{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.210 visninger | Oprettet:

De s**** fordomme... {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg er bare så træt af alle de fordomme der er omkring fjordheste. Jeg er så træt af at hvergang man fortæller at man ejer en fjordhest, så bliver andre hestefolk helt mærkelige i hovedet og mumle ting som "ja, de kan da også være gode nok" osv.

Vi har et vennepar som bor på en gård. Kvinden ejer 2 varmblodsheste og hun er ikke nærrig med de nedsættende ord omkring fjordheste når vi er på besøg. Bliver så frustreret. Jeg overøser jo ikke hende med mit syn på hendes skrøblige, skøre krikker, som bliver bange for et vindpust og som skal gå med dækken og hvad har vi 85% af året. Som ikke må være ude i regnvejre og som hidser sig op når det blæser.

Hvorfor skal så mange nedgøre andre, for selv at føle sig større? Har fuld accept af alle andre valg af heste, synes egentlig de alle er dejlige på hver sin måde, jeg fortrækker bare min fjordbolle, som er den dejligste hest i hele verden og som jeg under ingen omstændigheder ville bytte for nogen anden fancy granprix hest eller lignende.

Ja, det var lige hvad der rumstrede i mit hovedet smiley Kender I også til de fordomme?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De s**** fordomme...
  • #1   27. jul 2012
    Kender til fordommene men lader det da glide af :o).
    Ellers så smid en kæk bemærkning om at det da er iorden at hun har sine holdninger, men at du ikke kommer med 117 nedladende bemærkninger om hendes heste, så hun frabedes med at komme om din.

Jeg har ikke forstået de 117 tråde der oprettes om fjordheste inde på det store forum om at fjordheste ejere der klynker over ting folk siger. De har valgt en fjordhest - hvis de er glad for den, hvorfor så ikke skide folks mening et stykke og være glad for hesten man har også tage ud til nogle stævner og sparke røv?
    Istedet for at sidde og klynke over " jamen folk siger den er grim og intet kan.. "

• #2   27. jul 2012 Jeg er bestemt glad for min hest, han skal ingen stedet og ingen fordomme kan ændre på det. Er bare p**** træt af alle de rynkede bryn man møder og især fordi mange af de fordomme intet har på sig og at jeg kommer til at føle at hvis jeg tier så sammentykker jeg og hvis jeg forsvare min hest, så giver jeg dem lige hvad de ønsker, en umulig diskussion.

• #3   27. jul 2012 Hehe, du kan da ellers bare begynde og så se hvor sjovt hun synes det er smiley

Det er jo smag og behag, og vi bør jo alle respektere hinandens valg og lade være at rakke det ned. Det er der jo så desværre bare nogen der ikke kan finde ud af..

• #4   28. jul 2012 Lad det gå ind af det ene øre og ud af det andet smiley Sådan gør jeg nemlig

• #5   28. jul 2012 Kender det alt for godt...
    Folk skal tie stille når de ikke har noget pænt og sige..

• #6   28. jul 2012 He he du er træt af fordomme, men har også selv nogen overfor varmblods;-)

Jeg har en fjord og jeg er stolt af ham og han passer til mig=jeg er tilfreds

• #7   28. jul 2012 Charlotte - Måske er Katrine mest bare bare træt af at få dem smidt i hovedet hele tiden smiley
    Jeg kan fyre en række fordomme af om de fleste hesteracer, jeg vælger bare ikke at gøre det. Og det er jo heller ikke det jeg står og tænker hver gang jeg ser en hest af racen smiley Og siger det til ejeren gør jeg da slet ikke, hvad godt skulle der komme ud af det..

• #8   28. jul 2012 Eva du har ret:-)

Det jeg nok vil frem til er at så længe man selv er tilfreds så må det jo være det vigtigste:-)

• #9   28. jul 2012 jeg kender det alt for godt, men så er der sku heller ikke noget bedre end at banke en flok sportsponyer, og hoppe op på podiet. det er okay at være lidt skadefro for sig selv smiley

jeg er så heldig at alle i stalden hvor jeg står syntes det er flot, at min flødebolle går til biddet og alt det der gøgl.

det sjove for mig er bare at, da jeg red mod sportsponyer på min gamle fjordhest, bankede vi dem, men da jeg kom til et fjordhestestævne fik vi tæsk af de andre guldklumper. så folk undervurderer de små guld af og til, det gjorde jeg selv i hvert fald smiley

• #10   28. jul 2012 Jeg synes det er frustrerende og nedgørende at folk kalder dem nordbagge, fjordbolle, fjordbagge og lign.

Det er ligesom at kalde en DV for en travhest i mine øjne, så det er jeg begyndt på på, når jeg retter folk som kalder min hest en nordbagge. Altså, Hvis de siger at det er en rigtig dygtig nordbagge, så retter jeg dem til fjordhest, og forklarer dem hvorfor de ikke hedder nordbagge. Derefter kalder de dem også fjordboller efterfølgende, og så kommenterer jeg også at det er en dygtig travhest de har sig der. De bliver næsten lige så frustrerede smiley

• #11   28. jul 2012 Du har helt ret eva. Kunne aldrig drømme om at tale sådan om andres heste. Det er sårende. Trold er ikke kun en hest for mig, han er også en bedste ven og det er ikke rart at hører andre tale sådan om ens ven. Tror også mest jeg skulle have lidt afløb, for vil bestemt ikke ende med at synke ned på hendes niveau.

• #12   28. jul 2012 Katrine op med humøret:-)Man skal også have lov til at få afløb.
    Glæder mig til vi skal dyste om sidste pladen på Vester Mølle;-)

• #13   28. jul 2012 Tak Charlotte:-) og i lige måde;-)

• #14   28. jul 2012 Tjaeh, jeg siger nu også bimse om hellig birma, coon om maine coon, aby om abyssinier osv., (katteracer), og jeg kunne også sagtens finde på at kalde min fjordhest for en fjordbolle eller andet i den stil.
    Typisk kan man mærke folks intention bag, og er det bare kælenavn, så er jeg godt nok ret så ligeglad.. Ligesom jeg siger DV'er og ikke dansk varmblod, eller haffer om en haflinger, eller shetter om en shetlænder..

• #16   28. jul 2012 jeg kender lidt til det

• #18   30. jul 2012 tja tager ikke kommetarene om de gule så tungt jeg ved jo hvad han kan og det viser vi osse på stævne pladserne hvor vi ligger i top 10'en i dressur for heste og tit rider fejlfri i spring og sidste LE for hest nappede vi lige 1 pladsen så kan andre jo sige hvad de vil men de jo ikke mig der er nummer sidst når alt kommer til alt smiley

nyd din fjordhest og tag kommentarene med et smil smiley

• #19   30. jul 2012 Jeg var engang til familiefødselsdag i min svigerfamilie hvor jeg kom til at snakke heste med en mand jeg ikke havde mødt før. (Åbenbart noget familie langt ude) Jeg fortalte at jeg havde fjordhest hvorefter han meddelte at hans datter kun red på rigtige heste og derfor havde en dansk varmblod.
    Jeg så bare på ham og sagde "Det er vel også fint nok, men personligt er jeg ikke til blandingsracer!" Han blev stiktosset smiley

Vi må bare nyde vores gule heste som er 100% renracet og så svare igen på kommentarerne. Hvor fedt at det at sige man ejer en oldenborg hvis det viser sig at det faktisk kun er 25% oldenborg? eller en DV'er hvor der er 3-5 forskellige racer i stamtavlen?
    En fjordhest ved man hvad er, og bare fordi andre ikke har opdaget skønheden ved de gule, så behøver vi ikke lade vores humør ødelægge af deres meninger.

• #20   31. jul 2012 Christina - LOL! smiley

Kommentér på:
De s**** fordomme...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce