{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
791 visninger | Oprettet:

"Snydt" for løn {{forumTopicSubject}}

Hej Alle smiley

Lige nu føler jeg at jeg er blevet snydt for løn på mit arbejde.
Jeg har været der siden 28 Feb. Og de sagde til mig at jeg ikke ville få løn det første stykke tid, da lige skulle se hvordan jeg gjorde tingene, det var jo så også fair nok.

Men jeg synes nu det var træls at der skulle gå 4 måneder før jeg fik løn, sidst jeg fik løn var den 25 juni, 4 dage inden ferie og det var kun løn for juni måned.

De ville så gerne have at jeg også kom i sommeferien, og det kunne jeg også godt.
Da juli måned så var færdig havde jeg ikke fået løn for den måned, men jeg tænkte bare at det nok skulle komme.
Men nu hvor August måned også snart er færdig, har jeg ikke fået løn for juli måned. Så det vil sige, når denne måned er slut er det præcis 2 måneder siden jeg sidst har fået løn.

Det her er hvad jeg gør på mit arbejde, fordelt over flere gange:

• Gør sengene til køerne rene(skraber koens efterladensskaber væk)
• Skraber koens efterladenskaber væk fra malkemaskinerne
• Strøer sengene igen med easy-strø med trillebør(vejer ca. 8-10 kilo fyldt helt op)
• Fodre kalve
• Giver hø til kvierne
• Hjælper med flytning af kalve fra en stald til en anden stald
• Fodre Frida og Idefix(de 2 heste der er der)
• Fodre køer i kælvnings bokse
• Gør vandkar rene(der er 20 stk.)
• Gøre bokse klar til køer der skal kælve

+ Jeg skal snart til at fodre en hel stald med kvier.

Jeg er der 2 gange om ugen(tirsdag og torsdag) ca. 3 timer hver gang.

Jeg har sagt til mig selv at hvis jeg ikke har fået noget fra dem når August måned er slut, har jeg valgt at stoppe dernede. Da meningen med at jeg fik arbejdet var at jeg så kunne spare op og købe min egen hest engang, og det var endda min mors idé selvom hun egentlig sagde at jeg kunne vente med at købe hest til jeg var flyttet hjemme fra.

Min far har sagt til mig at han tager med mig derned hvis jeg ikke har fået løn når august måned er slut og snakker med dem. Da jeg ikke kan lide at gå hen og sige "hey, i mangler faktisk at give mig løn for 2 måneder!"

Så derfor vil jeg høre jer af hvad jeg skal gøre ? smiley

K.
Ida

Undskyld at det blev et lidt langt indlæg! smiley Men skulle lige ud med det..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Snydt" for løn
  • #2   21. aug 2012 Det er bare det, at jeg faktisk godt kan lide at være dernede.
    Og da jeg snart får 2 låne ponyer hjem til min lillesøster skal jeg bruge penge til foder, smed, opstaldning osv.

Day Dreamer .

Kan man det ?

Jeg har nu tænkt mig at når jeg skal derned på torsdag igen at spørge dem om hvorfor jeg ikke har fået noget, jeg prøvede også at gøre det idag, men det er som om at så snart jeg skal til at spørge dem om det kan jeg ikke-.-

• #3   21. aug 2012
    ¤ Max'e putten ¤

Ja det ved jeg godt smiley

Håber de snart giver mig min løn, da jeg godt kan lide at være dernede.
    Min mor kom lige og sagde at jeg kun skulle give dem måneden ud og måske allerede nu begynde og søge et nyt et.

• #4   21. aug 2012 De må ikke sige du skal komme på arbejde uden at give løn!!! Heller ikke i prøvetiden!!! De har jo fået udført et stykke arbejde og det betaler man sq for!
    Nej du skal ikke selv kræve din løn skal fandme komme af sig selvpå dato, resten er noget sjusk, så skal man ikke have folk ansat!! Tænk hvis du ar voksen og skulle betale husleje og alt andet shit, så dur det da ikke du ikke får din løn, som skal falde den sidste arbejdsdag hver mdr,!!!

Kommentér på:
"Snydt" for løn

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce