{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Saddel + ryg. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. Jeg har lige fået en lånepony, som jeg er rigtig glad for. Der var ingen udstyr med til ham, så jeg ahr måttet tage den lidt på rutinen. Han går pt ikke med det bid han burde, og sådan lidt, men det bliver der lavet om på om et par dage.
MEN, det store problem er nu, - saddel. Picasso er MEGET smal. Jeg har i starten lånt min venindes, som jeg synes var rigtig god. Men hun skal flytte og har taget den med sig. Så nu har jeg lånt en saddel som jeg muligvis skal købe.
Problemet er bare, at jeg ikke er sikker på den passer..
Min ene underviser mener den skal opstoppes bagi. Min anden synes den sidder fint.
Jeg har nu tænkt mig at spørge vores beridder på stedet.
MEN, min egen tanke er, at den skal omstoppes. Ihvertfald til saddelmager.
jeg har redet med den 2 gange. Begge gange har han været pirlig, og ikke ville søge ordentligt ned. Derudover, lagde jeg idag mærke til, at han havde skæv haleføring. - kan det være grundet at den trykker på ryggen?

Har hørt fra ejer om, noget med at han vidst skulle være "skæv" eller noget lignende det i den anden side. Så slangegange ville være gode. Men har bare først set den skæve haleføring nu..

Så, skal jeg købe sadlen og hører en saddelmager? Hvad nu hvis den ikke kan tilpasses ham?
Eller finde en helt anden saddel, og hvis ja, hvilken? har ikke tonsvis af penge af gøre godt med.

Eller noget helt tredje, og hvad med hans ryg, hvordan finder jeg ud af om det er sadlen der trykker?

Hjælp modtages med kyshånd, vil den lille prut det bedste<3<3

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Saddel + ryg.
  • #1   25. jun 2012
    Ville lade være med at købe sadelen men finde en i samråd med en sadelmager :o)
    Om sadelen trykker kan sadelmager fortælle og hvis den gør, så kan det være der skal kiopraktor til.

• #2   25. jun 2012 Helt klart samme råd som de andre giver, få sadelmageren ud nogle gange har de også nogle sadler tilsalg. Ellers kan kieffer Wien ændres i bomvidden og tilpasses hesten. Det fik jeg gjort til min hest smiley

• #3   25. jun 2012 Kan se du bor i Jylland men hubertus (sadelmageren) kommer hver mnd til HorseTeam rideudstyr og tilpasser sadeler. Det koster 800 kr foruden sadel og det er pængene værd. Han tilpasser også. Tid skal bestilles.

• #4   25. jun 2012 Okay, tror jeg vil høre beridderen og så snakke med ejeren til sadlen, om jeg muligvis kunne få lov at tage den med ud til saddelmageren for at høre om den overhovedet kan tilpasset ham.
    Men det er bare lidt træls, at skulle køre derud to gange, først for at se om den kan tilpasses, så købe den, og så få den tilpasset.
    Det er ponyens ejere, som jo skal transportere både mig og ponyen derud...

• #5   25. jun 2012 Du aftaler vel bare at siger sadelmager god for den, køber du den, og får den tilpasset med det samme, men men du altså godt nok mere end alm. Heldig hvis det en der kan passe, jeg prøvede omkring10-15 kørte ud og hentede skiftede bomme og måtte give op og få sadelbus ud.

Hvis ponyen har skæv haleføring, så få kiropraktor ud hurtigst muligt. Jo før i får det rettet jo mindre når det at sætte sig rigtig fast skævt, og danne skæve muskler.

Og det kan sagtens være din sadel, har du mistanke, så undlad at ride med sadel.
    Sorry men det samme med bidet, det virkeligt ikke rart for hesten med bid der ikke passer. Så hellere ride uden bid. Bidet er som alt andet blot en hjælper, og er det ikke korrekt bid, så det jo til langt mere skade end gavn.

• #6   26. jun 2012 ALTID sadelmager ud, inden man køber sadel smiley

• #7   26. jun 2012 Jeg håber virkelig ejeren er med på råd her smiley Forstår ikke at man låner sin hest ud uden tilpasset udstyr. Jeg ville blive tosset hvis min hest gik rundt med en utilpasset sadel.

Men enig med de andre. Få en sadelmager ud og hør hvad han/hun mener vil være en passende sadel til denne type hest.

• #8   26. jun 2012 Det er hun smiley Hun synes også at jeg bør høre vores beridder, og så tage den derfra, man er ret 100 på, at der kommer saddelmager ind over.
    - Grunden til der ikke var saddel med var, at låneren før mig, havde redet med en som ikke sad helt godt på ham heller. Men han er ung, og jeg synes ikke han skal gå med en saddel der er ikke ligger godt på ham smiley

• #9   27. jun 2012 Enig med Krikken.
    Jeg ville helt klart søge en sadelmager. De ved helt præcist hvordan den skal sidde på hesten osv. Du vil få en helt perfekt sadel til ham/hende, som med garanti er god kvalitet, hvis du selvfølgelig får fat i den rigtige (;

Kommentér på:
Saddel + ryg.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce