{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

Vælge mellem 2 kameraer ? Hvilket ? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Da jeg meget snart skal have et spejlrefleks kamera.
Vil jeg høre jer af hvilket af disse 2 der er best ? smiley

Dette er et NikonD-SLR kamera med 14,2 megapixel DX-format, 18-55mm objektiv, og Full HD videooptagelse. Fra Elgiganten til 2900,-

http://csimg.prisvis.dk/srv/DK/2903165329933/T/340x340/C/FFFFFF/url/nikon-d3100-18-105vr.jpg

Dette er et Sony DSLR-A290, spejlrefleks, 14,2 mp
(min venindes kamera, jeg må købe ved hende)
Brugt i ca. 5 måneder, 1 - 2 gange om måneden.
Til 2000,- med ALT, såsom taske osv.

(link fjernet)

Hvad vil i sige er det bedste valg ? smiley

Indtil videre har jeg valgt min venindes, da det er første gang jeg skal have med et spejlrefleks at gøre! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vælge mellem 2 kameraer ? Hvilket ?
  • #1   4. sep 2012 Sony, jeg har et Sony a55, og har akkurat de samme funktioner som CANON 550D, jeg tror folk syntes at CANON og NIKON er bedre fordi de måske tror de er bedre fordi de aldrig har prøvet andet, du burde ihvertfald overveje et Sony, det handler jo også om hvor god du er til indstillinger og hvilket objektiv du bruger osv.. men det lærer du jo nok! Sony burde ihvertfald overvejes, kig evt på nettet og se hvilken en af dem der har flest funktioner, og hvilket en af dem der har bedst af nogle ting, spørg evt til råds i en fotohandler smiley

• #2   4. sep 2012 Jeg har selv det Nikon kamera du linker til smiley
    Det er rigtig godt, og hvis jeg skulle vælge ville jeg tage Nikon'et smiley
    Jeg synes det er rarest med et nyt kamera, da man selv står inde for evt. mangler osv. men jeg ville da undersøge lidt ved begge kameraer og finde svagheder, og gode ting ved begge, og derefter vælge smiley

• #4   4. sep 2012 Okay mange tak for svar smiley

• #5   4. sep 2012 Jeg har Nikon D3100 og syntes det er et super kamera! Det kan det hele især med et zoom-objektiv. Ved ikke om det er Tamron objektiv på din venindes, men vil sige at det ikke kan anbefales at købe Tamron, da det ikke er nær så god kvalitet som dem de selv laver. Kender en der har købt Sony udstyr til 10.000 med zoom-objektiv, men billederne hun tager forkommer mig meget livløse, selvom det er et fint motiv, så KLART Nikon D3100! smiley

• #6   4. sep 2012 Jeg er et tilfreds Sony menneske. (Med et a580, altså noget bedre end det du har muligheden for at købe). Grunden til jeg er til Sony, er at de ligger bedre i min hånd end andre mærker i den prisklasse. Canon ligger fint når de kommer over min prisklasse.

Men jeg kender ikke specifikationerne på a290, så jeg ved ikke hvordan den rent teknisk er i forhold til D3100. Hvis de rent teknisk er lige gode, så vil jeg begynde at kikke på hvordan de ligger i hånden, om din venindes er slidt (har taget mange billeder) og andet i den dur.

Kommentér på:
Vælge mellem 2 kameraer ? Hvilket ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce