973 visninger
|
Oprettet:
Snydt af chef/mester {{forumTopicSubject}}
Jeg håber lidt at der er nogen herinde der har oplevet det samme som mig, da jeg føler mig lidt alene med min problemstilling
Sagen er den, at min gamle mester har snydt mig for rigtig mange penge i løn, feriepenge og pension. Sammenlagt over 34.000 kr.
Er der andre der har oplevet det samme?
Fagforeningen er i gang. Og vi venter svar på om mine gamle mester går med til, eller der skal et forligsmøde til.
Andre der har stået i samme situation? Og hvordan var dit forløb?
Tak på forhånd fra en fattig maler lærling
dec 2012
Følger: 14 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 16 Svar: 167
fagforeningen regnede på det hele og virksomheden betalte og ellers sørger fagforeningen for rets tingene og du skal egentlig bare forblive medlem og vente
maj 2015
Følger: 34 Følgere: 28 Heste: 2 Emner: 21 Svar: 208
dec 2012
min chef blev ikke rasende og har selv efterfølgende tilbudt mig arbejde og anbefalet mig til andre når jeg brugte dem til reference
jeg har til gengæld prøvet at fagforeningen måtte kradse 2 g dage ind.
hvilket svarer til 1800kr ca.
der gik den tidligere chef total amok over sms osv løj for fagforeningen.
det endte så med at han kom af med meget mere pga så havde jeg jo brugt min egen bil i jobbet = km penge osv. plus rets omkostninger
maj 2015
Jeg har også brug min private bil til at komme til og fra det ene sted. Så er vil også være en del km penge der også.
dec 2012
men altid noget du i det mindste er videre. har hørt om lærlinge der i 2-3året opdager lignende fejl og derefter får ekstremt nederen rest læretid. gudske tak og lov for jeg selv slap for dette
maj 2015
Men det er mig en gåde at man kan være så ligeglad.
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.646
Det eneste de kan tilbyde er et billigt kontigent, en halvhjertet retssag i en almindelig retssal og en halvdårlig erstatning.
Bliver din mester ubehagelig så skal du venligt men bestemt sige at det behøver du ikke at finde dig i.
At hun vælger at snyde dig, er hendes eget valg. Men risikoen for at blive opdaget er noget hun har kalkuleret med og nu må hun så ta skraldet.
Og der er heldigvis ingen der tvinger dig til at fortsætte efter endt læretid.
Krisen er ovre i Danmark og der vil være masser af mestre der vil ansætte dig når du er udlært.
Glem alt om den mens den køre og tænk kun på den når det kræves af dig pga breve og desligen. Så bare læn dig tilbage og vent på at sagen går sin gang.
maj 2015
Jeg er heldigvis ikke ansat hos hende længere. Så lige nu er jeg bare i skp.
Men det er ubehageligt at skulle igennem det her.
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.646
Jeg kan trøste dig med at du blir mere tykhudet med alderen.
Og hvis ikke du gør noget ved det, at blive snydt, snyder du dig selv og det vil påvirke dig negativt. Vis dig selv og fremtidige mestere at du ikke finder dig i at blive uretfærdigt behandlet og snydt. Du vil opnå mere selvrespekt og samtidig vil du blive anderkendt for ikke at ville finde dig i at blive snydt.
maj 2015
Snydt af chef/mester