{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.256 visninger | Oprettet:

købelov {{forumTopicSubject}}

hej alle.

håber virkelig i kan hjælpe mig.
byttede mig til en hest for 2 måneder siden og har nu fundet ud af hun har en skjult fejl.
jeg har intet fået at vide om denne fejl og man kan ikke ungå at mærke denne fejl under en bøjeprøve hvilket tidligere ejer siger den har været igennem.

kan jeg få min gamle pony tilbage?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  købelov
  • #1   1. apr 2012 Hvad har i skrevet i kontrakten?

• #2   1. apr 2012 vi har kun skrevet under på at vi holder os til købeloven. ingen xtra paragraffer

• #3   1. apr 2012 Hmm, mener der står noget om skjulte fejl.. har sælger skrevet under på den er handelsundersøgt/fået bøjprøve? det skal hun dokumentere feks med skrivelse fra dyrlægen.. ellers er det dig der skal påvise fejlen var der før du fik hesten og den ikke er opstået ved dig..

• #4   1. apr 2012 den fejl kan ikke være opstået ved mig. det er et overben som sidder tæt på gaffelbåndet, det tager joh mere end en uge at danne et overben f.eks efter spark

• #5   1. apr 2012 Man kan jo starte med at kontakte dem i har med. og gøre opmærksom på i fortryder bytte handlen pga denne fejl. Og hør hvad de har at sige.
    Så kan man tage den derfra, måske de gerne vil bytte tilbage, og så der jo slet ingen problemer.

• #6   1. apr 2012 hun er lidt sur over det og vil selvfølgelig se hestens jounal, var bare ikke helt inde i det med købeloven.. smiley
    har læst om dette overben og det tager tid før de når og danne den xtra knogle.
    er der nogle der ved hvor griffelbenet sidder henne?

• #7   2. apr 2012 Griffelbenet sidder bag på piben smiley

• #8   2. apr 2012 okay tak for svar.. smiley

• #9   2. apr 2012 jah det kan jeg, det vil tage 4 til 6 uger at danne et overben og da hun blev undersøgt havde jeg ikke engang haft hende i 14 dage.

• #10   2. apr 2012 Men så du ikke bøjeprøven inden købet?

• #11   2. apr 2012 nej for mener ikke hun havde papire på det. har ihvertfald ikke set nogle papire

• #12   2. apr 2012 og hun sagde hun kun kendte til det ene overben.
    det andet er ikke tydeligt.

• #13   2. apr 2012 Du må bede hende fremskaffe papirene - hvis de er lavet for nyligt, kan hun jo kontakte dyrlægen. Hvis ikke, ville man jo alligevel ikke kunne have set overbenet. Så har du i princippet købet en hest uden at få lavet handelsundersøgelse på den... Så er jeg ikke så sikker på at din sag er så god!

• #14   2. apr 2012 nej overbenet er ikke tydeligt.
    men jah jeg skal selvfølgelig fremskaffe papirene på det og det vil osse blive gjort. derefter håber jeg at hun vil tage hesten tilbage.
    hun køre firma med heste så syntes da at hun skal tage den tilbage hvis hun ikke ønsker dårligt omdømme. kan høre der er flere der har haft lidt dårlige erfaringer med hende desværre, men troede da hun var en reel person.

• #15   2. apr 2012 Se, så er det en anden snak - hvis hun er proffesionel smiley

Fra privat til privat er der ikke så meget at gøre, men som professionel har man nærmest pligt til at sørge for at det man sælger er i orden. Prøv at ring til en gratis advokattjeneste, hvis ikke du får noget brugbart svar fra os herinde. Og hvis hun er professionel SKAL hun have styr på papirerne smiley

• #16   2. apr 2012 Altså bare lige opsummere du opdagede fejlen for 6 uger siden.? Da du havde haft hesten i 14 dage, nu 6 uger efter hvor du har haft hesten i 2 måneder vil du bytte retur? Hvor ventede du så længe?

• #17   2. apr 2012 ved ikke om hun har handlet i ond eller god tro, men er bare blevet helt ked af det at jeg nu står med en hest som viser sig at have en gammel skade.
    altså skaden har ingen betydning for dens brug men jeg er ikke blevet oplyst om den og det vil vel sige det er en skjulkt handelsfejl?

jah hvorfor ventede jeg så længe? det ved jeg faktisk ikke, ved bare at jeg er så frygtelig ked af det som jg osse skrev til tidligere ejer men hun blev bare sur. vil så inderligt bare have min dejlige pony tilbage ;(

• #18   2. apr 2012 her er et link til hendes stald og rideskole.

http://www.team-no.dk/index.asp?TopID=1

• #19   2. apr 2012 Men så spørger jeg bare, er det fordi hesten har en skade, du vil have den tilbage, eller er det fordi du savner din gamle? For et overben skader for det meste ikke. Og som sagt, hvorfor vente så længe?

• #20   2. apr 2012 Mon ikke ponyen er solgt vidre nu, og ja det da ærgeligt den har en gammel skade, men kan det ikke være sket f.eks på fold eller andet. Hvis det ikke har betydning for hesten og den kan rides! Tror måske du kan gå efter et afslag i pris, da hesten kan du sige er mindre værd i vidre salg. Men igen, vil man have en ren hest, sender man i røngten. Hvis i ikke har skrevet noget med prøvetid i kontrakten så tror jeg du må acceptere det levende dyr, og der er skjute fejl og mangler. Og et salgssted bytter ikke retur efter 2 måneder. Medmindre de får gavn af det. Har hun endnu din gamle pony må du til at forhandle.

• #21   3. apr 2012 hun har stadig min gamle pony, og vi har ikke aftalt prøvetid eller andet.. smiley
    jeg kan godt bevise at hesten havde skaden da jeg købte men om det nok til hun vil tage den retur ved jeg ikke da det overben ikke genere hende...

• #22   3. apr 2012 Ved skjulte fejl, skal handlen gå tilbage, hvis dette ønskes.. meen spørg dem på landskontoret smiley

• #23   3. apr 2012 Men hvis fejlen ikke har indvirkning på ridningen! Og det hesten er solgt til, hvis man havde fået dyrlæge ud, havde man set fejlen, er det så en reel skjult fejl? Jeg siger ikke det ikke er en skjult fejl, men jer er i tvivl.
    Igen hvis damen nu siger hun mundligt har nævnt dette overben, altså så man jo igen på nul! Syntes du står dårligt fordi du ikke handlede straks, og fik byttet retur med det samme.
    Men ja kan i ikke fredeligt forhandle jer frem til en løsning. Så skal du til at snakke med advokater osv. Og ja det kan hurtigt blive rigtig dyrt, og tager både uger og måneder. Så bedste råd er, skriv at du gerne vil mødes over en kop te/kaffe tag boller med og få snakket frem og tilbage om din gamle pony og byttet.

Tlf kan man hurtigere misforstå hinanden. Og ja advoekater koster kassen, de tager lang tid, og du kan ikke være sikker på udfaldet.

Håber i findér en god løsning.

Kommentér på:
købelov

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce