847 visninger
|
Oprettet:
Første TREC-stævne :-) {{forumTopicSubject}}
Var til mit første TREC-stævne d. 30/9 i Ledreborg, og igår fik vi resultaterne
Vidste godt jeg ikke havde vundet, men så man KUN på forhindringerne havde vi fået en 3. plads. Er så stolt af min dreng, der fik topkarakterer i 4 ud af 7 forhindringer
Undrer mig dog lidt over pointene i orienteringsridtet; idealtiden var mellem 42 og 75 minutter, og vores gruppe kom ind på ca. 50 minutter, men alligevel fik vi trukket 11 point fra!?
Misforstår jeg noget når der står idealtid 42-75 minutter, betyder det så ikke nårsomhelst indenfor det tidsrum?
Var der andre der var med, og hvordan gik det for Jer?
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
Jeg kan desværre ikke sige noget om point og ligne, men jeg glæder mig så meget til jeg en dag selv kan få lov til at prøve det
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 136
Jeg startede også og min araberdreng opførte sig eksemplarisk selvom han kun har haft rytter på 3 gange indenfor de sidste 1,5 år. Det blev ikke engang til et bukkespring i galoppen til gangartsprøven.
Han fik 10 i en øvelse på terrænbanen og 9 i 3 andre øvelser. Springet red vi uden om da jeg ikke ville springe med ham når han har stået så længe. Det var også vores første TREC stævne da han ellers tidligere har været distancehest.
Vi havde sat fold op midt på marken så måske har du set os.
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.584
Vi red frem og tilbage til stævnet, så vi nåede hjem og "putte" hestene inden præmieoverraskelsen....som jeg iøvrigt synes var meget morsom, fordi dem der vandt alle sammen virkede så overraskede - især hende der sagde "jeg kan ikke have vundet, jeg faldt af ved lågen" og den anden der fik præmie sagde; "jamen jeg klarede det dårligere end dem jeg red sammen med Enten er folk meget selvkritiske, eller også var der lidt rod i pointgivningen
Godt din araber opførte sig så fint, det er da også rigtig flot klaret når han er blevet redet så lidt
aug 2008
Heldigvis er Puls så rutineret man bare kan sætte sig op og ride selvom han har stået i lang tid og den bette ridetur i den korte klasse var ikke mere end han normalt løber på folden hver dag jeg tror ikke at det er sivet ind hos ham at han egentlig er pensioneret
Det var i øvrigt rigtigt flot at du fik 4 10-taller
jun 2010
Orienteringsridtet var jeg lidt skuffet over. Jeg brugte kun kortet den første km., så gik det op for een at der var pile hele ruten igennem, og hver gang vejen delte sig, stod der en dommer Det var ikke så udfordrende.
En time! Det er godt nok langt at køre...men så var det da skønt at der var en mark med masser af græs og relativ fred og ro, så de kunne stå og slappe af inden og efter
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Heste: 1 Emner: 8 Svar: 25
Orienteringsridt 12 km, idealtid på 8 km i timen = 90 minutter.
Hvis du ride ridt i 90 minutter du få 50 points 100%
85 minutter (5 minutter under) du få 45 points 90%
100 minutter (10 minutter over) du få 40 points 80%
Jeg håber det hjælper til at forstå pointsystemet.
aug 2012
Følger: 64 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 26 Svar: 83
syndes det var super hyggeligt
jun 2010
Lea: Ja det er en super hyggelig måde at samarbejde med sin hest
aug 2008
Og det er rigtigt det var meget let at finde rundt. Der var slet ikke brug for kortet ude ruten.
1 times kørsel er ikke så langt. Puls har kørt op til 7 timer for at komme til stævne men så stod han der også et par dage før vi kørte hjem igen.
Og ja det var et rigtigt lækkert sted det blev holdt. Dejligt med den store græsmark med masser af plads.
Leah vi stod og talte med dig, din mor og din dejlige belgier mens vi ventede på præmieoverrækkelse. Min bette araber var godt lille i forhold til din belgier
aug 2012
Følger: 64 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 26 Svar: 83
jul 2012
jul 2012
jun 2010
Jeg er bare interesseret i at vide hvordan det foregår, så jeg ved det til en (forhåbentlig) anden gang
Det lader imidlertid til at være forskelligt, så næste gang er jeg bare herreirriterende og spørger alle officials om alting
jul 2012
du skal husk at alle officials til TREC stævner har heller ikke meget erfaring, da TREC er så ny i danmark, så ikke altid har et svar til et spørgsmål. Det er en god ide at læs reglementet (bunden af siden)
http://www.rideforbund.dk/KlubogBredde/Breddeaktiviter/TREC.aspx
eller hvis du har spørgsmål om reglementet, mail til Dorte Nørskov (DRF).
Første TREC-stævne :-)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside