Ifol? Hvornår kan det ses? {{forumTopicSubject}}
Hej igen.
Som nogle af jer nok har set har jeg fået oprettet en del tråde omkring det at have en shetlandshingst gående med store hopper.
Jeg har i en lille periode forsømt min hoppe lidt mht. opmærksomhed, så jeg ved ikke om følgende kan være pga. det:
Idag da jeg skal lukke hestene ind, og for en gangs skyld har god tid, opdager jeg at min hoppe bliver meget gal når jeg stiller mig hen ved siden af hende.
Hendes mave var vokset en smule, og jeg tænkte med det samme at hun kunne være blevet gravid.
Jeg har godt lagt mærke til at hendes mave var blevet større men har ikke fået mærket på den, så gik umiddelbart ud fra at det var fedt. Men da jeg så mærker, er den næsten helt hård, og jeg tror ikke det har været kolik, da hun både sked og pruttede og da jeg lyttede med sådan en læge ting som jeg ikke lige kan huske navnet på, var der masser af gennemgang.
Så mine spørgsmål er, hvornår man begynder at kunne se på en hoppe at den er ifol?
Hvor gammelt må føllet højst blive for at man kan få det fjernet?
Og hvem kunne tænke sig en traver/shetter blanding?
Jeg ved selvfølgelig ikke om det bare er mig, fordi jeg har gået og tænkt så meget på om den lille hingst ville hoppe på hende, men ringer alligevel også lige til dyrlægen og hører imorgen.
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
og vupti en dag står der et føl...
synes du skal tage at få dyrlægen ud og scane/håndprøve hende.. for hvis den er i fol får den brug for nogle ekstra vitaminer osv
jul 2007
Følger: 53 Følgere: 59 Heste: 14 Emner: 321 Svar: 1.019
det er sikkert pengene værd..
hoppen kan jo ligge sig ned så pony hingsten kan nå..
forresten, hvis den er ifolet..kær blanding ;P
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 461 Svar: 2.748
Ja det kan sikkert blive en kær blanding hehe. Bare ikke noget jeg har råd til.
jul 2007
Følger: 53 Følgere: 59 Heste: 14 Emner: 321 Svar: 1.019
så må du skynde dig og få et job..
prøv på den lokale tank. de mangler sikkert nnogen til at lave frityre fritter xP
ej sorry..
måske skulle du til at finde et job så evt?
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.662
aug 2006
Følger: 130 Følgere: 132 Heste: 9 Emner: 251 Svar: 2.061
Jeg vælger så IKKE at tro på at det er føllet. Tror simpelhen ikke den allerede kan være så stor? s:
- selvom mor bestemt tror på det.
Men jo, det bedste ville klart være at få den scanet eller få lavet en håndprøve på den. Så du er sikker.
apr 2006
Følger: 35 Følgere: 34 Heste: 9 Emner: 164 Svar: 731
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 461 Svar: 2.748
Ifol? Hvornår kan det ses?