{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
517 visninger | Oprettet:

Hysterisk/nervøs hest HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Mit problem er den at jeg har part på den sødeste fjordhest, men han bliver nogle gange hysterisk og begynder at løbe nervøst rundt. Dette gælder for det meste bane og andre steder udenfor skoven..

Jeg rider på en lille gård hvor der ikke er noget bane eller ridehus, så hvis vi skal låne bane, så skal vi ride 5-10 min.. Men min part er også bange for hunde og det er der på den gård hvor vi låner bane. De hunde løber gående rundt mens man rider, og de løber også ind på banen.. han flipper helt ud og smider mig af!

Også f.eks. i dag hvor jeg ville trække op på banen, kom jeg ingen steder! Fordi der er lige kommet 2 nye fjordheste på folden og så er der hans (sure) mor.. Da jeg så trak ud løb alle heste hysterisk rundt og jeg kom kun 20 m før han begyndte at galopere tilbage med mig hængende i træktorvet!

Hvad kan jeg gøre for at han bliver mere rolig og mindre hysterisk??

tak på forhånd

ps. Jeg rider normalt ture alene og det klare han fint, men har ikke redet alene siden de to nye fjordheste kom i torsdags...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hysterisk/nervøs hest HJÆLP!
  • #1   7. jan 2014 Det er godt ok en svær en og forklar men prøver af lige vel syndes du skal tage en hest med hvor han står som ikke er bange som han er og så går i op på ride banen og det med hundene snak med ejeren og fortælle det med hundene og at han bliver meget bange for dem smiley det er nu kun lige det jeg kan forslå smiley men håber du finder af af hvad du ville gøre

• #2   7. jan 2014 Jeg har prøvet at snakke med ejerne mht hundende, men de siger at kun en af dem må komme indenfor og at hesten bare skal vende sig til det…

+ de hunde har fået mig smidt af en gang hvor jeg var tæt på en hjernerystelse… -.-'

Kommentér på:
Hysterisk/nervøs hest HJÆLP!

Annonce