985 visninger
|
Oprettet:
føler mig nice :) {{forumTopicSubject}}
Så endelig er der gang i den. Folk spørger hist og her om jeg vil tage billeder af dem. De spørger hvad de skal give og jeg aner det virkelig ikke. For mig er det lidt lige meget, for kan egentlig godt lide at tage billeder, uden at få penge for det. Men det bliver flere og flere, og nu hvor de spørger hvad jeg skal have for det. HVAD SKAL JEG SIGE??? - fordi hvis jeg vil noget med denne branche, bliver jeg nød til at begynde et sted.
Ved godt mange har snakket med dette emne, men nu spørger jeg
Hva siger i?:D
Danke på forhånd.
jul 2008
Følger: 35 Følgere: 34 Heste: 12 Emner: 5 Svar: 59
jan 2008
Følger: 99 Følgere: 203 Heste: 4 Emner: 433 Svar: 2.550
Personligt tager jeg normalt 200 kr. for et shoot, og for de penge får kunden så alle de billeder de vil have (er normalt 150-300 billeder max., efter sortering), de får originaler, redigerede, s/h og sepia. Så dermed får de jo en masse for pengene.
Og nu vil du sikkert høre fra mange, at man ikke kan tillade sig at tage særlig meget for sine billeder, når man ikke er professionelt eller uddannet, men så vil jeg gerne påpege, at det er noget pjat! For det første er der ingen definition på hvornår man er professionel, for det andet er der mange fotografer, som ingen uddannelse har, men som har jobs for meget vigtige og store kunder, og for det tredje, så er det fløjtende ligemeget hvad andre synes om din fotografering - bare kunderne er tilfredse, det er det vigtigste (det er trods alt kunderne der betaler ;))
okt 2008
Følger: 72 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 673
25-50 billeder - 50-75 kr
50-75 billeder - 75 100 kr
Bare et forslag :))
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 28 Svar: 374
jul 2008
Følger: 35 Følgere: 34 Heste: 12 Emner: 5 Svar: 59
føler mig nice :)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside