11. sep 2007 Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Gå dog væk krise... {{forumTopicSubject}}
Hvor er jeg dog ved at få fnidder af den skide finanskrise. Den dræner min families økonomi. Min mor var nede i banken for at snakke med dem om det, så det er ikke for sjov.
Min far er selvstændig kloakmester ( han er kun sig selv ) og krisen gør at ingen vil have lavet noget og når det så oven i købet er vinter hvor der ikke særligt tit er noget, så gør det det ikke bedre. Han betaler stadig fuld skat selvom ingen penge går ind = - på kontoen.
Og fordi han 'kun' er uddannet kloakmester vil ingen have ham. Han skal være uddannet noget mere fancy men de uddannelser koster og det har han ikke penge til. Han har ikke penge til heller at promovere sit firma.
Ja, han kunne søge arbejde uden for bygge banchen men min far ville blive direkte skør i hovedet af at gå i et supermarked fx. og andre job har han ikke kompetence til pga. han er uddannet kloakmester og autodidakt i mange ting udover dette inde for byggeverdenen.
Så vi lever af min mors løn stortset og hun tjener heller ikke meget igen - hun gør rent på en friskole på fuld tid og er lidt pædagog medhjælper.
Hvis jeg ikke tjente mine egne penge, så ville det være værre så det er de taknemmelig for at jeg gør.
Men damn hvor er det irriterende at gå og se på at ens far ind i mellem bryder fuldstændigt sammen i gråd ( ham som ellers altid er så hård ) og snakker som en der er på renden af selvmord om at han ikke duer til noget, at han ikke kan forsørge sin familie og ikke fortjener at leve og i det hele taget bare hans frustration over ikke at have noget og lave.
Han er et menneske der skal lave noget hele tiden, evig og altid. Når vi er på ferie så sidder vi ikke hjemme og slapper af en dag, nej vi er ude og se noget! Gerne noget hvor man skal gå.
Argh, andre der kender til det?
aug 2008
Følger: 77 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 98 Svar: 1.885
Kender dog ikke selv til det..
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Et supermarkedsjob ville han sletslet ikke fungere på, det ville ikke gøre noget bedre ved hans psyke overhovedet.
jan 2004
Følger: 74 Følgere: 75 Svar: 236
MEn ja, det måtte da snart gerne vende
sep 2007
Følger: 29 Følgere: 45 Heste: 6 Svar: 2.901
Mine forældre er kommunal ansatte(tror jeg det er?), så det gør intet ved deres løn at der er krise. Vi har faktis været ved at bygge om siden i sommers, og er ved at få nyt køkken nu.
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
Det er ikke super fedt og vågne om morgenen og ikke vide om man næsten har råd til at give hesten mad eller ej
nov 2008
Følger: 67 Følgere: 64 Heste: 5 Emner: 121 Svar: 438
sep 2007
Ovenpå-manden!! - Giver ingen mening nej, men det sagde min mor at han gjorde. Vel fordi han er selvstændig også kommer pengene nok tilbage i skat, dem han så ikke har tjent men betalt skat af - men der er alligevel noget tid til jo.
aug 2006
Følger: 52 Følgere: 66 Heste: 3 Svar: 734
min mor har gået arbejdsløs siden marts, og det samme har jeg.
dog har vi begge lige fået arbejde så nu kører det da lidt bedre.
min far som har været selvstændig vognmand de sidste 15-20 år har lige meldt sig selv konkurs, så det er bare noget rigtig lort!
(mine forældre er skilt)
Men håber din far kommer over det, ja jeres familie gør (: man må jo tage hvad der er at finde i de her tider .
mar 2008
Følger: 75 Følgere: 79 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.479
Specielt med 11 heste.
Nu har vi dog fået Gipsy hjem fra berider (6250,- om måneden) og bliver redet billigere af hendes veninde.
Zaffe skal have smed og dyrlæge, og Cefir skal have pencilin hvilket også er sævrt
Plus så er Mathias på efterskole, og ja.. Min far har stort minus på kontoen, men vi har så heldigvis nogen heste vi skal have solgt som gerne skulle tjene ind.
sep 2007
Følger: 29 Følgere: 45 Heste: 6 Svar: 2.901
sep 2007
Berit K - Ved ikke hvad det er han betaler, jeg er ikke økonom men han betaler noget, selvom der ikke går særligt meget ind.
Og kender min far godt nok til at vide at det ikke ville gavne ham psykisk overhovedet. Jeg er ligesom ham ang. det - nogle ting, det gør ikke tingene bedre psykisk for os, sådan er det bare også er man desværre lidt ego. Min far er en person der gerne vil have at alting bliver gjort rigtigt, korrekt og helt iorden - derfor er det genialt at være selvstændig også bliver tingene gjort på hans måde. Samt han så er uden for og igang fysisk. Et supermarked ville betyde at han nok skulle vende det blinde øje til ting der ikke er iorden - om det så er varene eller personalet, så ville han virkelig gå og blive irriteret over det. Disse irritationer han kan ikke holde inde.
Han er heller ikke en der er god til mennesker, især ikke 'dumme' ( og ja, der findes dumme mennesker, sikke nogle historier han har fortalt om yderst ukompetente mennesker han har mødt i sit arbejde ). Han har svært ved at bare ignorere dem og svært ved at blive ved med at arbejde med nogle han er lettere muggen over - samme har jeg.
Meget muligt han er egoistisk, men hellere det at han får det dårligt psykisk og lader hans vrissenhed gå udover os når han kommer hjem ( som er sket før nogle gange han har arbejdet sammen med tumper ).
sep 2007
Han har perioder hvor han pludselig bryder ud i gråd og sidder og tuder, så har han perioder hvor han skændes højt med min mor og truer hende med at flytte mm. - det er forskelligt, men sundt er det ikke.
Men nej, hvilket som helst job ville ikke gøre det bedre hvis det er et job han ikke passer til psykisk.
Hvis man er deprimeret ( som han dog ikke er ), så skal man have opture ja - men ikke for en hver pris.
mar 2008
Følger: 43 Følgere: 47 Heste: 7 Emner: 563 Svar: 1.588
Gå dog væk krise...