noget ud af at løbe.

Hvordan er hun at gå med?

• #9   20. jan 2013 har været på samme tur i dag, og hun var den hest jeg kendte smiley så sød og frisk men 110 % lydige, men fatter stadig ikke hvad der stak hende, hun virkede ikke bange, hun ville bare hjem, men måske gave det pote at jeg ikke bare sat hende ind i fredags, at jeg satte mig op og vi træningede lidt på ride banen og red lidt ud og hjem igen, hvor jeg bad hende skridte og stoppe osv. hun er en friske dame, men det kan jeg også godt lide ved hende og elsker også lidt fart i livet smiley men det med at hesten stejler helt vildt og river sig løs, mens man så ved siden af den, og den aldrig har vist den adfær før, ja så bliver man forskrækket

• #10   23. jan 2013 Det var nok bare instinkterne der meldte sig ind.. sikkert flugt eller flok instinktet, måske kunne hun høre en hest og så ville hun bare hjem i en fart smiley Lyder som en sjov hest, tillykke med hende

Kommentér på:
Underlig opførelse ??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce