{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.528 visninger | Oprettet:

Bider og sparker ud efter mig, og min hest. {{forumTopicSubject}}

Min hest er lidt en enspænder på folden. Han kunne ikke rigtig finde på at gøre noget ved de andre heste. Men der er den her hest som kommer efter mig og Smokie lige så snart jeg kommer ind på folden. Den løber hen til mig, og stopper så henne ved mig. Det er også fint. Den kan dog finde på at blive sur, men det er ikke altid. Lige indtil jeg er henne ved Smokie, så bliver den helt vildt sur og sparker ud efter mig og Smokie, og den bider ham i numsen. Smokie bliver selvfølgelig sur og sparker igen. De begynder så at slåsse lidt, og jeg giver slip fra ham, da jeg ikke vil blandes ind i en farlig kamp mellem to store heste. Jeg har prøvet at sætte den på plads, men det virkede ikke rigtigt, og jeg tror jeg har nået det punkt jeg er blevet lidt bange for den. Jeg ved at det slet ikke hjælper. Jeg kan næsten ikke få ham ind fra folden uden hjælp længere. Så jeg ville hører om der er nogen af jer, der ved hvad der hælper på dette problem.? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bider og sparker ud efter mig, og min hest.
  • #1   18. apr 2013 Ved ikke om det hjælper men tag en pisk med på fold og vift den væk , reagere den ikke så rap den en smiley
    Hvad siger ejer af hesten ?

• #2   18. apr 2013 Jeg har også overvejet at gøre det, men ejeren kommer aldrig så har ikke rigtig haft muligheden for at snakke med hende. smiley

• #3   18. apr 2013 Så er det svært ja, men ville prøve med en pisk og tal i et bestemt toneleje uden at råbe smiley

• #4   18. apr 2013 Tag en pisk med smiley

• #5   18. apr 2013 Okay, tak for svar! smiley

• #6   18. apr 2013 har du prøvet at tage en pisk med ud på folden, og så give den hest der laver baladen et dask så den kan forstå at du ikke vil have det?

• #7   18. apr 2013 Kender det kun aaalt for godt! smiley - desværre smiley

• #8   18. apr 2013 Hvis den kommer løbende imod dig skal du have pisk med og når den så kommer så løber du den imøde med hænderne oppe i luften og råber ÆÆJJ og du bliver ved indtil den flytter sig for dig ellers giver du den et rap

I det du sætter din fod på folden SKAL du være bestemt ingen heste får lov til og komme til mig udover min egen

• #9   18. apr 2013 Jeg har ikke brugt pisk før, men det har jeg så tænkt mig at prøve nu smiley

• #10   18. apr 2013 synes du skal snakke med ejeren smiley

folk mistforstår hurtigt hvis du tager en pisk med på folden og dasker en af den andre heste smiley

• #11   18. apr 2013 Det lyder på mig som om hesten er over din i hirakiet, og selv gerne vil have den opmærksomhed du indebærer. Har du nogenside mad/guf med ud på marken? Måske vil hesten have maden og dig for sig selv.
    Jeg har to heste. Den ene jager også den anden væk når jeg kommer ud på marken, hvis ikke jeg er meget obs på at holde hende på plads med mit kropssprog. smiley
    Pisken behøver du kun hvis du føler dig for utryg ved at være der, da den forlænger din arm. Kan du ikke bagge den væk med kropssprog?

• #12   18. apr 2013 Sarah Emilie: Som jeg skrev længere oppe ejeren er der aldriig smiley

Mette: Jeg har haft mad med én gang, men lod være med det da alle hestene var helt vilde. Jeg har prøvet at vifte med armene og stampe i jorden og sige et bestemt "nej" smiley

• #13   18. apr 2013 Okay. Måske andre så har haft mad med. Man kan godt føle sig lidt overfaldet i sådan en flok madglade muler. smiley
    Har du prøvet at gå efter den så du ikke bare giver en "advarsel". At du bliver hvor du er og skælder ud gør ikke det store for hesten. En simpel regl er: Den der kan flytte på den anden, bestemmer.
    Prøv at puste dig op, eventuelt løfte armene lidt, og puste hårdt ud mellem læberne (fake et fnys eller lignende), og gå efter den nogle skridt så den fysisk flytter sig væk fra dig. Når den begynder at trække sig kan du slappe af i kroppen, tage dybe rolige vejrtrækninger, og trække dig tilbage igen. Forlang at hesten holder sig ude af dit personlige rum med mindre du inviterer den ind! smiley

• #14   18. apr 2013 Nej det har jeg ikke prøvet, men det kunne være en god idé, det tror jeg at jeg vil prøve smiley

• #15   18. apr 2013 evt snak med staldejer, så kan hun gå vidre med det. du skulle jo gerne kunne hente din hest uden at blive nervøs smiley

• #16   18. apr 2013 er der ikke mulighed får at du kan flytte til en anden fold hvis det er et så stort problem - hvilket jeg fårstår hvis det er...

• #17   18. apr 2013 Nej det er ikke muligt, det er et meget lille privat sted, der går de store heste på en fold, og de små på en anden smiley

• #18   18. apr 2013 Kender det alllt for godt smiley Min egen hest Sunrise og hende jeg rider Delight går på samme fold og Delight kan slet ikke håndtere når det ikke er hende jeg tager ind, hun bliver frygtelig jaloux og prøver at jage Sunrise væk fra mig selvom jeg går med ham i træktovet. Dog bruger jeg mit kropssprog til at bede hende om at holde sig væk fra os, og det virker. Som foreslået længere oppe. Pust dig op gå mod hesten, fnys og kig den direkte i øjnene som et signal til at du bestemmer og at den godt kan glemme det. hvis det ikke hjælper så hav en pisk med gør det samme hvis den stadig ikke viger, så giv den et lille dask så den forstår, et godt råd min dyrlæge har givet mig er at tage "fat" i huden på hesten når man vil fortælle den at nu bestemmer man altså, du skal bare tage ved halsen i det løse hud og klemme. smiley håber du finder en løsning!

• #19   18. apr 2013 Syntes du skal tage en alvorlig snak me den anden hests ejer, det kunne ende i en meget farlig ting!:)

• #20   18. apr 2013 Triss: Jeg må få prøvet det imorgen! smiley

• #21   19. apr 2013 Kan det ikke også tænkes at grunden til den anden hest er sådan er fordi den har en højere 'rang' i flokken end din egen?
    jeg ville personligt tage en pisk med, eller som allerede sagt. Virfte med armene og selv være den som flytter på hesten se det ikke er hesten der flytter på dig.
    Ellers kan man også bruge det træktov man har ved at snurre det rundt i retningen af hestens skulder og evt. give den et lille 'tap' hvis den ikke flytter sig smiley

Kommentér på:
Bider og sparker ud efter mig, og min hest.

Annonce