Hysterisk/nervøs hest HJÆLP! {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Mit problem er den at jeg har part på den sødeste fjordhest, men han bliver nogle gange hysterisk og begynder at løbe nervøst rundt. Dette gælder for det meste bane og andre steder udenfor skoven..
Jeg rider på en lille gård hvor der ikke er noget bane eller ridehus, så hvis vi skal låne bane, så skal vi ride 5-10 min.. Men min part er også bange for hunde og det er der på den gård hvor vi låner bane. De hunde løber gående rundt mens man rider, og de løber også ind på banen.. han flipper helt ud og smider mig af!
Også f.eks. i dag hvor jeg ville trække op på banen, kom jeg ingen steder! Fordi der er lige kommet 2 nye fjordheste på folden og så er der hans (sure) mor.. Da jeg så trak ud løb alle heste hysterisk rundt og jeg kom kun 20 m før han begyndte at galopere tilbage med mig hængende i træktorvet!
Hvad kan jeg gøre for at han bliver mere rolig og mindre hysterisk??
tak på forhånd
ps. Jeg rider normalt ture alene og det klare han fint, men har ikke redet alene siden de to nye fjordheste kom i torsdags...
feb 2013
Følger: 112 Følgere: 103 Heste: 7 Emner: 29 Svar: 143
mar 2011
Følger: 28 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 126 Svar: 358
+ de hunde har fået mig smidt af en gang hvor jeg var tæt på en hjernerystelse… -.-'
Hysterisk/nervøs hest HJÆLP!