20. sep 2009 Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Bomløs saddel længde?? {{forumTopicSubject}}
Hej HG!
Jeg overvejer at invistere i en bomløs saddel til min vallak. Jeg har målt hans ryg til at være lige omkring 45 cm, der hvor saddelen må ligge.
Hvad jeg har hørt må en bomløs gerne være for lang, fordi trykket kun ligger der hvor rytteren sidder. Passer det? Den jeg har fået foreslået er en nemlig 53 cm, og jeg synes det så ud af meget da jeg prøvede med målebåndet..
Jeg vil jo helst ikke bruge penge på noget der ikke passer min babyhest.
Det er en Barefoot Cheyenne med dertilhørende trygfordelende (det bedste af dem de har) jeg her i sinde at købe, men synes bare det lyder af meget når det nærmest er over flanken på ham, de der 53 cm. Alternativt kunne jeg bestille nummeret mindre på 50 cm i anlægsfladen..
Lad nu være med at råde mig stakkels studerende til at bruge 10.000 på en saddel. Jeg har ikke pengene, og jeg synes det virker dumt at invistere i en saddel til det dobbelte af hvad babyhesten er værd.
Jeg har besluttet at bruge en 4-5000 i alt på saddel og trykfordelende underlag, så hvis i har forslag til gode alternativer til en hest med spids ryg og markeret manke, så kom endelig med dem. Jeg har søgt og søgt og søgt synes jeg
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.672
den eneste korte bomløse sadel (i 17" ) er sensation sadlen..
den koster 12000 og jeg som fattig studerende sparede op til den i et halvt år, og den er hver en krone værd
det er ikke det du ville høre nej, men skriver det nu alligevel du kan evt finde en brugt
sep 2009
Det er ikke realistisk at jeg kan sparre så meget op når jeg står og skal til at købe bil, holde udgifter for sådan en også og sådan. Der er tale om en skovturspony og jeg synes bare det er røv mange penge at skulle kaste efter en saddel når hesten objektivt ikke engang er det halve værd, og det sådan set fungere udemærket uden saddel.
Jeg vil bare gerne have min vægt bedre fordelt når jeg rider, og derfor overvejer jeg også den i 16,5" istedet for den i 17,5"
Jeg synes sensation ser meget lækre ud, men det er meget mere end jeg kan eller vil ofre.
sep 2009
Bomløs saddel længde??