{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
739 visninger | Oprettet:

Vælg mellem 2 heste. {{forumTopicSubject}}

Har idag vært ude og kigge på hest, dog har jeg kun skridtet på den da hun skal fole om 1 månede, hesten var rigtig sød, og følger at jeg vil kunne nå langt på den,
den vil fungere rigtig godt til lære hest, og føler den er den retter for mig, en som jeg kan komme langt med til stævner og lære noget af.. Men idet den er i folkan den jo ikke rides helt rigtig med trav og galop før føllet er kommet til verden og den er ældre... så det er svært for mig at finde ud af om jeg skal vælge den, eller jeg skal vælge en ung hest der ikke er redet til..

Jeg har tag på både ung hest og ældre,.
men føler det vil være best med den jeg prøvede idag, da jeg tror jeg kan lære en masse og komme til at rykke mig i ridningen.. men problemet er jo bare jeg ikke har prøvet den i trav eller noget igen pga hun skal fole ..

Hvad ville i gøre ? har ledt længe efter den rigtige hest, og føler denne her er det, men igen svært at sige når jeg kun har skidtet på den...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vælg mellem 2 heste.
  • #1   13. maj 2012 Jeg ville sige til ejer at du er meget interesseret også evt aftale at prøve den igen når følle er kommet til verden.

• #2   13. maj 2012 Ja, det er svært.

Dog kan jeg sige, at har du en god følelse med heste, kan du godt mærke, om de kan komme længere. Jeg har i al fald altid haft ret.

Men to runder i trav ville jeg nu godt mene, du kunne ride. Man må ikke galopere den sidste måned, men det er også de eneste retningslinier, der egentlig er, og selvfølgelig tage den med ro.

• #3   13. maj 2012 har aftalt med hende at jeg kan få hende på prøve 2-3 uger før føllet kommer, men har en god følse med den hoppe.
    der hvor min egen plag står snakker jeg godt med en af rytterne, og hun siger at månederne op til hoppen foler er hoppen ikke sig selv, de er mere sig selv og når de har folet bliver de sig selv igen. og ved at hoppen har smidt nuværrene ejer af sidste år fordi hoppen var for kåd, hoppen har ikke vært redet 1 år.. er meget i tvivl :S

• #4   13. maj 2012 Hvis du finder den rigtige hest for dig er du ikke i tvivl, som du er nu. Du får heller ikke noget ud af at få den på prøve nu når den er høj drægtig.

• #5   13. maj 2012 Hopper i fol er ligeså forskellige som gravide kvinder er, så det kan du bestemt ikke dømme efter.

Har du en god fornemmelse er du kommet langt, men jeg ville ikke købe en hoppe i fol du ikke kan prøve optimalt.

Kommentér på:
Vælg mellem 2 heste.

Annonce