{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

Hvornår ses det at hoppen er med føl? {{forumTopicSubject}}

Hej hg'ere smiley

Jeg har fået min hoppe ifolet i år. Det er første gang både for hoppen og mig.
Nu tænker jeg så lidt, hvornår kan man se det, på maven at hun er med føl? Bare sådan cirka smiley
Og hvordan med at springe og sådan? Er det bedst helt at lade være til hun har folet? Eller kan man godt? Og kan man ødelægge noget ved fx. at jorde for meget? smiley
Og så lige ét spørgsmål til. Hvornår stopper i med at galoppere, trave og helt med at ride?

Mange spørgsmål, men vil gerne være helt sikker, så jeg ikke presser hende til for meget smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår ses det at hoppen er med føl?
  • #1   10. aug 2012 Mit bedste svar vedrørende trav og galop er at lade hesten selv bestemme smiley
    Ved ikke med de andre ting, da jeg aldrig selv har haft en hoppe ifol smiley

Men held og lykke med det hele! Glæder mig til at se et lille føllebølle fra din side af smiley

• #2   10. aug 2012 på 16. dagen:-)
    det er bedst du holder hende i form for så er det lettere for hende ved fødslen:-)

• #3   10. aug 2012 det er ikke sikkert at du kommer til at se noget på maven når hun er førstegang, ja lad hoppen selv bestemme, men hun skal nok ikke træne mere intenst end du gør nu, lyt til hoppen, når tingene begynder at blive besværet, eller den bliver tvær, er det på tide at stoppe. de hopper jeg har redet ville ikke springe fra ca 6mdr af, de sagde først fra med trav og galop ret tæt på foling, og de skridtede ture helt til foling.

• #4   10. aug 2012 lad hoppen selv bestemme med ridningen, men det bedste er at holde hende i form, da de har letter ved og fole.

hvornår du kan se det på mave, ja det har jeg ikke sådan lige tænkt på.

men held og lykke.

• #5   10. aug 2012 Tak for jeres svar smiley
    Hun er 2 mdr henne nu smiley

• #6   10. aug 2012 hvor er det skønt, glæder mig til næste år, der skal min til hingst.

• #7   10. aug 2012 Hos os er det så lidt noget andet smiley vores er enten ridedyr eller avlsdyr, da min holdning er, at man må vælge om man vil avle eller ride, syntes begge er urimeligt for hoppen, men det er jo bare min mening smiley At det skulle gøre det lettere ved fødslen, hvis hoppen rides ved jeg nu ikke, vi har fået ca 30 føl, alle uden komplikationer smiley
    Det med maven er forskelligt, nogen ses det hurtigt på, andre er slanke hele drægtigheden.
    Pøj pøj med drægtigheden, det blir spændende næste år :))

• #8   10. aug 2012 jeg rider min hoppe som er ifol. men presser hende ikke og gir hende mange pauser. jeg stopper altid med at ride dem 2 måneder før foling. og og strammer ikke gjorden mere end jeg kan få hånden under. har også rimelig god ballance så dette er ikke et problem for mig.

mit bedste råd er at ringe og spørge dyrlægen hvis du er i tvivl, det er jo gratis at spørge.

Kommentér på:
Hvornår ses det at hoppen er med føl?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce