{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

Nytilredet - ride tur???? {{forumTopicSubject}}

Hej min hoppe bliver 3 år i april - hun er stille og roligt blevet ryttervant i skridt og trav og planen var egentlig at fra nu og til hun bliver 4 år skulle hun bare skridte en tur ca en gang om ugen med vokse pauser ind imellem - men jeg er en kæmpe kylling og er ikke meget for at skulle rode tur - og desværre er der ingen stabile tur heste i stalden til at hjælpe os igang. Men en veninde på det lokale ridecenter har lovet at ville skridte i skoven med os med en meget stabil tur hest - hestene kender bare ikke hinanden... Ville i turde at køre ud og ride i skoven med den??? Lilly er utrolig sød og rolig at køre i ridehus med men har aldrig redet med fremmede
Heste så aner ik om hun blir fjollet over andre heste...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nytilredet - ride tur????
  • #1   7. mar 2012 Hun har aldrig prøvet på noget vildt - dog blev hun en dag forskrækket på vores ridebane (stormvejr) og løb løbsk... Ellers altid sød, redet 1-2 dage om ugen siden starten af februar...

• #2   7. mar 2012 Ville ikke tage det så tungt.. Bare huske ikke at ride i røven af hinanden osv.. Efter et par ture sammen kender hestene hinanden ligeså godt som hvis de gik på fold.. Medmindre de begge er SINDSYGT dominerende..
    Jeg har mange gange redet sammen med en veninde og efter et par ture har alle hestene (jeg har 4 og hun havde sin part) kunne gå i røven af hinanden og bade sammen osv..

• #3   7. mar 2012 Line : rider du også ud alene på de nytilredne? De blir ik bange
    For alt muligt? Efter den dag min løb løbsk på banen må jeg indrømme jeg blev lidt kyst og bange for det er måde. Hun vil reagere på når hun bliver bange fremover... Ville jo helst have haft hun bare var gået lidt til siden eller stoppet op, men nej hun skulle bare væk i en fart ( ok det blæste også 20min/sek så hun var meget opmærksom fra starten)

• #4   7. mar 2012 jeg har tilredet mi hest i skoven havde en til at hjælpe første gang og har derefter redet ham selv de er ofte nemmer i naturen end i hal sys jeg

• #5   7. mar 2012 Ja går også ind for at de skal rides frem - bare lidt svært hvis den som min reagere med at løbe løbsk så har jeg ik lyst at ride mere på:-D hun er 164 og temmelig stærk i sind (oldenborg/fuldblod) og blir hun bange syntes jeg hun reagere som fuldbloden... Men i andre situationer er hun totalt cool (dyreskuer mv der er hun fuldstændig nede på jorden selvom andre heste hopper og danser rundt om hende) men tør bestemt
    Ikke alene de første par gange - vil have støtte pædagog med til hende de første gange:) og ja det bliver kun hvis det ikke blæser - ingen grund til at udfordre skæbnen ved at ride ud når hestens sanser er totalt skærpet:)

• #7   7. mar 2012 ja tror måske jeg skal ud og trække en tur med hende inden:-)

• #8   7. mar 2012 jeg ville springe ud i det.. smiley det er hvad jeg har tænkt mig på baby, når han er tilredet smiley

• #9   7. mar 2012 Min har haft meget med at stikke af fra ridebanen og løbe ud til folden når jeg har longeret men har ikke gjort det med rytter og når hun er styrbar ville jeg godt turde ride alene ud på hende da hun siden hun var 6 måneder har gået ture både alene og med andre og har som 2 års været med en enkelt gang som håndhest så ved hvordan hun tager nye ting såsom at gå forbi en fold med fremmede heste og køer samt biler mm.

• #11   8. mar 2012 Jeg har redet tur på mine efter få gange med rytter og har også en der er tilredet på tur, hun havde aldrig haft en oppe og ligge eller noget inden, mine er altid mere rolige på tur en på bane, og mere rolige alene end med andre heste,

• #12   8. mar 2012 Alganto er osse lig blevet ryttervant, og han har været i skoven et par gange nu og vi var kun mig og ham der var afsted, han tog det så fint, jeg sprang ud og det og tænkte det må briste eller bære smiley

• #13   9. mar 2012 Altså i min verden er det mest naturlige at ride hesten i skoven, så bare gør det! (-: Din hest vil nyde det! (-:

Kommentér på:
Nytilredet - ride tur????

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce