{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Ældning af avlshoppen {{forumTopicSubject}}

Haløjsa alle i kloge mennesker på Hg
Ja som overskriften siger ville jeg hører om der er nogen som har et bud på eller ved hvor meget et eller flere føl gør hoppen ældre fysisk/ krops mæssigt jeg er godt klar over at det er meget forskelligt fra hoppe til hoppe men vil nu gerne hører hvad i mener jeg har en hoppe Tai Tipi på 17 år nu hun er på min profil som har fået 10 føl nogle af dem har været temmelig storer da hun avler stort.....
problemet er at hun bliver øm i musklerne bare ved det mindste træning mest i ryggen, skulder/ forparten jeg har haft dyrlæge, kiopraktor og massør på hende og de alle 3 mener at hun sagtens skulle kunne gå som ridehest jeg har prøvet de træningsformer de har anbefalet til mig men stadig bliver hun meget øm i musklerne efter første ridetur, jeg ved ikke hvad jeg skal gører da det er synd at hun er øm i musklerne men hun er også bare en hest som elsker at lave noget og kan ikke forstå at hun ikke kommer med når vi rider afsted

Træningsformer:

Kiopraktor/ dyrlæge: jeg skulle galopere for lange tøjler ligeud.

Massør: skridt turer for lange tøjler (en fri skridt)

Dyrlæge: Skridt, trav, galop for lange tøjler

De alle 3 mente at det var deres måde at hun best kunne få strækket musklerne så hun ikke blev så øm

Nogle af jer som har haft samme problem eller kender nogen som har haft det problem eller måske har et bud på om hendes krop bare er færdig så hun ikke kan rides, eller hun kun skal være avlshoppe eller helt pensioneres hvad er jeres mening???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ældning af avlshoppen
  • #1   14. sep 2012 En hoppe kan i realiteten være avlshoppe til den dør. Det kommer self an på hoppens almene tilstand. Hvis hoppen er u go form og ikke er syg eller noget så er det ikke et problem. Man skal dog snakke med en dyrlæge for og se om hoppen er sund og i form nok til det. Men som du selv skriver. Det er MEGET forskelligt fra hoppe til hoppe

• #2   14. sep 2012 Hun er sund og rask men jeg kan ikke få hende i go form da hun så bliver øm i musklerne efter første gang jeg rider hende...........

• #4   14. sep 2012 altså min hoppe er 17 år og venter føl til næste år, men selvfølgelig blir en hest øm i musklerne når de ik er blevet brugt i lang tid.... jeg ville nok skridte hende for lange tøjle og ja hvis hun ikk er brugt længe kan det gøre hende øm... li som hvis du selv aldrig laver mavebøjninger og li pludselig laver 20.... det gør VIRKELIG ondt;) men der er ikk andet for end a bli ved.... træk hende måske en go tur en dag, fri en dag, skridt en lille tur på hende og forsæt i den dur indtil hendes muskler er ved a komme igen smiley

• #6   14. sep 2012 Stald Kastaniely
    Har jeg redet hende en gang bliver hun så øm at hun ikke vil gå og hun er altså en ox araber som er meget selvgående normalt

Maria H
    Jeg har ikke mulighed for at tage hende med som håndhest og kan ikke gå ret langt pga mine skadet ben :-((
    lidt øv
    men har prøvet at skridte hende 15-20 min pr dag men efter 2 dage var hun så øm at hun ikke engang ville komme op til ledet med de andre og hun plejer ellers at være den første som kommer

• #7   14. sep 2012 Hvad med og komme hende i longe lidt så inden du starter med og sætte vægt på hende?

• #8   14. sep 2012 ligger din sadel korrekt? er du mon for tung? måske du kunne ha brug for at lære nogle udstræknings øvelser af hesten det er nemt at gøre fra jorden og belaster ikke dit knæ hvis det altså kun er hendes ryg du skal ha strukket. Det er simpelthen ved at stryge med din hånd under hendes mave langsomt frem og tilbage. Derefter med finger spidserne, så hæver hesten ryggen og strækker ud. Arabere er gode til at tage imod denne trænings øvelse.

• #9   14. sep 2012 Min sadle er tilpasset af sadlemager Michael Brodie så ja jeg skulle mene at den ligger korrekt og der er luft i puderne så det er ikke fordi sadlen skal omstoppes....

• #11   15. sep 2012 Okay TAKKER mange gange
    Men har bare tænkt på at hvis en drægtigheds+ følperiode gør hoppens krop/ fysiske tilstand 1 år ældre så er min hoppe faktisk gammel hvad angår hendes fysiske tilstand/ krop
    men det kan godt være at det er mig som ikke tænker rationelt

Kommentér på:
Ældning af avlshoppen

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce