{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

Argh!!! (lidt frustration) {{forumTopicSubject}}

Ja, nu skal jeg lige have luft... og det kommer så til at gå ud over jer! *GG*

Af en eller anden årsag tror alle hestefolk, jeg møder (heriblandt også min ridelærer), at jeg er den type kvinde, som overforkæler mine heste, menneskeliggør dem og propfodrer dem med godbidder osv. Alle har en eller anden forestilling om, at jeg er aaaaaalt for sød ved mine heste... og grrrrr, hvor det irriterer mig!!! >-(

Det er da rigtigt, at jeg gør ALT, hvad jeg kan for at være god ved mine heste (giver dem kun det bedste foder og bruger masser af tid på at strigle og nusse om dem hver dag) og bruger horsemanship i min daglige omgang med dem, fordi jeg mener, at det er den omgangsform både hesten og jeg får mest ud af. Det er også rigtigt, at jeg af natur er meget blid, rolig og tålmodig og så godt som aldrig bliver vred på hesten og "opdrager" den med slag over benene, voldsomme ryk i grimen, og hvad man nu ellers ser rundt omkring... jeg hæver blot stemmen lidt og gør den bestemt eller markerer med mit kropssprog og bakker hesten baglæns, når den gør noget, den ikke må.

Og ja, jeg ELSKER min heste, bestemt gør jeg det!

Men når det så er sagt, så er jeg bestemt ikke et sekund i tvivl om, at hesten er et dyr og således bør behandles som sådan. Jeg pakker ikke mine heste ind i dækner, bandager og hvad der nu ellers findes af den slags smarte ting på markedet, hestene kommer på fold hver dag, og jeg er på ingen måde "pylret" over dem i den forstand (dog meget opmærksom på deres helbred og velbefindende, men det er vel naturligt, når jeg holder af dem, eller...?). Mine heste er alle robuste og nøjsomme og skal derfor behandles derefter. smiley

Derfor irriterer det mig, at alle folk opfatter mig som sådan en lille sukkerknald, der overforkæler hesten så meget, at jeg ødelægger den ved det osv. Ved ikke, hvad det kan være, jeg siger og gør forkert, som giver folk den opfattelse???

Men øv, hvor kan jeg blive indestængt arrig over alle de fordomme... :-S

Andre, der kender til problemet??? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Argh!!! (lidt frustration)
  • #1   19. maj 2008 Ps. I øvrigt giver jeg næsten aldrig godbidder! Kun lidt gulerødder 1-2 gange om ugen i forbindelse med foderet og en sjælden gang en enkelt på marken. Belønning i min verden er berøring - f.eks. kærlig gnubben, som hestene elsker. smiley Og jeg har ikke lyst til, at mine heste kommer hen til mig, fordi de tror, jeg kommer med godbidder - det skal de gøre, fordi de holder af mig og kan lide mit selskab. smiley

• #2   19. maj 2008 Helt ærligt...
    Vær dog ligeglad, hvad kan du bruge deres meninger til, når du synes du behandler dine heste, som du synes de skal behandles smiley
    Vær glad for at du gør det på din måde, men accepter at andre ikke nødvendigvis har din overbevisning, sådan er vi jo forskellige..
    Nogen mener det er at pylre om hesten, at nusse og give godbidder i tide og utide (Det gør jeg self. ikke.. hrm hrm smiley ) Og andre mener det er når hesten, bliver belæsset med dækkener, gamacher, klokker og alt hvad der ellers kan findes på, bare den skal kigge på et græsstrå..

Sådan er vi mennekser bare, forskellige på alle mulige måder, og ellers ville verden også være kedelig smiley

• #3   19. maj 2008 Ihh ja, den kender jeg godt, men vil så tilføje at hvis en hest bidder mig, hvilket kun sker måske hver andet år, så slår jeg tilbage, men kun en gang, og så nusser vi igen.

Jeg giver ALDRIG godbidder på folden, men dem vi ridder får et par stykker når de er tilbage i deres boks, men ikke før, gidder ikke at det små napperi.

vores bliver ikke pakket ind, dem vi ridder stævner på, får dækken på om vinteren, og bliver klippet, men det er det, alle andre går ude, vi har stærke ponyer, der sjældent fejler noget.
    i mine øjne gør du det helt rigtige.

Anita W

• #4   19. maj 2008 Anita Team Ahorn: Tak for de søde ord. smiley

Merete L: Du har helt ret... jeg BURDE være ligeglad... og ofte er jeg det også, men omvendt kan det irritere mig, at folk tager stilling på den måde uden egentlig nogensinde for alvor at have set mig omgås og træne med mine heste. Det er ren fordom; noget jeg normalt tager afstand fra det bedste, jeg har lært (nobody is perfect, men jeg vil faktisk mene, at jeg selv er forholdsvis fordomsfri). smiley

Allermest irriterer det mig nok, at min ridelærer anser mig for sådan en lille dukke... Ville så gerne tages seriøst som rytter, men han har desværre oftest mere travlt med at rose mig for at være sød, komplimentere mit udseende (????) eller grine af mig og drille mig godmodigt, fordi han mener, jeg er for "pussenusset", end han har med at koncentrere sig om at undervise mig og give mig ros/ris for min ridning. Ofte griner jeg bare med, for manden er jo egentlig rigtig flink og altid hjælpsom, men andre dage - som i dag - går det mig bare på nerverne... især når en kollega og hestebekendt på jobbet trækker min kæreste til side for at sige til ham, at nu skal han nok lige få mig til at holde lidt igen med godbidderne, inden min hest bliver for tyk! Og kollegaen har ikke engang set hesten endnu???

Ikke, at hun er mager - hendes foderstand er bestemt god - men jeg har altså kun haft hende i en uge, og som sagt aner kollegaen ikke noget om, om jeg giver godbidder eller ej. :-S

Nå, i bund og grund er jeg nok bare arbejdsstresset og dødtræt... kan være det er derfor, jeg lader mig gå på af de dumme kommentarer og begynder at brokke mig i dag! smiley

• #5   19. maj 2008 Tak til dig også, Sus. smiley

• #6   19. maj 2008 he he, sådan en dag har vi nok alle haft smiley
    Det må dælme også være træls ikke at bliver taget seriøst, bare fordi, man gør tingene anderledes. De gør jo det der er nemmest, når der er noget man ikke helt forstår, så gør man grin..
    Så behøver man heller ikke sætte sig ind i tingene smiley Så kan bare lave en joke, det er nemmere at tage stilling til..
    Forsæt du bare, og grin du kun indvendig af dem, du ved jo bedst selv, hvad der er bedst for dig og din hest smiley

• #7   20. maj 2008 Årh Louise, - blæs på dem , det lyder som havde du beskrevet mig. Sådan gør jeg da også med Kavan .... og han har det dejligt......
    Hvis flere gjorde sådan, så havde vi nok ikke så mange problemheste :o)

Kommentér på:
Argh!!! (lidt frustration)

Annonce