{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

Første TREC-stævne :-) {{forumTopicSubject}}

Var til mit første TREC-stævne d. 30/9 i Ledreborg, og igår fik vi resultaterne smiley
Vidste godt jeg ikke havde vundet, men så man KUN på forhindringerne havde vi fået en 3. plads. Er så stolt af min dreng, der fik topkarakterer i 4 ud af 7 forhindringer smiley

Undrer mig dog lidt over pointene i orienteringsridtet; idealtiden var mellem 42 og 75 minutter, og vores gruppe kom ind på ca. 50 minutter, men alligevel fik vi trukket 11 point fra!?
Misforstår jeg noget når der står idealtid 42-75 minutter, betyder det så ikke nårsomhelst indenfor det tidsrum?

Var der andre der var med, og hvordan gik det for Jer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første TREC-stævne :-)
  • #1   6. okt 2012 tillykke med jeres gode oplevelse.
    Jeg kan desværre ikke sige noget om point og ligne, men jeg glæder mig så meget til jeg en dag selv kan få lov til at prøve det smiley

• #2   6. okt 2012 Der er rigtig meget kludder i pointregnskabet for stævnet i Roskilde. Nogle der fik præmie på dagen har ikke fået det i følge resultatskemaet og omvendt.
    Jeg startede også og min araberdreng opførte sig eksemplarisk selvom han kun har haft rytter på 3 gange indenfor de sidste 1,5 år. Det blev ikke engang til et bukkespring i galoppen til gangartsprøven. smiley
    Han fik 10 i en øvelse på terrænbanen og 9 i 3 andre øvelser. Springet red vi uden om da jeg ikke ville springe med ham når han har stået så længe. Det var også vores første TREC stævne da han ellers tidligere har været distancehest.
    Vi havde sat fold op midt på marken så måske har du set os.

• #3   6. okt 2012 Dorthe E: Jeg så godt Jeres fold, det var rigtig smart smiley
    Vi red frem og tilbage til stævnet, så vi nåede hjem og "putte" hestene inden præmieoverraskelsen....som jeg iøvrigt synes var meget morsom, fordi dem der vandt alle sammen virkede så overraskede - især hende der sagde "jeg kan ikke have vundet, jeg faldt af ved lågen" smiley og den anden der fik præmie sagde; "jamen jeg klarede det dårligere end dem jeg red sammen med smiley Enten er folk meget selvkritiske, eller også var der lidt rod i pointgivningen smiley
    Godt din araber opførte sig så fint, det er da også rigtig flot klaret når han er blevet redet så lidt smiley

• #4   6. okt 2012 Vi kunne desværre ikke nå hjem, da vi havde en times kørsel hver vej. Vores fold kanin slet ikke leve uden, den er fast inventar til distancestævnerne smiley hvis du er på facebook kan du søge på TREC gruppen der. Det er helt vildt så mange fejl der er i resultatskemaet. smiley
    Heldigvis er Puls så rutineret man bare kan sætte sig op og ride selvom han har stået i lang tid og den bette ridetur i den korte klasse var ikke mere end han normalt løber på folden hver dag smiley jeg tror ikke at det er sivet ind hos ham at han egentlig er pensioneret smiley
    Det var i øvrigt rigtigt flot at du fik 4 10-taller smiley

• #5   6. okt 2012 Nej, det virkede ikke som om de havde særlig meget styr på pointene, har du opdaget fejl i dine?
    Orienteringsridtet var jeg lidt skuffet over. Jeg brugte kun kortet den første km., så gik det op for een at der var pile hele ruten igennem, og hver gang vejen delte sig, stod der en dommer smiley Det var ikke så udfordrende.
    En time! Det er godt nok langt at køre...men så var det da skønt at der var en mark med masser af græs og relativ fred og ro, så de kunne stå og slappe af inden og efter smiley

• #6   18. okt 2012 Her er eksempler fra vores stævene i Hals rideklub
    Orienteringsridt 12 km, idealtid på 8 km i timen = 90 minutter.

Hvis du ride ridt i 90 minutter du få 50 points 100%
    85 minutter (5 minutter under) du få 45 points 90%
    100 minutter (10 minutter over) du få 40 points 80%

Jeg håber det hjælper til at forstå pointsystemet. smiley

• #7   18. okt 2012 jeg var også med i Ledreborg også som min første gang smiley
    syndes det var super hyggeligt smiley

• #8   18. okt 2012 Sharon G: Vores problem var at idealtiden var opgivet som 42-75 minutter, hvilket vi i vores gruppe tolkede som nårsomhelst indenfor den tid. Det skulle vi selvfølgelig bare have spurgt om, men der gik kaos i at sende os afsted pga. der var en del ryttere der ikke var mødt op (eller ihvertfald ikke stod ved starten), og pludselig blev vi 5 der stod der bedt om bare at ride.
    Lea: Ja det er en super hyggelig måde at samarbejde med sin hest smiley

• #9   18. okt 2012 Camilla du skulle ikke have haft fejl i orienteringsridtet for du holdt dig fint inden for den tid der måtte bruges. Sharon i Ledreborg var det ikke en fast idealtid der skulle rammes i den korte klasse. Det var kun i den lange klasse.

Og det er rigtigt det var meget let at finde rundt. Der var slet ikke brug for kortet ude ruten.

1 times kørsel er ikke så langt. Puls har kørt op til 7 timer for at komme til stævne men så stod han der også et par dage før vi kørte hjem igen.

Og ja det var et rigtigt lækkert sted det blev holdt. Dejligt med den store græsmark med masser af plads.

Leah vi stod og talte med dig, din mor og din dejlige belgier mens vi ventede på præmieoverrækkelse. Min bette araber var godt lille i forhold til din belgier smiley

• #10   18. okt 2012 hahaha jeg er kendt efter den dag xD

• #11   19. okt 2012 Hals Rideklub holder en evalueringsmøde d. 1. november om vores 2 TREC stævne - Hvis I har nogle ris og ros fra andre klubs stævner, jeg vil godt har dem. Vi kan altid brug erfaring fra andre klubs stævner.

• #12   19. okt 2012 Ja Dorthe, det er rigtig, men til mig det lyder som de har brugt en fasttid, eller brugt en regnark med en formula med en fasttid til denne klasse. Camilla, jeg synes du skal kontakt Roskilde og høre hvordan de regner points ud på denne klasse du red?

• #13   19. okt 2012 Sharon: Det betyder ikke så meget for mig med pointene, vi var kun med så han kunne komme ud og opleve noget (han er lige fyldt 5, og uden trailer får man ikke set så meget, så det var skønt det var indenfor rideafstand smiley ).
    Jeg er bare interesseret i at vide hvordan det foregår, så jeg ved det til en (forhåbentlig) anden gang smiley
    Det lader imidlertid til at være forskelligt, så næste gang er jeg bare herreirriterende og spørger alle officials om alting smiley

• #14   23. okt 2012 TREC er en super ridedisciplin, er jeg har selv kun red i naturen/skoven, og der var aldrig stævner som jeg kunne deltage ind. Jeg tror også at hestene kan godt lide TREC, det flest se glad ud på forhindringsbane smiley

du skal husk at alle officials til TREC stævner har heller ikke meget erfaring, da TREC er så ny i danmark, så ikke altid har et svar til et spørgsmål. Det er en god ide at læs reglementet (bunden af siden)

http://www.rideforbund.dk/KlubogBredde/Breddeaktiviter/TREC.aspx

eller hvis du har spørgsmål om reglementet, mail til Dorte Nørskov (DRF).

Kommentér på:
Første TREC-stævne :-)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce