{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

2 at vælge mellem.. ;S {{forumTopicSubject}}

Heej allesammen..

Jeg står nu i en meget svær situation (staves?), at jeg nu er blevet tilbudt at købe Golden, og jeg har Odessa på prøve.. Jeg synes det er meget svært at vælge, da jeg gerne vil ride pony, men allerede skal ha' hest om 1½ år.. Og Golden kan jo en hel masse.. Og jeg HADER at gå af med noget jeg holder mega meget af! Og det er jo dér problemet er.. Vi har ikk råd til to, og jeg holder mega meget at både Golden og Odessa..

Hva synes i jeg skal?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 at vælge mellem.. ;S
  • #1   8. mar 2007 Håber der er nogen der vil hjælpe! smiley Please..

• #2   8. mar 2007 tror du skal vælge hesten for hvis du allerede skal af med ponyen om 1 ½ år så ville det være mindre klogt at vænne dig til ponyen.. så skulle nok bruge det år til at træne hesten og vænne dig til hende

• #3   8. mar 2007 jeg ville vælge Golden, da den er 153 cm høj, har den en fin højde som den første hest, da den ikke bliver alt for stort - og du vil sandsynligvis få mere ud af en lille hest, da der går nogle år før du er for stor til den

• #4   8. mar 2007 tror os det ville være bedst og tage hesten ,.. for hvis du skal af med ponyen om 1½ år og så du skal af med den der ,.. ville det bar være mega hårdt for dig ,.. fordi i nok ville få et venskab for livet hvis det er din første ,..

men det er bar vigtigt du gør det du sys er bedst for dig ,.. (:

• #5   8. mar 2007 Jeg havde også valgt hesten.

• #7   8. mar 2007 jeg ville også vælge hesten..

• #8   8. mar 2007 Min stakkels Karen... Jeg er ked af at have sat dig i denne situation, men hvis Golden nu virkelig er hesten for dig, så ville jeg så inderligt have fortrudt hvis jeg aldrig gav dig tilbuddet.

Jeg vil besvare alle de spørgsmål du har, men ellers vil jeg forholde mig neutral, for jeg kan hurtigt få sagt noget som får det til at lyde som om jeg bare vil pudse Golden på dig, og det er på ingen måde min mening.

For at besvare nogle af de spørgsmål du har stillet mig ang. Goldens helbred, så kommer her lidt info:

Golden er bøjeprøvet 4 gange på 8 år hvoraf de sidste 3 er taget indenfor en periode på 2 uger for et lille års tid siden. Hun var ren i 3 ud af 4.

Golden har, som du ved, haft hoste mens hun stod på Tyrsig. Denne er hun kommet sig over og bliver redet på LA nivaeau hver dag nu.

Hun har ikke været halt i de 8 år hun har været i Danmark med undtagelse af en fibersprængning i højre baglår i 2002.

I næste uge gennemgår hun et komplet sundheds- og handelstjek MED bøjeprøve samt let underøgelse af lunger og luftveje. Går hun gennem denne, så vil hun være livs- og uanvendelighedsforsikret for 30.000,- Den forsikring har du selvfølgelig mulighed for at overtage, hvis du skulle falde for hende.

Jeg tror det var nogenlunde det. Nu vil jeg lige give ordet til karina som jo trods alt har haft hende i 7 år mere end jeg, så hun lige kan tjekke det jeg har skrevet.

Og tag dig nu den tid det kræver. Hverken Karina, Golden eller jeg ønsker at haste dig ind i en situation du kunne fortryde på et senere tidspunkt. Golden kommer på Tyrsig senest til 1. april og så kan du pulre om hende og sammenligne med Odessa.

Knus.

• #11   8. mar 2007 Ja Karen det er noget af et dilemma! Stod selv dengang med Golden og Fabi hvem jeg skulle sælge...
    Men valgte rigtigt. Håber også du finder ud af det. Jeg vælger også og være neutral men spørg endelig hvis der er noget.

Jeg har kun lige en rettelse til Tines indlæg og det er hun har været her i 9 år. Jeg købte hende i 1998.
    Men ellers er det meget rigtig det Tine har skrevet.
    Hun hoster ikke mere og er klar til og starte en La4 dressur.

• #12   8. mar 2007 Signe: Pga pengene. Min 2 årige-frieserpige blev aflivet forrige søndag og dermed mistede jeg en god slat penge da hun aldrig nåede at blive forsikret.

• #13   8. mar 2007 Det er synd for ponyen, hvis du kun har den i 1½ år. Vælg hesten. smiley

• #14   8. mar 2007 du er jo ikke ret stor, så hvis du ikke starter stævner ville jeg sige ponyen.
    men ellers er der jo nok mange flere år i hesten!

• #15   8. mar 2007 Det ville være bedst at vælge hesten hvis du vil ride stævner i fremtiden, du kan jo prøve at tænke på, hvis du vil ride stævner så skal du sælge ponyen, og så ud og finde en hest,

• #16   8. mar 2007 Hej Karen, sikken et dilemma du er kommet i. Du har al min støtte. Ses på Tyrsig.

• #17   8. mar 2007 jeg havde også valgt hesten.... jeg syntes det er dumt at købe en pony for et halv andet år... hvis du altså er stævne rytter... hvis du bare vil hygge om din pony/hest.. jamen så kan du også godt vælge ponyen... men ville helt klart anbefale dig at vælge hesten..:)

• #18   8. mar 2007 nu har jeg kikket på de to. mit valg er at du nok kan/skal vælge hesten. da den kan du hav i (næsten) altid.

• #19   8. mar 2007 Hej Karen!

Jeg ville vælge Golden som alle de andre herinde!
    Men nu kender jeg hende også, jeg har redet en del på hende mens Karina havde hende. Og startet et par stævner!
    Jeg kan takke Karina og Golden for at jeg fik lysten tilbage til dressur, jeg har lært rigtig meget af Golden.
    Hun er en rigtig skøn hoppe med sine egne særheder, men det er jo det som gør hende speciel!
    Men bund i grund er det jo dit valg...

Hilsen Stine

• #20   8. mar 2007 jeg har stået i samme situation jeg kendte bare ponyen men jeg valgte hesten fordi: du når kun lige at knytte dig rigtig til ponyen og så skal du af med den. så derfor vil du sikkert blive mega ked og så skal du ud at have ny hest IGEN. så jeg ville vælge hesten!

• #21   8. mar 2007 Tak allesammen.. smiley

• #22   8. mar 2007 Hmm. jeg synes du skulle atge ponyen hvis du står mellem de to.
    Men ville nok selv finde en højere ehst så.

Det kommer jo an på hvad du vil? Konkurrence mæssigt kan du godt følge nogenlunde med på hesten. Der er ikke den store højde forskel, så du kan jo bare måle ponyen op til hest så?

153 er næsten pony, men det vil være umuligt at få den målt ned til pony.

Hvis ejg skulle vælge, så ville jeg vælge en hest som var omkring 160 mindst! nok 165-170 helst.
    Men det kommer ogs self an på hva du vil og hvor stor du er osv osv..

• #23   8. mar 2007 du kan self ogs følge med konkurrence mæssigt på ponyen ! hehe

• #24   19. mar 2007 Der er valgt smiley Og Golden er nu solgt til mig (:

• #25   19. mar 2007 kæmpe tillykke med det karen.. håber i to får mange gode timer sammen... smiley
    tillykke

Kommentér på:
2 at vælge mellem.. ;S

Annonce