{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
755 visninger | Oprettet:

Specialfoder til min hoppe? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg vil bare lige høre jer herinde med drægtige hopper, om i giver dem specialfoder i drægtighedsperioden?
Jeg køber nu her en bøtte betacaroten som min hoppe får de næste 100 dage, for at fremme fertiliteten og give ekstra tilskud.
Men skal hun også have specielt fuldfoder? Er det nødvendigt?
Er det ikke nok at hun er dækket ind vitamin- og mineralmæssigt og får nok stråfoder af primakvalitet?

Mvh. Michelle

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Specialfoder til min hoppe?
  • #1   24. feb 2012 Mener at man i Horze kan købe et specialfoder til drægtige hopper, men hæng mig ikke op på det! men er næsten sikker.

• #2   24. feb 2012 Kan du ikke skrive til en avler herinde, og spørge? smiley
    der er en der hedder Line herinde, de avler Hannoveraner eller Trekhener kan ikke helt huske! smiley

• #3   24. feb 2012 Jeg spurgte ikke hvor man kunne købe det, men om det er <b>nødvendigt</b>... smiley

Ellers tak smiley

• #4   24. feb 2012 Ikke hvis de er dækket ind med det de skal have altså vit. og mineraler, og får nok stråfoder ellers kig på hende og se om hun taber sig! (-;
    Mit råd! smiley

• #5   24. feb 2012 Det var også mere, at man KAN købe det, altså, så måske er det nødvendigt. Giv da din hest det bedste.

• #6   24. feb 2012 MariA
    - Nu har du flere gange kommenteret ret negativt i mine indlæg. Tror du ikke jeg vil min hest det bedste?
    De sidste 13mdr har jeg haft dyrlægeudgifter på over 30.000 på hende, og hun skulle i realiteten have været aflivet, men jeg vælger at beholde hende som avlshoppe.
    Jeg har kæmpet for at kunne beholde hende, og tro mig, jeg vil hende det ALLERBEDSTE!!!
    Men at give 1200,- om måneden i foder når jeg kunne nøjes med 500,- for noget der evt. var lige så godt, det tror jeg er noget enhver med lidt sans for økonomi ville overveje. Betaler dine forældre alt for dig? I så fald er det jo også nemt for dig at skrive som du gør.
    Rider du rundt i en Passier Optimum til 23.000,-? Nej, hvorfor ikke? Vil du ikke din hest det bedste?

• #7   24. feb 2012 Det med en foderkonsulent vil jeg klart overveje, tak!

Som sagt vil hun få betacaroten tilskud, og 8-10kg primawrap dagligt. Jeg har fundet et foder som jeg overvejer at give hende. Hvad vil du mene?

(link fjernet)

• #8   24. feb 2012 Du da dum at hører på :-). Kan du have det godt!

• #9   25. feb 2012 kig på din hoppe hele tiden og se om hun kan holde sul på kroppen, jeg foder ikke med dyrt foder og vil aldrig gøre det, da du bedst kan blande det selv, og foder konsulent kan ikke se om hesten taber sig, men det kan du.

mit råd hold øje med din hoppe.

Kommentér på:
Specialfoder til min hoppe?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce