{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

Hysterisk og bange. {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke om dette er det rigtige forum at oprette dette emne i, men så må i jo sige til smiley

Jeg har denne fatastiske hoppe, som har været super dejlig at ride på, og som har gået rigtig godt. Men de sidste tre ugers tid er hun blevet rigtig frustrerende at ride på. Hun bliver bange for ALTING, også ting hun har set 1000 gange før (f.eks. lysmaster på banen) Så hun stopper op, og vender rundt hele tiden. Hun er ekstremt smidig, hvilket gør at hun kan vende meget hurtigt, hvilke har resulteret i at jeg er faldet af hende 5 gange på 3 uger. Jeg er i skoven også begyndt at skulle diskutere ALTING med hende. Hun stopper op, jeg driver frem, hun bakker, jeg driver, hun små stejler, jeg driver, og så går hun frem, eller vender som før fortalt. Hun har altid været lidt bange af sig, men det har ikke været SÅ slemt. Her forleden mens jeg sadlede op, blev en anden hest skoet, og hun flippede over smeden bankede skoen til, det har hun heller aldrig gjort før. Jeg er bare super frustreret over det, for vi havde super god kemi, og var kommet super langt, så det er ikke specielt fedt at det skal gå sådan ned af bakke nu.
Mit spørgsmål er, og det kunne være noget jeg har provokeret frem? Eller kan det simpelthen være fordi hun er forårskåd, eller noget helt tredje?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hysterisk og bange.
  • #1   6. apr 2012 Det kan godt lyde som lidt forårs kådhed, men det lyder alligevel lidt voldsomt.
    Har hørt at nogle heste der mangler magnesium, pludselig begynder at se spøgelser og blive bange for de mærkligste ting. Så måske det var en ide at få en dyrlæge til at tjekke om hun mangler det ? eller om hun er dækket helt ind med mineraler og vitaminer ?

• #2   6. apr 2012 JS. : Jeg mistænker hende for at skulle til i brunst, og har også tænkt tanken om at det kunne være derfor. Så jeg giver det lige et par uger, ellers må jeg have tove due ud..

Vunsen: Hun burde være dækket ind, hvis hun spiser op. Det er godt nok sjælendt hun spiser op.. Har fået tjekket tænder og hals, men dyrelægen siger det blot er fordi hun ikke har brug for foderet..

• #3   6. apr 2012 Muligvis forårs kådhed.
    Min rolige vallak som normalt er så sød og rar og aldrig gør noget ser lige pludselig også spøgelser over alt, og reagere på ting som han plejer at være fuldstændig ligeglad med, det er dybt belastende :s

• #4   6. apr 2012 Det var også bare lige et bud, da jeg har talt med et par stykker hvis heste uden de vidste det manglede magnesium og derfor havde tendens til at se "spøgelser" når de blev redet også selvom de normalt havde været helt rolige og nemme skovtursheste.
    Men ja gi det lidt tid, det kan jo tænkes at det er en blanding af brunst og forårskulder der har ramt hende (:

• #5   6. apr 2012 Mira: Ja, det er bare så træls!

Vunsen: hvordan giver man magnesium? er det noget man kan få som tilskud eller??

• #6   11. apr 2012 Unskyld det sene svar, ja det er som tilskud og noget man skal have dyrlægen ind over for at give så vidt jeg ved

• #7   11. apr 2012 okay, tak! smiley

Kommentér på:
Hysterisk og bange.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce