{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
846 visninger | Oprettet:

Tilridning! Gøre selv/sende af sted? {{forumTopicSubject}}

Jeg går så meget i tanker om hvad jeg skal gøre den dag Tindur skal tilrides og søger derfor jeres råd. Jeg har gjort mange heste ryttervandte og det skal jeg self gøre selv. Men det jeg er i tvivl om er om jeg selv skal ride ham til hvor jeg får undervisning eller om jeg skal sende ham afsted til proff tilrider. Jeg skal ikke bruge ham til dressur, primær jagt.

Mine tanker om at tilride selv er: Så lærer han mine signaler fra start, jeg ved han ikke bliver udsatt for ting jeg ikke bryder mig om eller føler han kan kapere. (Han præsses for meget/rides bag lod)
Minus - Jeg er ingen dressur rytter og ved ikke om jeg er "dygtig" nok. Har tilredet en hest, men pga sadelproblemer nåede vi kun gennem trav, vi havde li startet op på galoppanspring. Har ikke planer om at han skal sælges overhovedet, men hvis der var noget der skete mig som gjorde at vi ikke på nogen måde kunne beholde ham så ville det blive sværere hvis hans kunnskaber ikke var gode nok.

Mine tanker om at sende ham afsted er: Han bliver "rigtig" skolet så hvis min verden gik under og han måtte sælges så var det nemmere.
Minus - Jeg ved ikke hvad han bliver udsat for. og han skal vænne sig til min ridning samt at jeg føler jeg mister lidt af vores tillid ved at jeg sender han væk fra mig.

Hvad vil I råde mig til at gøre? Synes det er rigtig svært og trænger til nogle råd fra Jer. Begrund dog hvorfor I råder som I gør.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilridning! Gøre selv/sende af sted?
  • #1   25. dec 2012 Jeg har tilridet mange travheste,dog er det kun power som skal gå dressur... og jeg vil helt bestemt råde dig til selv at gør det. Som du selv skriver ved du ikke hvad han bliver udsat for...Det med galoppen er ikke så svært som du umiddelbar tror hvis du starter med at lade ham galopper i longen og så bagefter med rytter på lære han det nok meget hurtig, ihvertfald var det sådan med power self. tager det lidt tid inden den gør det i det øjeblik du gerne vil have det men hvis du arbejder med ham skal det nok gå... hesten skal have tid til at kunne forstå hvad den skal gør men lige nu har du ingen planer om at sælge ham og så synes jeg det er nemmer hvis den lære dine signaler at kende fra starten af, kan godt forstille mig at hesten måske bliver lidt forvirret hvis den lære det på den ene måde og så kommer han hjem igen og lige pludselig er signalerne lidt anderledes...tror bare det nemmer for hesten hvis du selv gør det smiley

• #2   26. dec 2012 mit råd er gør det selv som du selv skriver er det jo en tillidssag evt kombiner det med at finde en underviser som har forståelse fra det er grundridning

• #3   26. dec 2012 Vi har en rideskole lærer li nede i gaden og hun tager heste i tilridning. Tænkte at hun kunne undervise os hvis det vi bestemmer os for smiley

• #4   26. dec 2012 Det lyder som en rigtig god idé hvis hun bor lige derud smiley tage en snak med hende om hun gider og gør det så ville det jo være helt perfkt du havde sikkerheden at du ikke gør noget forkert og hesten har den person han stoler på altså dig smiley

Kommentér på:
Tilridning! Gøre selv/sende af sted?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce