{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
973 visninger | Oprettet:

Snydt af chef/mester {{forumTopicSubject}}

Jeg håber lidt at der er nogen herinde der har oplevet det samme som mig, da jeg føler mig lidt alene med min problemstilling

Sagen er den, at min gamle mester har snydt mig for rigtig mange penge i løn, feriepenge og pension. Sammenlagt over 34.000 kr.
Er der andre der har oplevet det samme?
Fagforeningen er i gang. Og vi venter svar på om mine gamle mester går med til, eller der skal et forligsmøde til.

Andre der har stået i samme situation? Og hvordan var dit forløb?

Tak på forhånd fra en fattig maler lærling

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snydt af chef/mester
  • #1   13. jan 2017 efter jeg var udlært fik jeg udbetalt løn og pension for lidt ov er 100.000 da de havde regnet forkert med datoer hele min lære periode smiley

fagforeningen regnede på det hele og virksomheden betalte og ellers sørger fagforeningen for rets tingene og du skal egentlig bare forblive medlem og vente smiley

• #2   13. jan 2017 Tak for dit svar. Det er lidt mærkeligt at gå her i uvished. Jeg ved min gamle chef er rasende når hun får det opkald fra fagforeningen. Og jeg vil egentlig bare gerne have det ud af verden. Men jeg er virkelig glad for min fagforening lige nu.

• #3   13. jan 2017 Pengene skal du nok få somehow og lad være med at nøjes stå ved din ret bestemt hvis han bliver idiot overfor dig.
    min chef blev ikke rasende og har selv efterfølgende tilbudt mig arbejde og anbefalet mig til andre når jeg brugte dem til reference

jeg har til gengæld prøvet at fagforeningen måtte kradse 2 g dage ind.
    hvilket svarer til 1800kr ca.
    der gik den tidligere chef total amok over sms osv løj for fagforeningen.
    det endte så med at han kom af med meget mere pga så havde jeg jo brugt min egen bil i jobbet = km penge osv. plus rets omkostninger smiley

• #4   13. jan 2017 Det er nu ikke fordi pengene betyder noget. Det er mere princippet i, at jeg ved hun bevidst har snydt. Og at hun bare er så pisse frustreret over at man kan være så kold og ligeglad med sin lærling.
    Jeg har også brug min private bil til at komme til og fra det ene sted. Så er vil også være en del km penge der også.

• #5   13. jan 2017 det bider hende heldigvis i røven i sidste ende når det bliver opdaget. Men desværre er der mange der spekulerer i det og går den så går den og ellers går mange konkurs alligevel og er ligeglade med tilgodehavender og at behandle folk ordentligt.
    men altid noget du i det mindste er videre. har hørt om lærlinge der i 2-3året opdager lignende fejl og derefter får ekstremt nederen rest læretid. gudske tak og lov for jeg selv slap for dette

• #6   13. jan 2017 Ja jeg er heldigvis nået dertil at jeg er ret så ligeglad med hende. Det her skal bare overståes.
    Men det er mig en gåde at man kan være så ligeglad.

• #7   14. jan 2017 Jeg er selv uddannet maler og jeg har heldigvis altid været og er stadig medlem af Malerforbundet og det håber jeg også du er. Det er altid bedst at stå i det forbund hvor ens fag høre til. De kan meget lettere hjælpe end hvis det er en såkaldt GUL Fagforretning. De skal nemlig tjene på dere medlemmer og de ejer heller ikke overenskomsterne som er indgået mellem fagforening og mesterne. Derfor kan de ikke hjælpe på lige fod, slevom de prøver at påstå at de kan. Eks i faglige tvister er de på herrens mark, da de ikke har nogen forhandlingsret.
    Det eneste de kan tilbyde er et billigt kontigent, en halvhjertet retssag i en almindelig retssal og en halvdårlig erstatning.

Bliver din mester ubehagelig så skal du venligt men bestemt sige at det behøver du ikke at finde dig i.
    At hun vælger at snyde dig, er hendes eget valg. Men risikoen for at blive opdaget er noget hun har kalkuleret med og nu må hun så ta skraldet.
    Og der er heldigvis ingen der tvinger dig til at fortsætte efter endt læretid.
    Krisen er ovre i Danmark og der vil være masser af mestre der vil ansætte dig når du er udlært.
    Glem alt om den mens den køre og tænk kun på den når det kræves af dig pga breve og desligen. Så bare læn dig tilbage og vent på at sagen går sin gang.

• #8   14. jan 2017 Jeg er heldigvis medlem af malerforbundet.
    Jeg er heldigvis ikke ansat hos hende længere. Så lige nu er jeg bare i skp.
    Men det er ubehageligt at skulle igennem det her.

• #9   14. jan 2017 Ja det er møg irriterende. Men du må påregne at det ikke blir sidste gang at det sker i dit liv.
    Jeg kan trøste dig med at du blir mere tykhudet med alderen.
    Og hvis ikke du gør noget ved det, at blive snydt, snyder du dig selv og det vil påvirke dig negativt. Vis dig selv og fremtidige mestere at du ikke finder dig i at blive uretfærdigt behandlet og snydt. Du vil opnå mere selvrespekt og samtidig vil du blive anderkendt for ikke at ville finde dig i at blive snydt.

• #10   15. jan 2017 sådan har jeg faktisk slet ikke set på. tak for dine ord. smiley

Kommentér på:
Snydt af chef/mester

Annonce