Hun bider og sparker :-( {{forumTopicSubject}}
Godaften kære HF.
Jeg har virkelig brug for at hører jeres mening om hvad der lige sker med min hest....
Har en Paint Horse hoppe på 6 år, jeg har haft hende i 3 år, Dog ikke mig der har redet hende til. Hun kan have temperamang, men sætter man hende på plads og viser hvem der bestemmer er hun noget af det rareste og skønneste at have med at gøre.
Jeg valgte for et par måneder siden at læne hende ud, grundet uddannelse, Jeg fandt en rigtig sød pige og de så ud som om de passede perfekt sammen.
Men.... Min eller så søde hest er blevet noget af en mundfuld for den stakkels pige, Hun prøver at bide hende og har også sparket ud efter hende på staldgangen, ikke når der bliver arbejdet med hende på bane eller hvis de rider tur.
Der har både været kiopraktor og massør (er også uddannet osteopat og fysioterapeut) på hende så hun burde ikke have smerter.
Er der nogle kloge mennesker der har en ide om hvad der kan være sket?
På Forhånd tak.
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.399
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 135 Heste: 17 Annoncer: 14 Emner: 138 Svar: 1.644
maj 2007
Følger: 61 Følgere: 60 Heste: 2 Emner: 33 Svar: 860
Min egen hoppe, stod i starten på en rideskole. Den var utrolig bokssur, lagde an til at sparke på staldgangen og når man red på hende, gik hun bevidst efter nogle af de andre heste. Efter vi flyttede hende ud på Stutteri Klosterheden, og har derved ændret total adfærd, og er blevet en mere glad og veltilpas hest
Mht. træning, kunne det være interessant at trailer træne hende efter Parelli metoden.. Når man træner trailer med hesten via den metode, bliver man hestens leder, og det løser oftest mange af de daglige problemer, fordi hesten bliver tillidsfuld og lærer at den har en lavere rang end mennesket.
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.460
Provokation for mig, er at fortsætte med noget der tydeligt er ubehageligt for hesten og som den forsøger at sige fra overfor.
Nu kender du jo hesten, har du prøvet at observere og se hvad der sker?
maj 2013
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 2 Svar: 1
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.739
Det lyder som en hest der er blevet utryg ved forkert håndtering og derfor har lært at det ubehagelige (mennesket) flytter sig når hun ligger ører, og derfra har det så bare udviklet dig. Hvis pigen ikke har helt styr på de ting hun gør, og eksempelvis ubevidst giver hesten modstridende signaler så kan det føre til konfliktadfærd fra hestens side.
Så set fra min synsvinkel lyder det som en hest der skal bruge trygge faste rammer, og som ikke aner hvad den skal gøre af sig selv, hvilket bevirker at hesten bliver stresset og begynder at udvise den nævnte adfærd
nov 2006
Følger: 99 Følgere: 90 Heste: 6 Emner: 231 Svar: 1.013
For en god ordens skyld vil jeg sige at pigen og familien virkelig gør deres bedste for at min hest har det godt. Nej pigen er ikke så god til at sige fra når hun reagere som hun gør.... det vi syntes er underligt er at hun kun gør det når man strigler og nusser med hende på staldgangen... jeg var over og besøge dem i efterårsferien og der gik det rigtig godt og hope opførte sig pænt... men det er så blevet værre den sidste uges tid....
Kan det være fordi hun har knyttet sig så megrt til mig at hun ikke vil have andre til at passe hende?
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.739
Hun bider og sparker :-(