{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
575 visninger | Oprettet:

Bider helt utroligt meget!!! {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!

Jeg har virkelig brug for noget af jeres hjælp!

Vi har fået en hoppe plag på snart 4 år ud til os, da hun ikke havde nogele at gå sammen med.
MEN vi har et lille problem vis ikke et stort et!

Hun bider helt vildt. Vis vi eks. går ind til dem for at give noget hø heller rykke noget hegn (da vi striv græsser) kan hun finde på at komme bag ved en og bare gå hen og bide os i ryggen.
Hun bider lige så snart hun kan komme til det. Selv vis vi er ude på den anden side af hegnet bider hun efter os!

Hver evig eneste gang gør vi/jeg gengæld ved at slå hende over mulen!

Jeg ved ikke hvad vi skal gøre, jeg kan bare se at hun er blevet opdraget utrolig dårligt!

Jeg vil blive rigtig glad vis i har nogle ting som jeg kunne prøve.

-Sofie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bider helt utroligt meget!!!
  • #1   26. maj 2012 I skal jage hende væk fra jer, det er unghesteleg og unoder og det er meget normalt . Vap den en når den gør det, så den forbinder det at bide med noget dårligt og så jag den væk fra jer når den kommer for tæt på . I kan ikke gøre så meget andet end ja at vappe hende en, og jage hende væk fra jer . I må bare være uhyre opmærksomme på hvor hun er . Men det er meget normalt for ungheste . Vores gør det også

• #2   26. maj 2012 Mødte engang en der sagde " når din hest bider, så bid igen" jeg kan godt se hvad hun mener, lær den at det gør ondt på den slev, når den gør ondt mod andre, også selv om det bare er unghestenykker, så vap den en og sig meget bestemt NEJ, hun skal jo lærer det smiley

• #3   27. maj 2012 Mange tak for den gode hjælp! smiley

• #4   30. maj 2012 tag en pisk med ud på folden og giv hende et rap over mulen når hun gør det. Husk timing for hun skal ikke straffes for at gå efter dig så et rap over mulen når hun finder på den slags

• #5   30. maj 2012 synes måske at en pisk er lige lovlig voldsom, hun skal jo ikke blive bange for pisken...

• #6   31. maj 2012 Nej men hvis hun allerede bruger hånden og det tydeligvis ikke hjælper må man tyder til lidt stærkere midler selvfølgelig skal det være meget blidt, man kunne jo aldrig nænne at gøre hesten ondt, men unghesten skal jo have respekt overfor en, ihvertfald mere end bare at gå og bide træner i ryggen

• #7   31. maj 2012 Ville personligt aldrig bruge en pisk til sådan noget, da jeg selv har en hest med skræk for piske, og den vil han aldrig helt komme over. Det er så let at give en hest nykker, du får først problemet når du skal pille dem af hesten igen smiley så hellere finde en anden måde, måske hun i virkeligheden bare gerne vil i kontakt med dem som er hos hende. hvis hun er så dårligt opdraget må det jo også være mangel på menneskers omgang, og nu hvor hun så har mulighed for at blive snakket med vil hun have så meget opmærksomhed som muligt smiley

Kommentér på:
Bider helt utroligt meget!!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce