Ældning af avlshoppen {{forumTopicSubject}}
Haløjsa alle i kloge mennesker på Hg
Ja som overskriften siger ville jeg hører om der er nogen som har et bud på eller ved hvor meget et eller flere føl gør hoppen ældre fysisk/ krops mæssigt jeg er godt klar over at det er meget forskelligt fra hoppe til hoppe men vil nu gerne hører hvad i mener jeg har en hoppe Tai Tipi på 17 år nu hun er på min profil som har fået 10 føl nogle af dem har været temmelig storer da hun avler stort.....
problemet er at hun bliver øm i musklerne bare ved det mindste træning mest i ryggen, skulder/ forparten jeg har haft dyrlæge, kiopraktor og massør på hende og de alle 3 mener at hun sagtens skulle kunne gå som ridehest jeg har prøvet de træningsformer de har anbefalet til mig men stadig bliver hun meget øm i musklerne efter første ridetur, jeg ved ikke hvad jeg skal gører da det er synd at hun er øm i musklerne men hun er også bare en hest som elsker at lave noget og kan ikke forstå at hun ikke kommer med når vi rider afsted
Træningsformer:
Kiopraktor/ dyrlæge: jeg skulle galopere for lange tøjler ligeud.
Massør: skridt turer for lange tøjler (en fri skridt)
Dyrlæge: Skridt, trav, galop for lange tøjler
De alle 3 mente at det var deres måde at hun best kunne få strækket musklerne så hun ikke blev så øm
Nogle af jer som har haft samme problem eller kender nogen som har haft det problem eller måske har et bud på om hendes krop bare er færdig så hun ikke kan rides, eller hun kun skal være avlshoppe eller helt pensioneres hvad er jeres mening???
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
Men hvis hun bliver ved med og være øm ville jeg nok bare beholde hende til tur og avl.
dec 2008
Følger: 61 Følgere: 51 Heste: 25 Emner: 67 Svar: 544
sep 2009
dec 2008
om det er
pensioneres helt
avlshest eller blive ved med at prøve at få hende til ridehest igen
sep 2009
maj 2008
Følger: 93 Følgere: 90 Heste: 10 Emner: 32 Svar: 548
Når du siger hun bliver øm, hvordan viser hun så det??
Hvis din hoppe ikke engang kan holde til at skridte en tur for lange tøjler, pga. Ømme muskler, ville jeg bestemt ikke ifole hende. Det kræver utrolig mange muskler at slæbe rundt på den store mave, og især hvis hun allerede har haft 10 føl, så er hendes mavemuskler nok ret slappe.
Det burde kunne lade sig gøre at ride hende, med en stille og rolig genoptræning, hvis dyrlægerne mf. Har vurderet at der ikke er noget at komme efter
dec 2008
Ældning af avlshoppen
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside