{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Heste der bider/sparker!
  • #1   22. feb 2012 når min hun bliver lidt hysterisk, hæver jeg stemmen og siger en bestemt lyd, som skæld ud, og stamper i jorden. Hvis det er rigtigt slemt kan hun godt få et håndslag smiley

• #3   22. feb 2012 Hun er blevet undersøgt over hele kroppen, vi har haft massør ude og hun har været i røgten, hvor de ikke har kunne finde nogle anmærkninger, så det er ikke fordi hun har ondt, det er fordi hun er meget hysterisk temperament mæssigt..

• #9   22. feb 2012 Nu skal vi også huske at nogle heste (spec ungheste) bider/sparker for at prøve grænser eller fordi de ikke har lært hvordan man opfører sig.

• #11   22. feb 2012 Ikke at jeg slår hestene for et godt ord da jeg altid tænker årsag men hvordan vil du sætte dig i respekt for et dyr på 600kg for at forhindre det at blive farlig?

• #13   22. feb 2012 Og hvordan gør du det?

• #14   22. feb 2012 hvordan ville en hest løse sådanne et probelm?
    selvfølgelig bider/spaker de hvis de har ondt eller bliver behandlet dårligt.

men heste bider og sparker også hinanden i naturen for at sige fra, de "tager ikke bare imod" de siger "det der er sku ikke okay".

hvis problemet er at hesten prøver grænser af, så giver jeg dem et velfortjænt dask! sådan ville de selv opdrage hinanden i naturen.

jeg siger ikke at man skal gå hen og tæske den smiley
    men den skal havde af vide at det der er bare ikke okay, og det syntes jeg bedst man lære dem, ved at gøre som en anden hest ville gøre.

• #17   23. feb 2012 Forskællen på børn og dyr er at børn kan man snakke verbalt med og de forstår en 100% ved hjælp af både ord, kropssprog og lyde. En hest forstår en kun og måske ved hjælp af kropssprog(hvis den har lært dette) og lyde. Så du skal ikke sammenligne børn og dyr på den måde!

• #19   24. feb 2012 bettemus - nej jeg lægger ikke øre af den først XD
    men jeg advare med min kropssprog, måske en bestemt lyd eller sådan. hvis den bliver ved efter at jeg har advaret den, så få den dasket. den skal først vide hvad det er jeg ikke vil have, eller fatter den det jo ikke og stopper ikke adfæren smiley

• #21   24. feb 2012 Dette var ikke ment at skulle omhandle hvordan man træner sin hest eller om hvordan man takler hestens uvaner. DET VAR ET SPØRGSMÅL OM HVAD/HVORDAN I GØR MED HESTE DER SPARKER ELLER BIDER! hvordan jeres reaktion er. Jeg træner altid min hest med godbidder og ros og kikker på årsag til div opførsel for at kunne løse den på den gode måde. Men jeg accepterer ikke at hesten bider eller sparker efter mig!

• #23   25. feb 2012 Jeg har bare tit oplevet at de ikke tør at sætte hesten på plads! Og det gør hesten utilregnelig og farlig. Jeg har haft heste(ikke mine egne) der ikke kunne lide mig da ejeren ikke havde mod nok til at sætte sig i respekt men jeg fandt mig ikke i opførselen. Derfor hadet de mig og jeg kunne ikke på noget tidspunkt stole på de.

• #24   25. feb 2012 bettemus:
    i det tilfølde er det jo som du skriver at hesten vil have opmærksomhed, og så ja det er det den opnår, men nu taler vi om bider/sparker som kan være en farlig adfærd, fordi det kan skade mennesker, og det hvor jeg stå har vi nogle gange små børn med, de skal ikke komme ud for heste der bider/sparker.

det er helt fint det ikke er sådan du ville gøre, men sådan gør jeg for jeg ved det virker, og jeg gør det også kun i de tilfælde der er behøv for det og ikke ved dårlige vaner som fx skrabe i jorden der ikke er farligt for andre. smiley

desuden er heste ikke lavet af glas, jeg dasker dem bare så de ved jeg ikke syntes det er okay det de gør, og advare den selvfølgelig først. lige meget hvor meget jeg slog til, ville det aldrig kunne måle sig med hvad en hest med jernsko kan sparke.

jeg syntes også at hvis hesten bider, kan vi godt "bide igen" for sådan gør heste i naturen. smiley

og som sagt, KUN his det er fordi hesten prøver grænser af eller linene, ikke hvis den er bange, eller noget gør ondt. man kan godt se på en hest hvornår den bare laver ulykker, og hvornår det er noget galt.

Kommentér på:
Heste der bider/sparker!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce